Logo
TestyPorównania samochodówJeździłem elektrycznym SUV-em, potem przesiadłem się do SUV-a z dieslem. Wnioski nie są takie oczywiste

Jeździłem elektrycznym SUV-em, potem przesiadłem się do SUV-a z dieslem. Wnioski nie są takie oczywiste

  • Kia EV9 po pełnym naładowaniu ma przejechać do 505 km, średnio podczas testu było to ok. 450 km. Zasięg "topniał" bardzo szybko podczas jazdy autostradą
  • Duży elektryk zachwyca ilością przestrzeni, osiągami i komfortem jazdy, może też szybko się ładować z mocą do 240 kW
  • Najmocniejsza strona diesla to wysoki zasięg — ok. 800 km to nic nadzwyczajnego. Przy spokojnej jeździe można jeszcze rzadziej odwiedzać stacje tankowania
  • Lepszy SUV na prąd czy z dieslem? Bardzo wiele zależy od sposobu eksploatacji
  • Samochody były użyczone przez importera, a po teście zostały zwrócone
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Kia EV9 – co to za model?

EV9 to flagowy SUV Kii. Zwraca uwagę nie tylko odważnie zaprojektowanym nadwoziem z chowanymi klamkami jak w Range Roverze, lecz także dużymi wymiarami jak na europejskie standardy (Amerykanie pewnie powiedzieliby, że jest w sam raz). Ponad 5 m długości i 3,1 m rozstawu osi sugerują, że w środku skrywa się mnóstwo przestrzeni. Tak też jest w rzeczywistości.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium