Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Fabrycznie nowy Polonez z przebiegiem 33 km sprzedany. Cena przebiła 100 tys. złotych

Fabrycznie nowy Polonez z przebiegiem 33 km sprzedany. Cena przebiła 100 tys. złotych

To była niezwykła gratka dla kolekcjonerów: nieużywany Polonez 1.5 SLE z 1989 roku w dość atrakcyjnej – biorąc pod uwagę model – wersji. Przebieg 33 km (słownie: trzydzieści trzy), nigdy nie zarejestrowany, folia na siedzeniach. Od początku aukcji, która startowała od kwoty 1 tys. zł, wiadomo było, iż samochód osiągnie wysoką cenę. Przewidywania okazały się słuszne.

To jeden z najdroższych Polonezów w historiiŹródło: Ardor Auctions
  • Unikatowy Polonez 1.5 SLE z 1989 roku znalazł już nabywcę
  • Jednocześnie poznaliśmy praktycznie maksymalną cenę, jaką obecnie może osiągnąć ten model
  • Prawdopodobnie auto nie będzie jeździć, lecz zasili prywatną kolekcję

Ten egzemplarz opuścił fabrykę 7 listopada 1989 roku. To MR'87, wersja zwana czasem "akwarium" z charakterystyczną szybką umieszczoną w tylnej bocznej części nadwozia – w miejscu, gdzie w starszej wersji zwanej "Borewicz" była blacha oraz czarna kratka. Auto wyposażone jest w nieczęsto spotykany, opcjonalny "nosek" z wersji coupe. 4-cylindrowy silnik o poj. 1,5 l osiąga moc 82 KM.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jednak to nie wersja sprawia, że ten samochód to unikat. Jego niezwykłość polega na tym, iż nigdy nie został zarejestrowany i nigdy nie jeździł.

Na fotelach obecna jest fabryczna folia – dowód "nowości". Przebieg 33 km może oznaczać, że auto po odbyciu jazdy testowej nie było w ogóle używane.

Ile może być wart fabrycznie nowy Polonez?

Jeśli chodzi o walory trakcyjne tego pojazdu, to cóż... z pewnością kwota, jaką trzeba wydać na nieużywany samochód zachowany w idealnym stanie w odniesieniu do komfortu jazdy czy osiągów Poloneza może wydać się wygórowana. W tym przypadku chodzi jednak o kawał historii, której ten samochód jest świadkiem.

FSO Polonez 1.5 SLE 1989
FSO Polonez 1.5 SLE 1989Źródło: Ardor Auctions

Auto też raczej nie będzie jeździć, a jeśli już, to okazjonalnie. Każdy kolejny kilometr przebiegu znacząco obniżyłby jego wartość.

FSO Polonez 1.5 SLE 1989
FSO Polonez 1.5 SLE 1989Źródło: Ardor Auctions

Na aktualną cenę samochodu składa się nie tylko cena, jaką blisko 35 lat temu ktoś zapłacił za ten samochód, lecz także koszty przechowywania samochodu, które można oszacować na 40-50 tys. zł. Dochodzi unikalność oferty – jako że Polonezy nie należały do samochodów szczególnie trwałych, aut w dobrym stanie zachowało się niewiele.

W tym kontekście kwota, jaką uzyskano ze sprzedaży Poloneza – choć z pewnością jest jedną z wyższych, jaką kiedykolwiek zapłacono za auto tej marki – nie wydaje się wygórowana. Z drugiej strony ponad 100 tys. zł za Poloneza – jest to wydarzenie.

Aukcja zakończyła się na kwocie 115 tys. zł.

Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków