Auto Świat Wiadomości Aktualności Trudny i zwodniczy, że aż boli. W tym quizie o samochodach PRL zapomnij o lepszym wyniku niż 4/10

Trudny i zwodniczy, że aż boli. W tym quizie o samochodach PRL zapomnij o lepszym wyniku niż 4/10

Mieliśmy już kilka nieprawdopodobnie trudnych quizów o samochodach PRL, ale tutaj jeszcze bardziej podkręcam piłkę, bo te pytania są również niezwykle podchwytliwe. Pokonanie granicy 4/10 wydaje się wręcz niemożliwością. Stać cię na więcej?

FSO Polonez Long
FSO Polonez LongAuto Świat

W tym quizie o modelach PRL jest podwójnie trudno, ponieważ w każdym z 10 pytań zwiodę cię odpowiedziami, które wydają się poprawne, ale tylko jedna z nich jest prawdziwa. Nawet jeśli coś wyda ci się łatwe, to wcale takim być nie musi. Zaczynamy? Albo może na rozgrzewkę...

Przeczytaj także: Przesadnie trudny quiz o autach sąsiadów PRL-u. Nawet eksperci się spocą, a 99 proc. może tylko pomarzyć o 6/11

Materiał powstał dzięki współpracy z partnerem — Narodowym Archiwum Cyfrowym, którego misją jest budowanie nowoczesnego społeczeństwa świadomego swojej przeszłości. NAC gromadzi, przechowuje i udostępnia fotografie, nagrania dźwiękowe oraz filmy. Zdigitalizowane zdjęcia można oglądać na nac.gov.pl

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/10
Żródło: Narodowe Archiwum Cyfrowe / Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki

Wskaż nieprawdziwe zdanie:

Poprawna odpowiedź: FSO Syrena Sport powstała w dwóch egzemplarzach

Piękne polskie coupe powstało tylko w jednym egzemplarzu, który nie dotrwał do naszych czasów

Pytanie 2/10
Żródło: Auto Świat

Wskaż prawdziwe zdanie:

Poprawna odpowiedź: FSO planowało sprzedawać nadwozia Syreny jako część zamienną

7-drzwiowa wersja FSO Poloneza powstała w dwóch egzemplarzach, więc nie ma mowy o seryjnej produkcji. W 1951 r. zbudowano 75 sztuk FSO Warszawy, a do Austrii wyeksportowano 11 FSO Polonezów

Pytanie 3/10
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Wskaż prototyp, którego nigdy nie zbudowano:

Poprawna odpowiedź: 4-drzwiowy Mikrus

6-kołowego Poloneza pickup zbudowano w 1981 r., elektryczną wersję "dużego Fiata" w 1977 r., a Poloneza z aktywnym zawieszeniem - dziesięć lat później.

Pytanie 4/10
Żródło: Narodowe Archiwum Cyfrowe / Archiwum fotograficzne Lecha Zielaskowskiego

Wskaż prawidłową odpowiedź. W 1972 r.:

Poprawna odpowiedź: rozpoczęto produkcję Syreny 105

Produkcję FSO Warszawy zakończono w 1973 r., w tym samym roku na Żeraniu ruszył montaż Polskiego Fiata 127p. W 1972 r. powstało 59728 polskich fiatów 125p

Pytanie 5/10
Żródło: Auto Świat

Nim kupiono licencję na Fiata 126, poważnie rozważano wiele opcji. Wśród nich nie było:

Poprawna odpowiedź: Opla Kadetta

Wśród innych poważnie rozważanych modeli znalazły się m.in. Citroen Dyane i Fiat 127

Pytanie 6/10

W PRL plotkowano, że Polskie Fiaty 126p w tym kolorze były szczególnie podatne na rdzewienie. Miał to być odcień:

Poprawna odpowiedź: turkusowy

Pytanie 7/10

Teraz nieco łatwiej - ale czy na pewno? Skrót CPN oznacza:

Poprawna odpowiedź: Centralę Produktów Naftowych

Centralę Produktów Naftowych założono w grudniu 1945 r.

Pytanie 8/10

Co się nie wydarzyło w 1983 r.:

Poprawna odpowiedź: przedstawiono Tarpana 237

Tarpan 237 został pokazany podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich w 1982 r., zaś w 1983 r. wprawdzie nadal produkowano "dużego Fiata", ale już nie pod marką Polski Fiat, lecz FSO

Pytanie 9/10
Żródło: Stellantis

Ile w 1981 r. w FSO powstało sztuk Fiata Ritmo?

Poprawna odpowiedź: 99

Fiata Ritmo montowano w FSO tylko w latach 1980-1981. Łącznie na Żeraniu powstało 495 sztuk tego kompaktowego samochodu

Pytanie 10/10
Żródło: Auto Świat

Smyk i Mikrus to dwa minisamochody PRL. Wskaż prawdziwe zdanie o ich wymiarach:

Poprawna odpowiedź: Mikrus był dłuższy od Smyka o 6 cm

Mikrus miał 301 cm długości (Smyk: 295 cm) i 130 cm wysokości (Smyk: 137 cm). Oba miały tę samą szerokość: po 130 cm

Brakuje jeszcze 10 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Nie jest źle!
Pamiętaj, że ten quiz należał do najtrudniejszych i najbardziej podchwytliwych, więc nawet taki wynik to już coś. Jestem pewien, że w naszych kolejnych quizach o motoryzacji PRL pójdzie ci znacznie lepiej! Zapraszam!
Bardzo dobrze!
Taki wynik w takim quizie musi robić wrażenie. Jestem pewien, że w naszych kolejnych quizach o motoryzacji PRL pójdzie ci jeszcze lepiej! Zapraszam!
Jesteś kopalnią wiedzy!
Chylę czoła przed twoją znajomością tematu. Jestem pewien, że w naszych kolejnych quizach o motoryzacji PRL pójdzie ci jeszcze lepiej! Zapraszam!
Arcymistrz!!
Na tym polu nie masz sobie równych! Ciekawe, czy poprawnie odpowiesz na wszystkie pytania także w naszych kolejnych quizach o motoryzacji PRL. Zapraszam!
Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków