• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Daewoo

Daewoo

Daewoo

Daewoo to południowokoreański producent aut osobowych. Firmę założono w 1937 roku jako National Motor, a w kolejnych latach zmieniały się jej nazwy i właściciele. Przedsiębiorstwo zajmowało się także produkcją sprzętu elektronicznego, m.in. telewizorów. W 1982 roku przejął ją koncern Daewoo Group i przemianował na Daewoo Motor.

Na początku samochody były produkowane tylko w Korei Południowej. Później koreańskie auta były montowane między innymi na warszawskim Żeraniu w zakładach FSO i w Lublinie. W 2001 roku spółka niestety zbankrutowała, a oddział samochodów osobowych kupił Chevrolet, które potem wciąż były produkowane przez FSO S.A. Inne oddziały Daewoo, m.in. autobusy trafiły do Daewoo Bus Co., a auta dostawcze produkuje indyjski Tata Daewoo CV.

Najpopularniejsze modele marki np. Matiz, Tico czy Lanos były bardzo popularne w Polsce. Niską jakość wykończenia rekompensowała przyzwoita trwałość silników, prosta technika i niewielkie koszty utrzymania.

Daewoo - modele

Daewoo Chairman

Daewoo Chairman

Ikona samochodu

Daewoo Damas

Ikona samochodu

Daewoo Espero

Ikona samochodu

Daewoo Evanda

Ikona samochodu

Daewoo Honker

Ikona samochodu

Daewoo Kalos

Daewoo Korando

Daewoo Korando

Daewoo Lanos

Daewoo Lanos

Daewoo Leganza

Daewoo Leganza

Ikona samochodu

Daewoo Lublin

Daewoo Matiz

Daewoo Matiz

Daewoo Musso

Daewoo Musso

Ikona samochodu

Daewoo Nexia

Daewoo Nubira

Daewoo Nubira

Daewoo Tacuma

Daewoo Tacuma

Daewoo Tico

Daewoo Tico

Daewoo - powiązane artykuły

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Sprzedają porzucone auta za bezcen - 32 pojazdy do przejęcia za 14 653 zł

Z parkingu strzeżonego prosto na złom. Miasto Białystok szuka chętnych na przejęte porzucone samochody osobowe. Na licytacji nie zabrakło modeli takich marek jak: Audi, BMW, Honda, Mercedes czy Volvo. Jest jednak pewien haczyk, poszukujący okazji muszą jednak przygotować się na dość zaskakującą niespodziankę.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Zapraszamy do ostatniego w Polsce salonu Daewoo

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Ople, Volkswageny i... jakie auta najczęściej oddajemy do kasacji? | TOP 10

Na złom trafiają właśnie samochody, które Polacy masowo sprowadzali z Zachodu po wejściu Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. W ubiegłym roku do kasacji oddano prawie 470 tys. samochodów – najwięcej z rocznika 1999, większość sprowadzonych kilkanaście lat temu jako używane z zagranicy. Jakie marki dominowały wśród tych, które oddano do kasacji?

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Polonez Caro Plus z przebiegiem 30 tys. km

Jeszcze do niedawna miłośnicy motoryzacji z PRL-u rzucali się głównie na klasyki w stylu „Borewicza” lub, ewentualnie, na Fiata 125p z chromami i pionowymi tylnymi lampami. Dziś w ogłoszeniach coraz śmielej przebijają się natomiast polskie auta z lat 90. XX wieku. Czyli na przykład Polonezy Caro i Atu.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Daewoo wiecznie żywe – Lacetti, Aveo i Nexia wciąż dostępne

Popularne modele Daewoo, znane także z polskich ulic, wcale nie zniknęły z taśm produkcyjnych. Lacetti, Nexia czy Captiva wciąż są w produkcji. Można je kupić za naszą wschodnią granicą.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Fiat, Daewoo i Skoda, czyli co kupowaliśmy przez ostatnie 21 lat

Dziś na naszym rynku zdecydowanie dominują marki niemieckich koncernów, ale nie zawsze tak było. Przeanalizowaliśmy wyniki sprzedaży aut od 1998 roku, czyli z ostatnich 21 lat. Okazuje się, że z listy najbardziej popularnych modeli bynajmniej nie zniknęły te, o których niektórzy z nas już nie pamiętają.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Daewoo Nexia - trudna do przepłacenia

Daewoo Nexia to owoc współpracy firmy Daewoo z koncernem General Motors. Nawiązano ją w latach 80. ubiegłego wieku, kiedy to koreański producent zdobywał przyczółki na rynku motoryzacyjnym, korzystając z rozwiązań technicznych kupowanych od Suzuki (Daewoo Tico) i właśnie GM.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Daewoo Matiz - rdza wliczona w cenę

Historia Daewoo Matiza mogła wyglądać zupełnie inaczej. W połowie lat 90. XX w., gdy Fiat pracował nad Cinquecento, studio designerskie Giugiaro zaprezentowało inżynierom z Turynu projekt 5-drzwiowego pojazdu segmentu A. Nie znalazł on jednak uznania i został sprzedany Daewoo

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Polskie prototypy na Oldtimer Warsaw Show

Podczas trwających w targów poświęconych samochodom klasycznym, warto odwiedzić stoisko Muzeum Techniki i Przemysłu na którym można zobaczyć skrywane kiedyś w fabrykach prototypy. Zobaczcie jakie samochody mogły być produkowane.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Szukamy auta za 5000 zł

Czy za 5000 zł można kupić sprawne auto, które posłużyłoby bez większych awarii jeszcze kilka lat? Przejrzeliśmy ogłoszenia w poszukiwaniu ładnych egzemplarzy i parę z nich pojechaliśmy obejrzeć. Jakie są wnioski?

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

To już koniec koreańskiej marki

Marka Daewoo wkrótce zupełnie zniknie ze świata motoryzacji. Ostatnie rynki to Rosja i Wietnam. W Rosji zastąpi ją nowa marka Ravon.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Daewoo Lanos 1.5 - Taniej chyba już się nie da

Czy Daewoo Lanos 1.5 będzie dobrą propozycja dla szukających taniego auta? Na pewno nie mogą mieć dużych wymagań

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Kierowca bez prawa jazdy w Tico po „tuningu”

Inspektorzy z Północno-Zachodniej Delegatury GITD  zauważyli na jednej ze szczecińskich ulic samochód osobowy marki Daewoo Tico bez przedniej tablicy rejestracyjnej

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Ryzykowne auta na literę D

Dacia i Daewoo – oto bohaterzy naszego cyklu, bo tym razem opisujemy ryzykowne auta na literę D

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Auta za niecałe 3000 złotych: Opel Vectra, VW Golf III, Daewoo Nexia i Skoda Felicia

Za niecałe 3000 zł można wyjechać na zagraniczne wczasy, odbyć roczny kurs języka obcego albo... kupić używany samochód! Oto nasze propozycje – Daweoo Nexia, Opel Vectra B, Skoda Felicia i Volkswagen Golf III. Choć nie są bez wad, auta te mają kilka kluczowych zalet

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Za 3 tys. PLN: Daewoo Nexia: Kadett z koreańskim paszportem

Koreance brakuje urody, jej konstrukcja pochodzi sprzed niemalże 30 lat, a znaczek na masce nie jest specjalnie prestiżowy. Czy mimo to auto ma jakieś zalety? Pewnie, że tak! Zadbane egzemplarze są wyceniane na około dwa tysiące złotych, części kosztują tyle, co nic, a regularny serwis ograniczy awarie do minimum. Jesteście zaskoczeni?

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Daewoo Tico: czy istotnie ryzykowne?

Każde europejskie państwo w swej motoryzacyjnej historii ma kilka znaczących modeli, dzięki którym ekspansja czterech kółek nabrała tempa. W odradzającej się z gruzów wojny Europie, nie było miejsca na ekstrawagancję.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Daewoo Nubira: ponad szarą rzeczywistość?

Poczciwa Nubira trafiła do produkcji w 1997 roku, ale musiało upłynąć kolejne kilkanaście miesięcy, zanim Polacy przekonali się do nowego modelu. Modelu o wyglądzie niepodobnym do spowszedniałych Polonezów.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Chevrolet Mi-Ray na pożegnanie Daewoo

Podczas Seul Motor Show Chevrolet zaprezentował koncepcyjnego roadstera Mi-Ray

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Lanos doczekał się następcy

15 lutego AwtoZAZ oficjalnie rozpocznie montaż Chery Forza w Zaporożu na Ukrainie. Pilotażowa produkcja rozpoczęła się w grudniu, ale do seryjnej produkcji zakład przystosowano dopiero po dwóch miesiącach.
Poprzednia Następna

Materiały Premium

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

    Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej kultowej Toyocie AE86. Światowa moda na ten model dotarła także do Polski, warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę i co jest kosztowne. Trzeba się przygotować na spore wydatki. Z około 50 tys. powstałych egzemplarzy relatywnie mało przetrwało, co sprawia, że ceny dodatkowo rosną.

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech