Logo

1590 km zasięgu za 68000 zł. Dacia Sandero po liftingu drwi z chińskich aut [CENY]

  • Od piątku można zamawiać Dacie Sandero i Jogger po liftingu. Pierwsze auta trafią do klientów na początku 2026 r.
  • Pomimo głębokiej modernizacji Dacia Sandero obroniła tytuł najtańszego nowego auta segmentu B w Polsce
  • Wszystkie trzy modele zyskały nowszy, większy i mocniejszy silnik z fabryczną instalacją LPG (Eco-G 120). Hybryda to nadal domena Joggera
  • Dacia Sandero po raz pierwszy w historii może mieć automatyczną skrzynię biegów. Rumuńska marka nie chce dać się wyprzedzić Chińczykom
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Dacie Sandero, Sandero Stepway i Jogger przeszły kolejną modernizację. Tym razem znacznie poważniejszą — zmiany wykraczają daleko poza nowy znaczek na grillu czy dodanie wymaganych przez UE systemów bezpieczeństwa. Rumuński producent odświeżył wizerunek swoich najpopularniejszych modeli i wzbogacił je o nowe technologie podnoszące komfort użytkowania. Największe zmiany zaszły jednak pod maskami Sandero i Joggera — auta dostały mocniejsze silniki. Co ważne, lifting nie popsuł atrakcyjnych cenników.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Kiedy rozpoczną się dostawy Dacii Sandero i Joggera po liftingu?
Jakie są ceny odświeżonych modeli Dacii?
Jakie zmiany w silnikach wprowadzono w Dacii Sandero?
Co nowego w wnętrzu Dacii Sandero i Joggera po liftingu?

Dacia Sandero po liftingu to nadal najtańsze nowe auto w Polsce

Rumuńska firma obroniła swój bastion — Dacia Sandero wciąż może chwalić się tytułem najtańszego nowego auta z salonu. Tzn. mogłaby, gdyby nie trwająca do końca tego roku promocja Fiata, w ramach której podstawowa Pandina oferowana jest w szokującej w dzisiejszych realiach cenie 58600 zł. Mówimy tu jednak o słabszym (70 KM) i mniejszym aucie (segment A).

Ceny odświeżonych modeli Dacii zaczynają się od:

  • 63900 zł w przypadku klasycznego hatchbacka (Dacia Sandero),
  • 71700 zł w przypadku uterenowionego hatchbacka (Dacia Sandero Stepway),
  • 77900 zł w przypadku większego crossovera (Dacia Jogger).
Dacie Sandero, Sandero Stepway i Jogger po liftingu
Dacie Sandero, Sandero Stepway i Jogger po liftinguDacia

Dacie Sandero i Jogger po liftingu mają mocniejsze silniki

Dacia postawiła na sprawdzoną ofertę napędów składającą się z benzyniaków i odmian z fabryczną instalacją LPG. Tak jak wcześniej klienci zainteresowani Joggerem mają dodatkowo do wyboru układ hybrydowy — z zupełnie nowym, mocniejszym i większym silnikiem spalinowym, który zadebiutował w Dacii Bigster Hybrid 155. Sandero "w gazie" może za to pokonać aż do 1590 km bez odwiedzania stacji paliw (warunek: wykorzystanie i gazu, i benzyny).

Gama wersji silnikowych po liftingu wygląda następująco:

  • TCe 100 — 100-konny, 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 dostępny w Sandero (manual),
  • TCe 110 — 110-konny, 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 dostępny w Sandero Stepway i Joggerze (manual),
  • Eco-G 120 — nowy, 122-konny, 3-cylindrowy silnik 1.2 z instalacją LPG dostępny w każdym modelu (w Sandero i Sandero Stepway opcjonalnie z automatem!).

Dużą nowością jest nie tylko automatyczna skrzynia biegów, która nigdy wcześniej nie była oferowana w Dacii Sandero. Druga poważna zmiana dotyczy układu hybrydowego zastosowanego w Joggerze — rodzinny crossover dostał wzmocniony do 155 KM napęd z większym silnikiem 1.8.

Średnie zużycie paliwa osiągnięte przez nas w dużo większej Dacii Bigster z układem Hybrid 155
Średnie zużycie paliwa osiągnięte przez nas w dużo większej Dacii Bigster z układem Hybrid 155Żródło: Auto Świat / Maciej Brzeziński

Producent zapewnia, że dzięki dwóm jednostkom elektrycznym i akumulatorowi o pojemności 1,4 kWh Dacia Jogger może w 80 proc. poruszać się po mieście w trybie elektrycznym. Brzmi to bardzo optymistycznie, ale z naszych doświadczeń wynika, że nowa hybryda Grupy Renault (ten sam układ znajdziemy też w Clio, Capturze i Symbiozie) rzeczywiście potrafi być bardzo oszczędna.

Co jeszcze zmieniło się w Daciach Sandero i Jogger?

Odświeżone modele Dacii najłatwiej będzie rozpoznać po nowym froncie — tym razem projektanci pogłowili się trochę bardziej nad tym, jak zapewnić rumuńskim autom nowocześniejszą prezencję. Tu zmieniły się reflektory, zderzaki i osłona chłodnicy. Z tyłu mamy nowe zderzaki i przestrzenną grafikę w lampach, a w Joggerze i Sandero Stepway kilka zmienionych plastikowych osłon.

Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero StepwayDacia

Na pierwszy rzut oka w kabinie nie zmieniło się wiele, ale Dacia zapewnia, że popracowała nad ergonomią (bardziej przejrzysty układ konsoli centralnej, więcej schowków i półek), komfortem (kolumna kierownicza o szerszym zakresie regulacji) i estetyką (nowa kierownica i kratki nawiewów). Coś jeszcze? Ulepszone czujniki parkowania, kamera cofania o wyższej rozdzielczości, bardziej zaawansowany system multimedialny i szybkie gniazda USB-C.

Pierwsze egzemplarze zmodernizowanych modeli mają trafić do salonów na początku 2026 r. Zamówienia można składać od piątku 5 grudnia. O sukces ulepszonych Dacii raczej możemy być spokojni — zmieniło się naprawdę dużo, a ceny wciąż deklasują konkurentów. Tak, nawet tych z Chin, a to już wielkie osiągnięcie.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu