Auto Świat Wiadomości Aktualności Kia Picanto: w Europie bezpieczna, w Ameryce Łacińskiej już trochę mniej

Kia Picanto: w Europie bezpieczna, w Ameryce Łacińskiej już trochę mniej

W przeprowadzonym w 2017 r. teście Euro NCAP Kia Picanto dostała trzy gwiazdki, co nie jest może wynikiem rewelacyjnym, ale całkiem przyzwoitym, biorąc pod uwagę, że to jedynie segment A. Taki np. Fiat Panda, rozbity przez EuroNCAP w 2018 r., dostał o trzy gwiazdki mniej niż Picanto, czyli... równe zero. Ale wróćmy do Picanto, bo oto testem zderzeniowym tego auta zajęła się organizacja Latin NCAP.

Kia Picanto rozbita przez Latin NCAP
Latin NCAP
Kia Picanto rozbita przez Latin NCAP

To odpowiednik „naszego” NCAP-u (procedury mogą nie pokrywać się w 100 proc., ale są zbliżone!), tyle że sprawdzająca samochody oferowane na rynkach Ameryki Łacińskiej/Południowej. Jak się okazuje, w Picanto oferowanym w tamtym regionie świata nie da się zamówić tylu airbagów, co na „cywilizowanych” rynkach, zaś układy ABS i – co w tej sytuacji oczywiste – ESP wymagają dopłaty. Picanto zamiast trzech gwiazdek w UE dostało więc od Latin NCAP gołe zero i rozpętała się burza.

Przeczytaj też:

Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z tego, że kluczowa jest cena i na pewnych rynkach auta muszą być tańsze niż gdzie indziej, ale żeby oszczędzać na bezpieczeństwie? Cóż... Jak się jednak okazuje, skromniejsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa to tylko część układanki, bo – jak wynika z komunikatu Latin NCAP – nawet gdyby Picanto miało z przodu o jedną poduszkę więcej, i tak dostałoby zero gwiazdek.

Najgorzej koreańskie auto wypadło w kwestii ochrony klatki piersiowej oraz szyi osób siedzących z przodu – zarówno podczas zderzenia frontalnego, jak i bocznego. W liczbach wygląda to następująco: ochrona dorosłych – 0 proc., ochrona dzieci – 29 proc., ochrona pieszych – 51 proc. (jedyny wynik zbliżony do europejskiego, co jednak nie dziwi, bo akurat ilość airbagów nie ma niego wpływu).

WIP
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków