- W segmencie miejskich samochodów to może być jedna z najważniejszych premier ostatnich. Wiele osób liczy, że Grande Panda to powrót Fiata do formy. Wraca mały i tani Fiat
- Na tle wielu aut o długości ok. czterech metrów nowa Panda rzeczywiście ma bardzo atrakcyjne ceny. Za miękką hybrydę z automatem trzeba zapłacić mniej niż 80 tys. zł
- Teraz Fiat ogłosił, że elektryczną Grande Pandą można jeździć już za 500 zł netto miesięcznie
- Mówimy "sprawdzam" i wyjaśniamy, skąd pojawiają się aż tak niskie kwoty. Nie są nieprawdziwe, ale żeby je uzyskać, trzeba spełnić kilka warunków
Nowy Fiat Grande Panda cieszy się dużym zainteresowaniem, co nie powinno dziwić. Włosi zaprojektowali niezwykle sympatyczne auto, w środku wyposażyli go w sporo ciekawych rzeczy, a przy tym nie przesadzili z cenami. I wersja hybrydowa, i elektryczna ma naprawdę atrakcyjnie skrojony cennik. Otwiera go niecałe 80 tys. zł. To obiektywnie duża kwota, ale w 2025 r.... wcale taka nie jest. Teraz większość miejskich aut jest droższa.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoIle kosztuje spalinowy (hybrydowy) Fiat Grande Panda?
Wersja spalinowa jest jest jedna. To "Hybrid", co oznacza miękką hybrydę 1.2 mHEV T3 o mocy 100 KM. Fiat Grande Panda to mały crossover segmentu B. Mierzy 3999 mm długości, 2017 mm szerokości całkowitej z lusterkami, 1586 mm wysokości i 2540 mm rozstawu osi. W tak małym autku 110 KM w zupełności wystarcza, zwłaszcza, że hybrydowy układ (mimo że nie tak zaawansowany jak np. w Toyocie), to przy ruszaniu daje małego elektrycznego kopa. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w 10 s i rozpędzi się do 160 km na godz. Producent deklaruje, że średnie zużycie paliwa to 5,4 l na 100 km, co zmierzono oczywiście wg WLTP.
Spalinowa Grande Panda kosztuje:
- od 79 tys. 900 zł w wersji Pop
- od 85 tys. 900 zł w wersji Icon
- od 96 tys. 900 zł w wersji La Prima
Przeczytaj także: Policzyłem, ile naprawdę kosztuje nowy Fiat Panda. Czy cena jest szokująco niska? Wyszło inaczej
Ile kosztuje elektryczny Fiat Grande Panda?
Elektryczna Grande Panda wyposażona jest w akumulator o pojemności 44 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 113 KM i oferuje zasięg na poziomie 320 km w cyklu mieszanym WLTP, dzięki czemu jest ona idealnym pojazdem do codziennego użytkowania w mieście i podczas weekendowych wypadów. Elektryczna wersja modelu Grande Panda może pochwalić się prędkością maksymalną 132 km na godz. i przyspieszeniem od 0 do 50 km na godz. w 4,2 sekundy (0-100 km na godz. w 11 sekund).
Elektryczny Fiat Grande Panda kosztuje:
- od 110 tys. zł w werji RED
- od 125 tys. zł w wersji La Prima
Przeczytaj także: Nowy tani Fiat Grande Panda kipi stylem. Jeździłem nim. Ma w środku tor testowy i jest pojemny. Fiat się postarał
Nowy elektryczny Fiat Grande Panda za 500 zł netto miesięcznie. Czy to możliwe?
Tak, ale jest tu oczywiście spory haczyk. Fiat informuje, że nowy elektryczny Fiat Grande Panda, w bogato wyposażonej wersji (RED), jest teraz dostępny już od 70 000 zł dzięki dopłacie w programie NaszEauto. Co więcej, w leasingu SimplyDrive da się nim jeździć już od... 500 zł netto miesięcznie.
W standardzie oferuje, m.in. 16-calowe felgi stalowe lakierowane w kolorze białym, pikselowe reflektory LED, klimatyzację manualną, tylne czujniki parkowania, system multimedialny z ekranem o przekątnej 10,25”, w pełni cyfrowy panel wskaźników o przekątnej 10”, autonomiczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów czy system wykrywania zmęczenia kierowcy.
Brzmi jak znakomita oferta, ale nie każdy kierowca może liczyć na aż tak duże dofinansowanie. Najwyższa kwota to nawet 40 tys. zł i to na niej bazują takie wyliczenia, ale wysokość dopłaty zależy od kilku czynników. Najlepiej obrazuje to poniższa grafika:
Warunków do załapania się na maksymalną dopłatę jest sporo i pewnie większość zainteresowanych małym elektrycznym Fiatem ich nie spełni. Jednak i niższe dopłaty mogą mocno zmienić cenę. Zwłaszcza, że Fiat oferuje w Polsce bardzo elastyczne finansowanie. Klient może dostosować:
- okres trwania umowy – od 24 do 60 miesięcy
- roczny przebieg wynoszący od 10 000 do nawet 60 000 km
- wysokość opłaty wstępnej – od 0 do 40 proc., która może zostać pokryta w całości lub części z dotacji