Auto Świat Wiadomości Aktualności Skonfigurowałem Fiata Grande Panda pod siebie. Cena nie jest już tak niska

Skonfigurowałem Fiata Grande Panda pod siebie. Cena nie jest już tak niska

Jako oddany fan małych samochodów z zainteresowaniem obserwuję Fiata Grande Panda. Zresztą nie tylko ja, co widać po liczbie naszych czytelników, która chętnie czyta o nowej Pandzie. Mały Fiat ma już polski cennik z kuszącą ceną na poziomie 79 tys. 900 zł. Postanowiłem sprawdzić, ile trzeba by zapłacić za Pandę, którą sam bym chciał jeździć.

FIATGrandePanda
FIATGrandePandaFiat
  • Wyjściowa cena Fiata Grande Panda nie przekracza 80 tys. zł. Jeśli ktoś nie chce elektryka, to ma do wyboru tylko jedną 100-konną odmianę Hybrid z silnikiem 1.2 pod maską
  • Podczas konfiguracji "swojej" Pandy podbiłem powyższą kwotę dość wyraźnie, ale wciąż zostało trochę zapasu do psychologicznej bariery 100 tys. zł
  • Do czego dopłaciłbym w Grande Pandzie? Na pewno do wyższej wersji wyposażenia Icon, skusił mnie też jeden dodatkowy pakiet. Obowiązkowy był też żółty lakier

Miejski samochód za 80 tys. zł? W 2025 r. to całkiem okazyjna i atrakcyjna cena. Niestety. Ceny nowych samochodów wystrzeliły w kosmos i się tam zadomowiły. Dla porównania najpopularniejsze miejskie auto wśród polskich klientów indywidualnych, Toyota Yaris, w regularnym cenniku na 2025 r. ma wpisaną wyjściową kwotę przekraczającą 100 tys. zł. Z kolei nowa Dacia Sandero startuje od 61 tys. 300 zł za raczej skromnie wyposażoną wersję Essential z ręczną skrzynia biegów... Fiat wzbudził więc swoim cennikiem sporo zamieszania.

Przeczytaj także: To te samochody naprawdę kupują Polacy. Sprawdziłem ich ceny i było kilka zaskoczeń. Duster poza podium

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Konfiguruję swojego Fiata Grande Panda. Przy silniku nie mam wyboru

Mieszkam w bloku i nie chcę wydawać na swoje potencjalne auto za dużo (a wybór elektryka to od razu skok ceny), dlatego jeśli miałbym stworzyć Fiata Grande Panda dla siebie to wybrałbym silnik benzynowy. A to oznacza, że mogę w konfiguratorze wybrać tylko jedna wersję. Pod nazwą "Hybrid" kryje się miękka hybryda 1.2 mHEV T3 o mocy 100 KM.

Fiat Grande Panda to mały crossover segmentu B. Mierzy 3999 mm długości, 2017 mm szerokości całkowitej z lusterkami, 1586 mm wysokości i 2540 mm rozstawu osi. W tak małym autku 100 KM w zupełności wystarcza, zwłaszcza, że hybrydowy układ (mimo że nie tak zaawansowany jak np. w Toyocie), to przy ruszaniu daje małego elektrycznego kopa. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w 10 s i rozpędzi się do 160 km na godz.

Producent deklaruje, że średnie zużycie paliwa to 5,4 l na 100 km, co zmierzono oczywiście wg WLTP. Miałem okazję już jeździć małymi samochodami Stellantisa z tym napędem i rzeczywiście to całkiem realna wartość. Hybryda potrafi zaskoczyć niskim spalaniem zwłaszcza w mieście. To przyjemny napęd do codziennej jazdy w ruchu miejskim. Standardem jest oczywiście automatyczna skrzynia biegów.

Fiat Grande Panda - wyposażenie, ceny. Od razu cena skacze wyraźnie

Skoro ma to być wymarzona przeze mnie Panda, to zdecydowałem się na środkową wersję wyposażenia. Ta bazowa ma całkiem sporo, ale ma to być Panda, którą chętnie bym jeździł prywatnie. 10,25-calowy wyświetlacz systemu infotainment pojawi się dopiero w środkowej wersji wyposażenia (Icon) – razem z pikselowymi LED-owymi reflektorami i lampami, składanym oparciem tylnej kanapy, podłokietnikiem czy tapicerowaną deską rozdzielczą. Icon ma też lepsze głośniki, a fajnie by było w pełni skorzystać ze Spotify, którego namiętnie używam. Wyższa wersja wyposażenie to dopłata w wysokości sześciu tys. zł. Pełne wyposażenie wersji Icon zamieszczam na końcu tego artykułu. Jest tego dużo.

