Auto Świat Klasyki Youngtimer Jak szukaliśmy atutów w Polonezie Atu Plus

Jak szukaliśmy atutów w Polonezie Atu Plus

Dziewiętnaście lat to może mieć narzeczona, ale nie samochód. Wtedy będzie atrakcyjna i pożądana. Polonez w 1997 r. był produkowany w FSO już od 19 lat i nie był ani atrakcyjny, ani pożądany. Model Atu Plus był próbą jego odmłodzenia. Mówiąc złośliwie – przypominał trochę próbę... pudrowania trupa.

Polonez Atu Plus 1.6 GLi
Zobacz galerię (5)
Auto Świat / archwium
Polonez Atu Plus 1.6 GLi

Naprzód była wersja Atu Poloneza, czyli sedan. Wprowadzono ją w 1994 r. Miała uatrakcyjnić przestarzały 16-letni wówczas model. Produkowano ją trzy lata ze średnim powodzeniem. W 1997 r. pojawił się Atu Plus. Polonez w tej wersji miał zmienioną deskę rozdzielczą, nowe zderzaki, seryjne wspomaganie kierownicy. Czy takie zabiegi mogły odmłodzić i uatrakcyjnić 19-letnie auto? Nie mogły! Mimo to produkowano Atu Plus aż do końca żywota Poloneza, czyli do 2002 r. W czerwca 1997 r. testowaliśmy Poloneza Atu Plus z silnikiem 1.6 w wersji GLi. Oto ten materiał.

RD