Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Polonez

Polonez

Polonez czy e-mail? Toyota Auris czy iPhone? Co było pierwsze?
Aktualności

Polonez czy e-mail? Toyota Auris czy iPhone? Co było pierwsze?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Auta marzeń PRL-u z FSO. Szybsze od Ferrari, dłuższe niż Mercedes klasy S
Oldtimer

Auta marzeń PRL-u z FSO. Szybsze od Ferrari, dłuższe niż Mercedes klasy S

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Fabrycznie nowy Polonez z przebiegiem 33 km sprzedany. Cena przebiła 100 tys. złotych
Aktualności

Fabrycznie nowy Polonez z przebiegiem 33 km sprzedany. Cena przebiła 100 tys. złotych

To była niezwykła gratka dla kolekcjonerów: nieużywany Polonez 1.5 SLE z 1989 roku w dość atrakcyjnej – biorąc pod uwagę model – wersji. Przebieg 33 km (słownie: trzydzieści trzy), nigdy nie zarejestrowany, folia na siedzeniach. Od początku aukcji, która startowała od kwoty 1 tys. zł, wiadomo było, iż samochód osiągnie wysoką cenę. Przewidywania okazały się słuszne.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
FSO Caro 1.5 GLi - nie ma takiego miasta Londyn....
Youngtimer

FSO Caro 1.5 GLi - nie ma takiego miasta Londyn....

Panie, to jakiś kundel! On już musiałby mieć plastikowe podszybie! A silnik? W eksportowym aucie motor, który z wersji na kraj był już wycofywany? Stara deska rozdzielcza? Z tym samochodem jest coś nie tak! Ale czy aby na pewno?

Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?
Aktualności

Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?

Czas szybko leci, łatwo więc można zapomnieć, kiedy świetnie znany samochód trafił do produkcji lub kiedy z niej zniknął. Chcesz sprawdzić swoją wiedzę? Pytamy o słynne modele. No i o dwa znane wyłącznie ekspertom.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Fabrycznie nowy Polonez na sprzedaż. Czy cena przekroczy 100 tys. zł?
Aktualności

Fabrycznie nowy Polonez na sprzedaż. Czy cena przekroczy 100 tys. zł?

W ofercie domu aukcyjnego Ardor Auctions pojawiło się nietypowe auto. W zasadzie można powiedzieć, że unikatowe, bo jest to "fabrycznie nowy" FSO Polonez 1.5 SLE z 1989 r., na którego liczniku widnieją tylko 33 km. Aukcja wystartowała od 1 tys. zł, aktualnie cena przekroczyła już 80 tys. Być może zostanie przebita "magiczna" granica 100 tys. zł. Na pewno będzie to jeden z najdroższych Polonezów w historii.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Polonez Coupe - tajemniczy bohater polskiej motoryzacji
Youngtimer

Polonez Coupe - tajemniczy bohater polskiej motoryzacji

Gdyby Sławomir Borewicz jeździł Polonezem Coupé, z pewnością rozwikłałby jeszcze więcej znacznie trudniejszych kryminalnych łamigłówek. I bez wątpienia złamałby też więcej kobiecych serc...

Daewoo Lanos kontra Daewoo-FSO Polonez - z archiwum Auto Świata
Używane

Daewoo Lanos kontra Daewoo-FSO Polonez - z archiwum Auto Świata

Test-porównanie z "Auto Świata" nr 14 z 2003 roku. W szran­ki sta­ją Po­lo­nez Ca­ro Plus i La­nos – au­ta róż­ni prze­paść kon­struk­cyj­na i war­tość ryn­ko­wa. Czy Po­lo­ne­zo­wi, który pod opie­ką Da­ewoo przeszedł spo­rą mo­der­ni­za­cje, uda się pod­jąć rów­ną wal­kę z La­no­sem? Je­go głów­nym atu­tem była atrak­cyj­na ce­na za­ku­pu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Polonez 2000 - wreszcie jeździł normalnie
Youngtimer

Polonez 2000 - wreszcie jeździł normalnie

Za słabe silniki w stosunku do masy auta były problemem Polonezów od początku ich produkcji. Dużo lepiej samochód spisywał się ze 112-konnym, 2-litrowym motorem Fiata.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
FSO Polonez kontra VW Golf II - bestsellery lat 90. (z archiwum Auto Świata)
Youngtimer

FSO Polonez kontra VW Golf II - bestsellery lat 90. (z archiwum Auto Świata)

W marcu 2005 roku, a więc 15 lat temu, zamieściliśmy na łamach "Auto Świata" bardzo ciekawe porównanie dwóch ówczesnych bestsellerów polskiego rynku motoryzacyjnego: Poloneza Caro Plus oraz Volkswagena Golfa II. Tekst wzbudził wielkie zainteresowanie, przypominamy go teraz, pamiętając, że oba auta to już youngtimery.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
W tym aucie wady dominują nad zaletami - Polonez 1.5 SLE
Youngtimer

W tym aucie wady dominują nad zaletami - Polonez 1.5 SLE

Po wielu latach produkcji Poloneza w niemal niezmienionej formie Polacy chcieli czegoś nowego. Czy Polonez MR89, tzw. przejściówka, spełnił oczekiwania?

Richard Hammond dla "Auto Świata": Kiedyś prawie zostałem właścicielem Poloneza
Aktualności

Richard Hammond dla "Auto Świata": Kiedyś prawie zostałem właścicielem Poloneza

16 czerwca zadebiutuje najnowszy odcinek z serii "The Grand Tour". Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May przemierzają w nim nasz kraj – od Gdańska do granicy ze Słowacją. Z tej okazji przeprowadziłem ekskluzywny wywiad z Richardem Hammondem, który szczerze opowiedział o Polsce, polskich kierowcach i polskich drogach. Pewnie część z was będzie nieźle zaskoczona jego opiniami…

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
45 lat Poloneza. Silnik Ferrari, hybryda, SUV i sześć innych pikantnych historii
Aktualności

45 lat Poloneza. Silnik Ferrari, hybryda, SUV i sześć innych pikantnych historii

W Holandii był Celiną. W Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych wmontowano mu silnik Ferrari, PIMOT przygotował zaś wersję z napędem hybrydowym. FSO oferowało go z nadwoziem coupe, ale była też 7-drzwiowa limuzyna, a w planach – SUV. 3 maja 1978 r. ruszyła seryjna produkcja Poloneza, potomka pewnego włoskiego eksperymentu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Te auta mogły być produkowane w Polsce zamiast Fiatów 126p i 125p. Co nas ominęło? Jest czego żałować?
Oldtimer

Te auta mogły być produkowane w Polsce zamiast Fiatów 126p i 125p. Co nas ominęło? Jest czego żałować?

Polskie Fiaty 126p i 125p oraz Polonez to legendy PRL-u, ale mogły nigdy się nie pojawić. W Bielsku-Białej, Tychach i na Żeraniu rozważano bowiem licencyjną produkcję innych aut, w tym Toyoty Corolli, Renault 5 i 8 oraz Fiata 127 z silnikiem Syreny. Co stanęło na przeszkodzie? No cóż, np. węgiel.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Odkryli w polskiej szopie zakurzone "perełki". Część z nich trafi do muzeum
Aktualności

Odkryli w polskiej szopie zakurzone "perełki". Część z nich trafi do muzeum

W mediach społecznościowych pojawiło się wideo z tajemniczego magazynu, w którym stoi kilkanaście starych, zakurzonych samochodów. Udało nam się dotrzeć do szczęśliwego znalazcy i dowiedzieć się od niego, jak trafił na te auta i jaki ma na nie pomysł. Ich historia jest niezwykle ciekawa, bo już dawno miały zostać "przerobione na żyletki".

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
To ostatni wyprodukowany Polonez. Niebieskie kombi zostanie wyremontowane
Aktualności

To ostatni wyprodukowany Polonez. Niebieskie kombi zostanie wyremontowane

Ostatni egzemplarz Poloneza, który został wyprodukowany 22 kwietnia 2002 r., zostanie wyremontowany. Jego obecny stan pozostawia sporo do życzenia.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
FSO Wars to ostatni udany projekt z FSO
Klasyki

FSO Wars to ostatni udany projekt z FSO

W żerańskiej FSO powstało wiele prototypów samochodów osobowych. Zdecydowana większość z nich nigdy nie weszła do seryjnej produkcji. Ostatnim projektem budzącym ogromne zainteresowanie i nadzieje był Wars.

Tańczący z Roverem. Test Poloneza Atu 1.4i 16V z naszego archiwum
Youngtimer

Tańczący z Roverem. Test Poloneza Atu 1.4i 16V z naszego archiwum

W 1997 r. Polonez miał już 19 lat i był – mówiąc szczerze – autem bardzo leciwym i przestarzałym. Próbą uatrakcyjnienia staruszka była wersja Atu, czyli sedan. Ale kanciaste kształty z poprzedniej epoki stylistycznej pozostały, więc atrakcyjność Poloneza była dyskusyjna, tym bardziej że bagażnik sedana miał zaledwie 300 l pojemności. Dopiero nawiązanie współpracy z brytyjskim Roverem i wprowadzenie pod maskę Poloneza nowoczesnego silnika 1.4i 16V pozwoliło reanimować staruszka.

FSO Polonez Truck - rynkowy sukces auta z Polski
Youngtimer

FSO Polonez Truck - rynkowy sukces auta z Polski

Polonez Truck jest jednym z niewielu przypadków, gdy polski samochód odniósł sukces zarówno na rynku krajowym, jak i eksportowych.

Polonezem uciekał przed policją. Staranował radiowóz
Aktualności

Polonezem uciekał przed policją. Staranował radiowóz

54-letni mężczyzna nie zatrzymał się do kontroli drogowej i zaczął uciekać swoim Polonezem. Rzecz jasna, policjanci nie mieli problemu z zatrzymaniem uciekiniera, jednak zanim to zrobili, udało mu się jeszcze nieźle nabroić...

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jak szukaliśmy atutów w Polonezie Atu Plus
Youngtimer

Jak szukaliśmy atutów w Polonezie Atu Plus

Dziewiętnaście lat to może mieć narzeczona, ale nie samochód. Wtedy będzie atrakcyjna i pożądana. Polonez w 1997 r. był produkowany w FSO już od 19 lat i nie był ani atrakcyjny, ani pożądany. Model Atu Plus był próbą jego odmłodzenia. Mówiąc złośliwie – przypominał trochę próbę... pudrowania trupa.

Nowy Maluch, Polonez czy Syrena, czyli motoryzacyjne marzenia Polaków
Aktualności

Nowy Maluch, Polonez czy Syrena, czyli motoryzacyjne marzenia Polaków

Wbrew pozorom polska motoryzacja nie ogranicza się jedynie do prób wskrzeszania dobrze znanych modeli z czasów PRL, czyli Fiata 126, Poloneza, Syreny czy Warszawy. W naszym kraju nie brak także projektów, które trafiają do realizacji. Część z nich służy w wojsku.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.