Logo

W tym aucie wady dominują nad zaletami - Polonez 1.5 SLE

  • Większość napraw Poloneza zdołacie wykonać samodzielnie, bez konieczności posiadania specjalnych narzędzi
  • Porównując Poloneza MR89 z równolegle produkowanym FSO 125p, ma się wrażenie kierowania nowocześniejszym i bezpieczniejszym autem
  • Polonez przejął z "dużego Fiata" większość wad: kiepskie hamulce, zbyt miękkie zawieszenie czy układ kierowniczy "z plasteliny"
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Problem zrodził się już na początku historii Poloneza, czyli w końcu lat 70., gdyż jego wdrożenie planowano dwuetapowo. Pierwszy etap zakładał produkcję auta opartego w dużej mierze na Fiacie 125p, a dopiero później do kompletu miała dojść produkcja sensownych silników. Problem w tym, że drugi etap nigdy nie został zrealizowany. Próbowano eksperymentować z dotychczas montowanymi jednostkami (nie licząc 2.0 DOHC z Fiata, przeznaczonego dla służb i MO), zwiększając ich pojemność, jednak na niewiele się to zdało.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu