Zaprojektowaną na bazie Opla Kadetta E (czyli ostatniej generacji Kadetta) Nexię Koreańczycy wytwarzali w trzech wersjach nadwoziowych (zrezygnowali z kombi i kabrioletu). Zgodnie z umowami między GM i Daewoo auto oferowano początkowo na rynkach azjatyckich (jako Pontiac LeMans występowało też na rynku amerykańskim). Jednak w 1995 roku, kiedy Daewoo uniezależniło się od GM i rozpoczęło "wielką ekspansję w Europie" (która, jak wiemy, okazała się źle przygotowana i zakończyła się spektakularną klapą oraz przejęciem najlepszych zakładów koreańskiej firmy przez GM), Nexia pojawiła się także na rynku europejskim.

Daewoo Nexia - niezbyt nowoczesna, ale miała dobrą cenę

Auto nie utrzymało się w sprzedaży zbyt długo - w 1997 roku debiutował następca, skonstruowany już samodzielnie przez Koreańczyków model Lanos. Niemniej bez wątpienia bardzo pomogło Daewoo zaistnieć na rynkach Europy, szczególnie tych, na których bardzo ważnym czynnikiem była cena zakupu. Należał do nich rynek polski, potraktowany zresztą przez Daewoo szczególnie - od końca 1995 roku do początków 1998 roku Daewoo Nexię montowano w lubelskiej fabryce samochodów, którą opuściło ok. 40 tys. sztuk tego auta.