Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Daewoo

Daewoo

Daewoo

Daewoo to południowokoreański producent aut osobowych. Firmę założono w 1937 roku jako National Motor, a w kolejnych latach zmieniały się jej nazwy i właściciele. Przedsiębiorstwo zajmowało się także produkcją sprzętu elektronicznego, m.in. telewizorów. W 1982 roku przejął ją koncern Daewoo Group i przemianował na Daewoo Motor.

Na początku samochody były produkowane tylko w Korei Południowej. Później koreańskie auta były montowane między innymi na warszawskim Żeraniu w zakładach FSO i w Lublinie. W 2001 roku spółka niestety zbankrutowała, a oddział samochodów osobowych kupił Chevrolet, które potem wciąż były produkowane przez FSO S.A. Inne oddziały Daewoo, m.in. autobusy trafiły do Daewoo Bus Co., a auta dostawcze produkuje indyjski Tata Daewoo CV.

Najpopularniejsze modele marki np. Matiz, Tico czy Lanos były bardzo popularne w Polsce. Niską jakość wykończenia rekompensowała przyzwoita trwałość silników, prosta technika i niewielkie koszty utrzymania.

Daewoo - modele

Daewoo Chairman

Daewoo Chairman

Ikona samochodu

Daewoo Damas

Ikona samochodu

Daewoo Espero

Ikona samochodu

Daewoo Evanda

Ikona samochodu

Daewoo Honker

Ikona samochodu

Daewoo Kalos

Daewoo Korando

Daewoo Korando

Daewoo Lanos

Daewoo Lanos

Daewoo Leganza

Daewoo Leganza

Ikona samochodu

Daewoo Lublin

Daewoo Matiz

Daewoo Matiz

Daewoo Musso

Daewoo Musso

Ikona samochodu

Daewoo Nexia

Daewoo Nubira

Daewoo Nubira

Daewoo Tacuma

Daewoo Tacuma

Daewoo Tico

Daewoo Tico

Daewoo - powiązane artykuły

Dwie Nexie w teście długodystansowym. Co były warte kompakty Daewoo?

Dwie Nexie w teście długodystansowym. Co były warte kompakty Daewoo?

Kiedy w lutym 1997 r. rozpoczęliśmy test długodystansowy dwóch Daewoo Nexii w odmianie sedan i hatchback towarzyszyło mu ogromne zainteresowanie. Nexia była nowością na polskim rynku, model był w sprzedaży od maja 1995 r., a od listopada montowano go w fabryce w Lublinie, nie był więc obłożony cłem i jego cena była atrakcyjna. W porównaniu np. z Polonezem Nexia była autem wręcz luksusowym – w topowych wersjach (a takie właśnie testowaliśmy) w wyposażeniu był ABS, airbag kierowcy, elektryczne sterowanie szyb, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, obrotomierz, lakier metalik.

Daewoo Lanosem chciał staranować pociąg towarowy. Efekt był łatwy do przewidzenia

Daewoo Lanosem chciał staranować pociąg towarowy. Efekt był łatwy do przewidzenia

W Przemyślu na niestrzeżonym przejeździe kolejowym na ul. Lwowskiej osobowe Daewoo zderzyło się z pociągiem towarowym. Jak ustalili pracujący na miejscu policjanci, kierowca Lanosa uderzył w nadjeżdżający skład. Tym razem obyło się bez ofiar.

Daewoo Lanos kontra Daewoo-FSO Polonez - z archiwum Auto Świata

Daewoo Lanos kontra Daewoo-FSO Polonez - z archiwum Auto Świata

Test-porównanie z "Auto Świata" nr 14 z 2003 roku. W szran­ki sta­ją Po­lo­nez Ca­ro Plus i La­nos – au­ta róż­ni prze­paść kon­struk­cyj­na i war­tość ryn­ko­wa. Czy Po­lo­ne­zo­wi, który pod opie­ką Da­ewoo przeszedł spo­rą mo­der­ni­za­cje, uda się pod­jąć rów­ną wal­kę z La­no­sem? Je­go głów­nym atu­tem była atrak­cyj­na ce­na za­ku­pu.

Warszawski pirat nie miał szczęścia. To musiało zaboleć [WIDEO]

Warszawski pirat nie miał szczęścia. To musiało zaboleć [WIDEO]

Kierowca w Warszawie ominął opuszczone szlabany i przejechał przez tory kolejowe. Jak później tłumaczył, zagapił się. Myślami musiał odlecieć naprawdę daleko, bo oprócz szlabanów nie zauważył też... oznakowanego radiowozu po drugiej stronie torowiska.

