Suzuki SX4

Seat Leon X-Perience 2.0 TDI DSG – podsumowanie testu na 30 tys. km | Test długodystansowy (cz.13)

Suzuki SX4 (Genewa 2013)

Suzuki zaprezentowało w Genewie nową generację popularnego SX4, choć z obecnym modelem nowego crossovera łączy jedynie nazwa. Powodem jej pozostawienia była chęć podkreślenia, że Suzuki (reprezentowana w nazwie przez literę "S") jest mocnym graczem zarówno w tworzeniu modeli typu crossover (sugerowane przez "X"), jak i napędu na 4 koła (liczba "4" w nazwie). Samochód ma na naszym rynku rywalizować bezpośrednio z bestsellerowym Nissanem Qashqaiem, od którego, jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy podczas targów w Genewie, ma być nawet tańszy. O konkretnych kwotach nie ma jednak na razie mowy. Wymiary typowe dla segmentu C - 4 300 mm długości, rozstaw osi 2 600 mm i 430 l bagażnika - sprawiają, że nowy SX4 sprawdzi się jako samochód rodzinny. Wewnątrz oferuje sporą ilość miejsca, zarówno z przodu, jak i na tylnych fotelach. Nowy jest także system napędu 4WD, który oferuje możliwość wyboru jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków jezdnych. W celu zapewnienia optymalnej kontroli nad pojazdem, kierowca korzystając z przycisku na konsoli środkowej, może wybrać tryb: auto, sport, snow lub lock. Suzuki SX4 dostępny będzie w dwóch wariantach silnikowych: z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, mocy 118 KM i 156 Nm momentu obrotowego oraz z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra, mocy 118 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Wersja benzynowa współpracować będzie z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach, a diesel z sześciobiegową...

Pokaż więcej