Auto Świat Klasyki Youngtimer W tym aucie wady dominują nad zaletami - Polonez 1.5 SLE

W tym aucie wady dominują nad zaletami - Polonez 1.5 SLE

Po wielu latach produkcji Poloneza w niemal niezmienionej formie Polacy chcieli czegoś nowego. Czy Polonez MR89, tzw. przejściówka, spełnił oczekiwania?

Polonez 1.5 SLE - w tym aucie wady dominują nad zaletamiŻródło: Auto Świat / Adam Mikuła
  • Większość napraw Poloneza zdołacie wykonać samodzielnie, bez konieczności posiadania specjalnych narzędzi
  • Porównując Poloneza MR89 z równolegle produkowanym FSO 125p, ma się wrażenie kierowania nowocześniejszym i bezpieczniejszym autem
  • Polonez przejął z "dużego Fiata" większość wad: kiepskie hamulce, zbyt miękkie zawieszenie czy układ kierowniczy "z plasteliny"

Problem zrodził się już na początku historii Poloneza, czyli w końcu lat 70., gdyż jego wdrożenie planowano dwuetapowo. Pierwszy etap zakładał produkcję auta opartego w dużej mierze na Fiacie 125p, a dopiero później do kompletu miała dojść produkcja sensownych silników. Problem w tym, że drugi etap nigdy nie został zrealizowany. Próbowano eksperymentować z dotychczas montowanymi jednostkami (nie licząc 2.0 DOHC z Fiata, przeznaczonego dla służb i MO), zwiększając ich pojemność, jednak na niewiele się to zdało.