Przeczytaj także: Salony Fiata przeżyją prawdziwe oblężenie. Nowa Grande Panda w cenie chińskiego auta

Zdecydowałem się jeszcze na pakiet Tech za 4600 zł. Zawiera:

  • System multimedialny Uconnect 10,25" z funkcją screen mirroring i z nawigacją
  • Kamera cofania i przednie czujniki parkowania
  • Ładowarka bezprzewodowa
  • Czujnik deszczu
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Lusterko wsteczne elektrochromatyczne

Bazowe pastelowe lakiery wyglądają ciekawie, ale moje serce skradł lakier metalizowany Żółty Limone i nie mogłem go nie zaznaczyć. To kolejne trzy tys. zł. W sumie wyszło mi więc 93 tys. 500 zł.

Fiat Grande Panda konfigurator
Fiat Grande Panda konfiguratorFiat

Fiat Grande Panda - tanio czy drogo?

Wyszło mi więc 93 tys. 500 zł za hybrydowego crossovera. Jak na dzisiejsze standardy brzmi to całkiem nieźle. Muszę przyznać, że Grande Panda ujęła mnie swoim uroczym wyglądem i naprawdę bardzo mi się podoba. Gdybym swój dzisiejszy eksperyment zakończył kliknięciem w "zamów" i przeszedł kolejne kroki, to pewnie byłbym ze swojej żółtej Pandy bardzo zadowolony. Są ludzie, którzy narzekają na samochody Stellantisa, ale ja je lubię i zawsze chętnie wpisuję się na test Peugeota 208, Jeepa Avengera czy Citroena C3. Panda ma z nimi mnóstwo wspólnego.

Z drugiej strony... zapłaciłbym prawie 100 tys. zł za malucha o długości czterech m. Wiele osób taka informacja pewnie zmrozi. W tej cenie można już pomyśleć o Dacii Duster i nawet pozaznaczać kilka opcji w konfiguratorze. Albo wybrać którąś z chińskich propozycji, które zalewają nasz rynek i jeździć znacznie większym samochodem.

No to jak. Fiat Grande Panda jest tani czy drogi? Trudne się wylosowało. Kosztuje sporo, ale jednak wyszło mniej niż bazowe wersje np. Yarisa czy Polo.

Fiat Grande Panda. Wyposażenie wybranej przeze mnie ICON

  • Felgi
  • Stylizowane kołpaki
  • Bezpieczeństwo
  • 3 tylne zagłówki
  • Aktywny system utrzymania pasa ruchu
  • Asystent jazdy na wzniesieniu
  • Autonomiczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
  • Czujnik zmierzchu
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
  • ISOFIX na lewym i prawym siedzeniu tylnym
  • Informacje o ograniczeniach prędkości
  • Moduł telematyczny
  • Poduszka powietrzna pasażera z przodu
  • Poduszki powietrzne przednie boczne
  • Połączenie alarmowe B-Call
  • Połączenie alarmowe E-Call
  • Przednie i tylne kurtynowe poduszki powietrzne
  • System ESP
  • System monitorowania ciśnienia w oponach
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy
  • Tylne czujniki parkowania
  • Nadwozie i styl
  • Klamki zewnętrzne lakierowane w kolorze czarnym
  • Lusterka boczne w kolorze czarnym
  • Słupki B i C z tworzywa o ziarnistej strukturze w kolorze czarnym
  • Tylny spoiler
  • Komfort / Funkcjonalność
  • Elektryczne przednie szyby
  • Elektryczne, podgrzewane lusterka boczne składane manualnie
  • Gniazdo 12V
  • Kierownica z tworzywa
  • Klimatyzacja manualna
  • Kluczyk składany + Kluczyk zapasowy zwykły
  • Port USB typ C dla pierwszego rzędu siedzeń
  • Przełącznik E-Toggle
  • Przyciski do sterowania radiem na kierownicy
  • Reflektory "Eco" LED
  • Tempomat
  • Tylne szyby elektryczne One Touch
  • Tylne światła LED
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Audio - Telematyka
  • 2 głośniki z przodu
  • 2 przednie głośniki + 2 Tweetery
  • DAB
  • Funkcja Screen mirroring
  • Gniazdo USB z przodu
  • System multimedialny Uconnect 10,25" z funkcją screen mirroring
  • Usługi łączności
  • Wyświetlacz TFT 10" elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego
Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków