Na tle rynkowych konkurentów Hyundai to wyjątkowo nowoczesna i wszechstronna marka. Jej samochody wyróżniają się efektowną stylistyką, każdy samochód zapewnia wysoki komfort jazdy, a do tego okazuje się praktyczny.

Hyundai nie tylko w dziedzinie stylistyki podąża za modą. Zgodnie z duchem czasu, jej samochody mają nowoczesne, zelektryfikowane silniki, które nie tylko bez trudu spełniają surowe normy emisji spalin (lub w przypadku elektrycznych wersji są w pełni bezemisyjne), lecz także zachwycają wysoką kulturą pracy oraz świetnymi osiągami.

Hyundai i20 – maluch z miękką hybrydą

Hyundai i20 to typowy maluch, który z racji niedużych wymiarów oraz świetnej zwrotności sprawdza się podczas jazdy w mieście. Pomimo skromnych gabarytów samochód okazuje się przestronny we wnętrzu, a bagażnik o pojemności 262 l w zupełności wystarczy na codzienne zakupy.

W gamie silnikowej znalazła się m.in. dynamiczna i oszczędna, 48-woltowa, miękka hybryda o mocy 100 KM. Silnik współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią lub z 7-biegową dwusprzęgłową. Hybrydowy Hyundai i20 setkę uzyskuje po 10,4 s przy średnim spalaniu na poziomie zaledwie 5 l/100 km.

Hyundai i20 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai i20

Hyundai i30 – hybryda w każdej wersji nadwoziowej

Hyundai i30 dostępny jest jako klasyczny hatchback, stylowy fastback oraz jako rodzinne kombi, którego kufer ma pojemność aż 493-1541 l. Na tle konkurentów każda z odmian nadwoziowych wyróżnia się stylistyką o sportowym charakterze. To zasługa dużej atrapy chłodnicy, wąskich reflektorów oraz smukłej sylwetki. Pod tą efektowną powłoką, niezależnie od rodzaju nadwozia, kryje się wyjątkowo przestronne wnętrze.

W zelektryfikowanej wersji (dostępna w każdej odmianie nadwoziowej) pod maską pojazdu pracuje miękka hybryda 1.5 T-GDI o mocy aż 160 KM. Dzięki niej można rozpędzić się do setki już po 8,4 s, a średnie zapotrzebowanie na benzynę to tylko 5,6 l/100 km. Do wyboru jest wersja z manualną lub dwusprzęgłową przekładnią.

Hyundai i30 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai i30

Hyundai KONA – elektryfikacja na dwa sposoby

Hyundai KONA to klasyczny crossover o stylowym wyglądzie i funkcjonalnym nadwoziu. W przypadku tego modelu można mieć zarówno klasyczną hybrydę, jak i wersję elektryczną.

W pierwszej postaci układ hybrydowy o mocy 141 KM składa się ze 105-konnego benzyniaka oraz elektrycznej jednostki generującej 43,5 KM. Średnie spalanie wynosi 4,9 l/100 km, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 11,0 s.

Hyundai KONA Electric występuje z dwoma elektrycznymi silnikami do wyboru – 136- lub 204-konnym. W pierwszej postaci na pokładzie są akumulatory o pojemności 39 kWh, a zasięg wynosi 305 km, natomiast w drugiej baterie mają pojemność 64 kWh, a maksymalny zasięg to 484 km. Przy użyciu ładowarki o mocy 100 kW prąd w baterii może być uzupełniony w zakresie 10-80 proc. już po 47 min.

Hyundai KONA Electric Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai KONA Electric

Hyundai TUCSON – do trzech razy hybryda

Hyundai TUCSON to jeden z najważniejszych rynkowych graczy wśród kompaktowych SUV-ów. To samochód, który pod względem stylistyki nadwozia czy walorów użytkowych wyróżnia się na tle klasowych konkurentów. To również pojazd, który zapewnia wysoki komfort podróżowania, a jego silniki umożliwiają dynamiczną jazdę przy zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa.

Każda z jednostek pracujących pod maską tego modelu wspomagana jest przez energię elektryczną. Jako miękkie hybrydy występują dwa benzyniaki o mocy 150 KM oraz 180 KM. Każdy z nich współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią, a moment obrotowy dostarczany jest na koła przednie (150 KM) lub na wszystkie (180 KM).

Kolejnym stopniem wtajemniczenia jest 230-konna, klasyczna hybryda (napęd na przód lub 4x4). W tym przypadku benzynowy silnik o mocy 180 KM współpracuje z elektryczną jednostką generującą 60 KM. Tak skonfigurowany Hyundai TUCSON przyspiesza do setki po 8 s, a średnie spalanie to tylko 5,5 l/100 km.

Najwyższy stopień hybrydyzacji to wersja plug-in o łącznej mocy 265 KM. Tym razem na pokładzie oprócz 180-konnego benzyniaka mamy elektryczny motor produkujący 91 KM. Podczas jazdy w hybrydowym trybie auto zużywa zaledwie 1,4 l benzyny na 100 km.

W aucie zastosowano baterie o pojemności 13,8 kWh i po naładowaniu ich do pełna w trybie czysto elektrycznym można pokonać 62 km w cyklu mieszanym (miasto, trasa) lub 74 km podróżując wyłącznie po mieście.

Hyundai TUCSON Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai TUCSON

Hyundai SANTA FE – luksusowo z prądem

Topowy SUV Hyundaia to luksusowy model z bogatym wyposażeniem, przestronnym wnętrzem oraz miejscem dla pięciu lub siedmiu osób. Szlachetny charakter pojazdu wykończonego materiałami najwyższej jakości wyrażają nawet nazwy wersji wyposażeniowych: Premium, Executive i Platinum.

W zelektryfikowanej postaci samochód dostępny jest w takich samych wersjach, jak Hyundai TUCSON, a zatem mamy tu 230-konną klasyczną hybrydę oraz odmianę plug-in, której układ hybrydowy produkuje 265 KM. W tej wersji jest akumulator o pojemności 13,8 kWh, a zasięg w trybie elektrycznym wynosi 58 km w cyklu mieszanym lub 69 km podczas miejskiej jazdy.

    Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Hyundai IONIQ 5 – jeździ wyłącznie na prąd

Hyundai IONIQ 5 to pierwszy model koreańskiej firmy, który od podstaw powstał jako pojazd elektryczny i tylko z takim napędem jest oferowany. Auto wyróżnia się nowoczesną, wręcz futurystyczną stylistyką.

Do wyboru są 4 silniki i dwie wersje akumulatorów. Z bateriami o pojemności 58 kWh występują jednostki 170- lub 235-konna, a z akumulatorem o poj. 73 kWh o mocy 218 bądź 305 KM. W przypadku słabszej baterii maksymalny zasięg to 587 km, a mocniejszej – 686 km.

Imponujące są także osiągi każdej wersji silnikowej. W najsłabszej setkę uzyskuje się po 8,5 s, a w najmocniejszej już po 5,2 s. Prąd w mniejszej baterii można uzupełnić od 10 do 80 proc. po 47 min. (moc ładowania 50 kW) lub po 18 min (350 kW). W aucie z większym akumulatorem te wartości wynoszą odpowiednio – 57 min oraz 18 min.

Hyundai IONIQ 5 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai IONIQ 5

Charge myHyundai – łatwe życie z elektrykiem

Program umożliwia ładowanie pojazdu w 600 punktach w Polsce i w 260 000 w 29 krajach Europy. Dzięki aplikacji (działa na iOS oraz Android) można w łatwy sposób znaleźć najbliższe stacje ładowania, sprawdzić ich dostępność oraz wysokość opłat.

W ramach programu Charge myHyundai dostępne są trzy taryfy: Easy – zawsze ta sama stawka, Flex – rekomendowana dla kierowców użytkujących samochód w mieście, Smart – dla osób, które często korzystają z samochodu na dalekich trasach.