Naprawdę trudno o model o równie dobrej opinii na rynku wtórnym. Japońskie hybrydy trzymają cenę i cieszą się wzięciem w komisach. Dotyczy to zresztą nie tylko Corolli, ale też innych modeli Toyoty - RAV4, Yarisa, a nawet mniej popularnego ze względu na swoje gabaryty Highlandera. Dobra opinia przekłada się na ceny, które są relatywnie wysokie. Sprzedawcy wiedzą, że klienci są gotowi zapłacić więcej za auto pewne, potencjalnie bezawaryjne, a za takie uchodzą używane Toyoty, w tym opisywana dziś Corolla. Czy te opinie mają poparcie w faktach? Zapytaliśmy o to zaprzyjaźnionych mechaników, którzy podzielili się z nami jednoznacznymi opiniami.
Toyota Corolla XII
- NA RYNKU: od 2018 r.
- SILNIKI: BENZYNOWE: 1.2-1.6, HYBRYDY: 1.8-2.0 116-196 KM
- CENY: OD 65 500 zł
Wraz z powrotem do nazwy „Corolla” w wersjach hatchback i kombi Toyota kontynuuje dobrą passę, przywróconą przez udanego Aurisa drugiej generacji. Na jego tle Corolla 12. generacji jest bardzo odważnie wystylizowanym samochodem, natomiast pod względem techniki napędowej mamy zarówno ewolucję (hybryda 1.8), jak i rewolucję (hybryda 2.0 z podwójnym wtryskiem paliwa: pośrednim i bezpośrednim).
Sytuacja rynkowa jest ciekawa, bowiem nie tylko mamy do dyspozycji znacznie więcej używanych aut hybrydowych niż w przypadku Aurisa II, lecz także naprawdę dużo pochodzi z polskiej sieci dilerskiej Toyoty. Ale uwaga: jak w rzadko którym modelu, w przypadku Corolli XII mamy do czynienia z ogromnym rozrzutem cenowym, a do tego w ogłoszeniach od czasu do czasu pojawiają się dziwnie okazyjne auta, którym przy wstępnej analizie absolutnie niczego nie brakuje. Przy takich ofertach wskazana jest szczególna ostrożność.
Usterki? Nie ma ich wiele, jednak coś tam się w Corolli psuje. Zmorą, znaną również z hybrydowego Yarisa, jest szybko i niespodziewanie rozładowujący się akumulator rozruchowy hybrydy. Do końca nie wiadomo, dlaczego tak się dzieje – elektrycy twierdzą, że jest po prostu niedowymiarowany, ale z drugiej strony zdarza się, że auto rozładowuje się zupełnie niespodziewanie po krótkim postoju. Warto wziąć to pod uwagę, wybierając wersję do jazdy na bardzo krótkich dystansach, na których 12-woltowa bateria nie ma czasu się naładować.
Zdarza się, zupełnie nie po japońsku, że Corolla wita kierowcę kontrolką awarii silnika, która znika po odłączeniu i podłączeniu akumulatora. Klienci długo musieli narzekać, zanim Toyota zdecydowała się na aktualizację multimediów do poziomu zbliżonego do konkurencji, a system zawieszał się lub długo uruchamiał. Elektryczny kompresor klimatyzacji potrafi zastrajkować, łożyska kół – hałasować, a na rantach blach podwozia zaskakująco wcześnie może zagościć korozja już w bardzo młodych egzemplarzach. Dużo? Może i tak, ale te usterki występują znacznie rzadziej niż u np. francuskiej czy niemieckiej konkurencji. Funkcjonalność? Sedan i kombi są pakowne, w tym drugim przeszkadza niski dach z tyłu.
Estetyczny kokpit. Po modernizacji w 2022 r. pojawiły się w pełni wirtualne zegary i większy centralny tabletŹródło: Auto Świat
Toyota Corolla - dane techniczne
Nadwozie hatch. 5d: wym. 4370/1790/1435 mm, poj. bagaż. 361 l (w hybr. 313 l); kombi: wym. 4653/1790/1435 mm, poj. bagaż. 598-1591 l (2.0 Dynamic Force – poj. bagaż. 581-1606 l); sedan: wym. 4630/1780/1435 mm, poj. bagażnika 471 l.
Silniki benzynowe, R3, 12V: 1.5/125 KM (tylko sedan), R4, 16V: 1.2 D-4T/116, 1.6/133 (tylko sedan), 1.8 hybr./122 i 140, 2.0 hybr./184 i 196 KM.
Używana Toyota Corolla - awaryjność
Karoseria
Nietrwałe elementy chromowane (np. obramowania szyb – w niektórych egzemplarzach serwis wymieniał listwy na czarne). Ślady korozji.
Elektryka
Przypadki rozładowania akumulatora rozruchowego hybrydy (12 V), zarówno po dłuższym, jak i po krótkim postoju. Przestarzałe multimedia – zwisy.
Napęd
Przypadki zapalenia kontrolki „check engine”, awarie elektrycznego kompresora klimatyzacji w hybrydach, akcja serwisowa – pompa paliwa.
Zawieszenie
Przypadki hałasujących łożysk kół, przeciętna trwałość przekładni kierowniczej. Zużycie silentblocków przy niskim profilu opon.
Toyota Corolla - opinia redakcji i ocena
Corolla to świetne auto nie tylko na taksówkę! Wersja kombi ma ogromny bagażnik, nie mniejszy niż w autach klasy średniej, i świetnie nadaje się dla rodziny.
Po modernizacji w 2022 r. podstawowa hybryda 1.8 ma już niezłą dynamikę (140 KM mocy systemowej), jednak takich aut w ogłoszeniach jest mało. Wysokie ceny są uzasadnione, bo Corolla XII to na tle wielu rywali solidne auto. Potwierdzają to mechanicy, z którymi rozmawialiśmy. Corolla jest trwała - to, że często jest wybierana przez taksówkarzy, nie jest przypadkowe. A ile paliwa zużywa hybrydowa Toyota Corolla?
Nową Corollą przez ostatnie dziesięć miesięcy przejechaliśmy już ponad 16 tys. km. Przygotowaliśmy szczegółowe zestawienie naszych redakcyjnych pomiarów zużycia paliwa. Można je znaleźć tu: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - spalanie, test długodystansowy