Auto Świat Używane Daewoo Lanos kontra Daewoo-FSO Polonez - z archiwum Auto Świata

Daewoo Lanos kontra Daewoo-FSO Polonez - z archiwum Auto Świata

Test-porównanie z "Auto Świata" nr 14 z 2003 roku. W szran­ki sta­ją Po­lo­nez Ca­ro Plus i La­nos – au­ta róż­ni prze­paść kon­struk­cyj­na i war­tość ryn­ko­wa. Czy Po­lo­ne­zo­wi, który pod opie­ką Da­ewoo przeszedł spo­rą mo­der­ni­za­cje, uda się pod­jąć rów­ną wal­kę z La­no­sem? Je­go głów­nym atu­tem była atrak­cyj­na ce­na za­ku­pu.

Lanos kontra Polonez
Zobacz galerię (19)
Auto Świat
Lanos kontra Polonez
  • Polonez powstał w 1976 roku, Daewoo Lanos w 1997 roku – dzieli je ponad 20 lat
  • Oba auta w latach 90. były bardzo popularne
  • Co wybrać: przestarzałego Poloneza, czy nowocześniejszego, ale droższego Lanosa?

Po­lo­nez i La­nos – od 1997 ro­ku pro­du­ko­wa­ne przez że­rańską fa­bry­kę Da­ewo­o­-FSO – po­zo­sta­wi­ły wy­raźny ślad w hi­sto­rii pol­skiej mo­to­ry­za­cji. W la­tach 90. oba au­ta bry­lo­wa­ły na li­stach naj­chęt­niej ku­po­wa­nych no­wych sa­mo­cho­dów. Które z nich war­to wy­brać po kil­ku­let­niej eks­plo­ata­cji? Czy kupić nie­mal dwu­krot­nie tańsze­go Po­lo­ne­za, kon­struk­cyj­nie już prze­sta­rza­łe­go, czy może zainwesto­wać w La­no­sa z te­go sa­me­go ro­ku – auto droż­sze, ale od­zna­cza­ją­ce się więk­szą trwa­ło­ścią i no­wo­cze­śniej­szą bu­do­wą? Ta roz­gryw­ka mo­że oka­zać się bar­dzo cie­ka­wa.

RD