Powodem pozostawienia nazwy SX4 była chęć podkreślenia, że Suzuki (reprezentowane w nazwie przez literę "S") jest mocnym graczem zarówno w tworzeniu modeli typu crossover (sugerowane przez "X"), jak i napędu na 4 koła (liczba "4" w nazwie).

Wymiary typowe dla segmentu C - 4 300 mm długości, rozstaw osi 2 600 mm i 430 l bagażnika - sprawiają, że nowy SX4 sprawdzi się jako samochód rodzinny. Wewnątrz oferuje sporą ilość miejsca, zarówno z przodu, jak i na tylnych fotelach.

Nowy jest także system napędu 4WD, który oferuje możliwość wyboru jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków jezdnych. W celu zapewnienia optymalnej kontroli nad pojazdem, kierowca korzystając z przycisku na konsoli środkowej, może wybrać tryb: auto, sport, snow lub lock.

Suzuki SX4 dostępny będzie w dwóch wariantach silnikowych: z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, mocy 118 KM i 156 Nm momentu obrotowego oraz z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra, mocy 118 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Wersja benzynowa współpracować będzie z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach, a diesel z sześciobiegową przekładnią.

Ponadto dostępna będzie automatyczna przekładnia bezstopniowa (CVT) z 7-stopniowym trybem manualnym. Prosta ścieżka przesuwu dźwigni zmiany biegów ma zapewnić intuicyjność obsługi. Ponadto, tryb manualny, w którym dostępne jest siedem przełożeń, pozwala kierowcy na zmianę biegów przy użyciu manetek bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.

W zawieszeniu przednich kół wykorzystano system kolumn MacPherson. Lżejsza, bardziej sztywna rama zawieszenia zapewnia większą stabilność prowadzenia. Wyniki licznych testów przeprowadzonych na europejskich drogach pozwoliły udoskonalić stabilność i komfort jazdy. Ponadto, zwiększona sztywność połączeń przednich kolumn MacPherson oraz wahaczy dolnych zapewnia doskonałe prowadzenie pojazdu oraz tłumi hałasy i wibracje.

Nowy SX4 będzie produkowany w węgierskiej fabryce Magyar Suzuki, dzięki czemu sprzedaż będzie możliwa już od jesieni tego roku.