Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Porównania samochodów > Skoda Fabia kontra Peugeot 208 i Kia Rio - segment B zawsze na czasie

Skoda Fabia kontra Peugeot 208 i Kia Rio - segment B zawsze na czasie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dziś (prawie) wszyscy chcą mieć SUV-a. Nawet wtedy, gdyby był tak mały, że przestronność kabiny nie spełniłaby oczekiwań rodziny 2+2. Alternatywa ciągle ma się świetnie. To typowe 5-drzwiowe hatchbacki klasy B. W naszym teście sprawdzamy, co potrafią te popularne modele. Ale który okaże się numerem jeden — Skoda Fabia, Peugeot 208 czy Kia Rio?

Skoda Fabia kontra Peugeot 208 i Kia Rio - segment B zawsze na czasieŹródło: Auto Bild

Skoda Fabia ma w sobie – jak zwykle – wiele utylitarnego rozsądku oraz stylistycznej ogłady. Nie jest tak modnie ukształtowana, jak Peugeot 208 czy Kia Rio, a jeżeli ktoś nie jest znawcą czeskiej marki, to może nawet pomylić nową Skodę Fabię z jej schodzącą z rynku generacją. Czesi pozostają wierni filozofii tego modelu – ma on być przede wszystkim funkcjonalny. Ale tym razem do Skody Fabii dodają szczyptę nowej techniki, żeby auto mogło być postrzegane jako nowoczesne i "trendy": wirtualny kokpit, liczni asystenci jazdy – to się dzisiaj podoba i żeby zrobić furorę nową odsłoną modelu, wypada to mieć w aktualnej ofercie salonowej.

Skoda Fabia kontra Peugeot 208 i Kia Rio - segment B zawsze na czasie
Skoda Fabia kontra Peugeot 208 i Kia Rio - segment B zawsze na czasieŹródło: Auto Bild

W tym porównaniu trójka pretendentów do szczytu podium musi stawić czoła trudom pomiarów drogowych przy wsparciu jedynie trzech cylindrów pod maskami – żaden z producentów nie odważył się na zaproponowanie czterocylindrowego silnika. W każdym przypadku chodzi o turbodoładowaną benzynową jednostkę napędową z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pojemności skokowe jednak nieco się różnią – Peugeot 208 notuje tu 20-procentową przewagę (1.2) wobec rywali, których silniki są litrowe. Wszystkie auta w porównaniu – mimo tłustych lub bardzo tłustych cen – mają skrzynie manualne.

Robert Rybicki