Motoryzacja w Polsce ćwierć wieku temu. Cofamy się do lutego 1998 r.

Motoryzacja w Polsce ćwierć wieku temu. Cofamy się do lutego 1998 r.

Jak wyglądała polska motoryzacja A.D. 1998, czyli ćwierć wieku temu? Jakimi samochodami jeździliśmy, jakie modele najchętniej kupowaliśmy, ile kosztowało paliwo, jakie były przepisy. Oto ciekawe fakty z lutego 1998 r.

Daewoo Leganza, czyli luksus z lat 90. - z archiwum Auto Świata

Daewoo Leganza, czyli luksus z lat 90. - z archiwum Auto Świata

W drugiej połowie lat 90. Daewoo Leganza była jedyną luksusową limuzyną klasy średniej wyższej dostępną w Polsce za rozsądne pieniądze – znacznie mniejsze niż trzeba było wyłożyć za zachodnie odpowiedniki. Oczywiście prestiż "koreańczyka" był znacznie mniejszy, ale za to kierowca dostawał duży, wygodny i bardzo bogato wyposażony samochód. Leganzę zaprojektowano we Włoszech, w firmie Italdesign Giorgio Giugiaro.

Daewoo Espero 2.0 CD - koreańska Ascona

Daewoo Espero 2.0 CD - koreańska Ascona

Deaweoo Espero to samochód klasy średniej koreańskiego potentata. Niebawem na polskich drogach pojawią się pierwsze egzemplarze tego modelu zmontowane w warszawskiej FSO. Czy jest on rzeczywiście tylko odświeżonym starym Oplem? Z płaskim przodem nadwozia w wąskimi reflektorami Daewoo Espero nie przypomina wcale starej Ascony.

10 aut z przedwczorajszą techniką

10 aut z przedwczorajszą techniką

Dziś producenci zmieniają swoje modele z roku na rok. Jednak nie zawsze tak było – jeszcze kilkanaście lat temu wszystko kręciło się znacznie wolniej i nikomu nie przeszkadzało, że konstrukcja tego czy innego samochodu ma już kilkanaście lat. Wystarczyło zrobić lifting i zabawa zaczynała się od początku!

Daewoo Tico kontra Fiat Cinquecento. Za co lubili je Polacy? Z archiwum "Auto Świata”

Daewoo Tico kontra Fiat Cinquecento. Za co lubili je Polacy? Z archiwum "Auto Świata”

W latach 90. ub. wieku Fiat Cinquecento i Daewoo Tico należały do grona najpopularniejszych aut na polskim rynku. W czym tkwiła tajemnica sukcesu tych typowo miejskich "maluchów"?

Daewoo w Polsce, czyli wielkie marzenia zakończone klapą

Daewoo w Polsce, czyli wielkie marzenia zakończone klapą

To jedna z tych firm, które na dobre zapisały się w historii motoryzacji w Polsce. Daewoo łatwo zapamiętać nie tylko za modernizację Poloneza, ale także z powodu popularnych przed laty modeli, takich jak choćby Tico, Matiz, Lanos, Espero, Nubira czy Leganza. Niestety, upadek koreańskiej marki nierozerwalnie łączy się z katastrofą jednej z polskich motoryzacyjnych ikon PRL – warszawskiej FSO.

Musiał odbić, żeby nie trafić rowerzystki. Uderzył w inne auto i płot. Czy kobieta miała OC?

Musiał odbić, żeby nie trafić rowerzystki. Uderzył w inne auto i płot. Czy kobieta miała OC?

W Radzyniu Podlaskim rowerzystka swoim nagłym skrętem w lewo doprowadziła do wypadku. Jadący za nią kierowca Opla, aby nie potrącić kobiety, odbił w lewo i najpierw uderzył w stojący samochód, a później jeszcze w ogrodzenie posesji. 19-latek z obrażeniami trafił do szpitala. Trudno się spodziewać, aby sprawczyni miała wykupione ubezpieczenie OC.

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Daewoo Tico wygrywało z Fiatem Cinquecento. To był kandydat na polskie auto rodzinne lat 90.

Daewoo Tico wygrywało z Fiatem Cinquecento. To był kandydat na polskie auto rodzinne lat 90.

Pamiętacie Daewoo Tico – malutkie miejskie auto mierzące tylko 3,34 metra? Jeśli tak, jesteście dojrzałymi czytelnikami "Auto Świata" i wiecie, jak wyglądała polska motoryzacja lat 90. Jeśli nie, warto przeczytać test Tico, bo ten model sporo namieszał w drugiej połowie lat 90., był nawet traktowany jako... auto rodzinne.

Po rozbiciu auta wsiadł do kolejnego. Policjantom wmawiał, że "nie kierował, tylko tamtędy przechodził"

Po rozbiciu auta wsiadł do kolejnego. Policjantom wmawiał, że "nie kierował, tylko tamtędy przechodził"

W Radzyminie pijany 40-latek zjechał z drogi i uderzył w przepust. Później przyjechał na miejsce busem, aby wyciągnąć z rowu rozbite Daewoo. Pasażer jadący ze sprawcą zdarzenia w wyniku wypadku odniósł obrażenia i został zabrany do szpitala.

Co zrobić z dodatkiem węglowym? Przegląd używanych aut z Otomoto za 3 tys. zł

Co zrobić z dodatkiem węglowym? Przegląd używanych aut z Otomoto za 3 tys. zł

Obiecany przez polityków partii rządzącej dodatek węglowy dla rodzin używających tego paliwa do ogrzewania domów, zamiast ulżyć obywatelom, dokłada kolejne troski: na co wydać kwotę 3000 zł, której wcześniej nie było w domowym budżecie? Każdy wie, że od rozdania ludziom pieniędzy węgla na rynku nie przybędzie, można więc, a nawet trzeba wydać je na inne potrzeby. Im szybciej, tym lepiej! Proponujemy zatem kupić samochód. Jakie auto można kupić za 3000 zł?

Autobus sztabowy może być kamperem. Ciekawostki z przetargów wojskowych [Galeria]

Autobus sztabowy może być kamperem. Ciekawostki z przetargów wojskowych [Galeria]

Agencja Mienia Wojskowego wystawia wszystko to, co już jest zbędne w polskiej armii. Na jednej wyprzedaży można zatem znaleźć autobusy, samochody osobowe i ciężarowe, a także quady, ciągniki rolnicze, dźwigi, sprzęt medyczny i gitary basowe. Oto najnowsze propozycje dla miłośników pojazdów.

Daewoo Nubira – żwawa, pakowna i tania | z archiwum Auto Świata

Daewoo Nubira – żwawa, pakowna i tania | z archiwum Auto Świata

Daewoo Nubirę przedstawiliśmy w dziale Używane "Auto Świata" w lutym 2006 roku. Model ten był dobrze znany na polskim rynku, bo Daewoo montowało Nubirę w warszawskiej FSO w latach 1998-2003 (powstało nieco ponad 35 tys. sztuk).

Policyjna motorówka oraz generalskie Daewoo i Mercedesy. Najnowsze przetargi AMW

Policyjna motorówka oraz generalskie Daewoo i Mercedesy. Najnowsze przetargi AMW

Agencja Mienia Wojskowego wystawia na sprzedaż nie tylko sprzęt wycofany ze służby w polskiej armii, ale także w policji. W najnowszym postępowaniu pojawiły się typowe ciężarówki i auta terenowe, a także pojazdy przeznaczone dla kadry dowódców, czyli Mercedesy Klasy G, oraz policyjne motorówki. Zysk ze sprzedaży trafi do Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych.

Używane auto za 5 tys. zł, które tanio naprawisz

Używane auto za 5 tys. zł, które tanio naprawisz

Nie sztuką jest kupić tani samochód, sztuką jest go utrzymać! Na rynku bardzo dużo jest aut za około 5 tys. zł, ale nie wszystkie są warte ryzyka. Pierwszą sprawą jest stan egzemplarza, ale nie mniej ważne jest minimalizowanie dodatkowych wydatków przez wybór odpowiedniego modelu.

Wojsko pozbywa się używanych aut - od Poloneza po Skodę i Volkswagena

Wojsko pozbywa się używanych aut - od Poloneza po Skodę i Volkswagena

Miłośnicy wojskowych wyprzedaży znów mogą wybierać w samochodach, które są zbędne w polskiej armii. Wśród najnowszych propozycji nie zabrakło sanitarnych Polonezów, jak i dość rzadko spotykanych specjalistycznych wersji ciężarówek.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech