Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Fiat — marka

Fiat — marka

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem
Wszystko o silniku

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Możesz nie dać rady w tym trudnym quizie o samochodach PRL. Szanse na wynik powyżej 5/11 są marne
Aktualności

Możesz nie dać rady w tym trudnym quizie o samochodach PRL. Szanse na wynik powyżej 5/11 są marne

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Powrót Malucha. Tak mógłby wyglądać nowy Fiat 126p. Zatęsknili za nim Włosi
Aktualności

Powrót Malucha. Tak mógłby wyglądać nowy Fiat 126p. Zatęsknili za nim Włosi

Święta to dobry czas na wspomnienia i trochę nostalgii. Nie tylko w Polsce wciąż pamiętamy poczciwego malucha. Oto dzieło włoskiego projektanta, który miał okazję podziwiać Fiata 126 nie tylko na zdjęciach, ale także nim jeździć. Andrea Della Vecchia zdradza nam szczegóły swojego projektu Fiat 126 Vision. Tak mógłby wyglądać nowy Maluch

Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie
Co warto kupić

Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie

Używanych samochodów rozpoczynających się na literę F, bez względu na to, czy owa litera tyczy się marki, czy kraju pochodzenia, podobno nie warto kupować. Tak mówi popularne porzekadło, które da się od czasu do czasu usłyszeć podczas dyskusji o samochodach. Wzięliśmy je na tapet i na przykładzie pięciu aut postanowiliśmy sprawdzić, ile jest w nim prawdy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytałem mechanika, jak żyć z silnikami PureTech i EcoBoost. Są wiadomości dobre i bardzo złe
Porady

Zapytałem mechanika, jak żyć z silnikami PureTech i EcoBoost. Są wiadomości dobre i bardzo złe

Paski rozrządu pracujące w kąpieli olejowej to rozwiązanie znane od lat, które miało mieć szereg zalet, ale dla wielu marek okazało się ślepą uliczką, która doprowadza do ruiny i właścicieli aut, ale też wpędziło w olbrzymie problemy i koszty producentów. Z doświadczonymi mechanikami przeanalizowałem, co z tymi silnikami poszło nie tak i czy da się rozwiązać ich problemy tak, żeby można było z nich normalnie korzystać.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Quiz o samochodowych realiach PRL. To był czas takich absurdów, że masz nikłe szanse na 5/10
Aktualności

Quiz o samochodowych realiach PRL. To był czas takich absurdów, że masz nikłe szanse na 5/10

Dziś wielu z nostalgią patrzy na samochody PRL — Polonezy, duże i małe Fiaty, Syreny oraz Warszawy — ale uwierz mi: nie chciałbyś wtedy ani kupować, ani eksploatować, ani nawet tankować pojazdu. Ówczesna rzeczywistość była naszpikowana tyloma absurdami, że dziś ciężko w nie uwierzyć. Dlatego ten quiz o życiu kierowcy w PRL jest taki trudny: rozsądek będzie ci podsuwał odpowiedzi, które przeważnie okażą się błędne.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Fiat Grande Panda za 500 zł miesięcznie. To prawda, ale... to nie takie proste
Aktualności

Fiat Grande Panda za 500 zł miesięcznie. To prawda, ale... to nie takie proste

Fiat ogłosił, że nowym, w dodatku elektrycznym, modelem Grande Panda można jeździć już od 500 zł netto miesięcznie. Brzmi jak znakomita okazja. I tak w rzeczywistości jest, ale obwarowane jest wieloma warunkami i rządowym programem dopłat NaszEauto. Postanowiliśmy sprawdzić, ile naprawdę kosztuje "mały i tani Fiat". W obu wersjach, hybrydowej i elektrycznej.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Chińczycy nagle wycofali się z Polski, a już zaczęli montować swoje auto. Zdają się mówić: Macie, co chcieliście
Wiadomości

Chińczycy nagle wycofali się z Polski, a już zaczęli montować swoje auto. Zdają się mówić: Macie, co chcieliście

To jeden z najbardziej niespodziewanych i szokujących zwrotów akcji w 50-letniej historii fabryki w Tychach: 30 marca 2025 r. zakończono montaż chińskiego Leapmotora T03, podaje Reuters, powołując się na oficjalny komunikat koncernu Stellantis. Co dalej? Czy to koniec Leapmotora w Europie?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Masz dosyć łatwych quizów o autach PRL? W tym możesz się poddać już na trzecim pytaniu
Aktualności

Masz dosyć łatwych quizów o autach PRL? W tym możesz się poddać już na trzecim pytaniu

Nie boisz się porażki? Masz odwagę spróbować swoich sił w megatrudnym, hiperpodchwytliwym quizie o samochodach PRL? Ostrzegamy: pobieżna znajomość tematu nie wystarczy nawet na wynik 2/10. Zaczynamy?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
W tym quizie o autach PRL pytamy o podstawy. Nie wypada mieć mniej niż 8/11
Aktualności

W tym quizie o autach PRL pytamy o podstawy. Nie wypada mieć mniej niż 8/11

Ostatnio serwowaliśmy hipertrudne quizy o motoryzacji epoki PRL, to teraz czas na coś przeciwnego: 11 najprostszych pytań, jakie można sobie wyobrazić — nawet jeśli jedno z nich okaże się podchwytliwe.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Fabryka w Gliwicach będzie produkować dwa nowe auta dla firmy zewnętrznej. Świetnie znasz tę markę
Aktualności

Fabryka w Gliwicach będzie produkować dwa nowe auta dla firmy zewnętrznej. Świetnie znasz tę markę

Fabryka Stellantisa w Gliwicach rozpocznie produkcję dwóch kolejnych samochodów. Co ciekawe, ani jeden, ani drugi nie będą nosić loga żadnej z 14 marek tego koncernu. Gigant nawiązał bowiem współpracę z doskonale znanym ci producentem. Właśnie podano pierwsze szczegóły umowy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Są jeszcze samochody bez centralnego ekranu. Znaleźliśmy takie
Aktualności

Są jeszcze samochody bez centralnego ekranu. Znaleźliśmy takie

Wielu kierowców narzeka na duże centralne ekrany zajmujące główne miejsce na deskach rozdzielczych we współczesnych samochodach. Wielkie "tablety" w środku auta działają na niektórych jak płachta na byka. Jednak są jeszcze samochody, i to nowe, prosto z polskiego salonu, które takich "denerwujących" dodatków nie mają. Znaleźliśmy je.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Przewrotny quiz o samochodach PRL. Wynik poniżej 7/11 to ujma
Aktualności

Przewrotny quiz o samochodach PRL. Wynik poniżej 7/11 to ujma

W tym quizie raczej nie masz szans na wynik 5/11 lub 6/11. 7/11 to absolutne minimum — tak łatwy tym razem będzie nasz zestaw pytań. Z drugiej strony zdobycie 11/11 będzie sztuką, ponieważ jedno pytanie wymaga eksperckiej wiedzy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Zyski Stellantisa spadły aż o 70 proc. Koncern punktuje swoje plany
Aktualności

Zyski Stellantisa spadły aż o 70 proc. Koncern punktuje swoje plany

Stellantis odkrył wszystkie karty i podzielił się swoimi wynikami finansowymi za poprzedni rok. Spadły i przychody netto, i zyski netto, a te drugie aż o 70 proc. Przed koncernem więc ogromne wyzwania, włącznie ze znalezieniem nowego dyrektora generalnego, który wyprowadzi wielki koncern na prostą.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Najpopularniejsze samochody z "fabryczną" instalacją LPG. Ich właściciele oszczędzają przy każdym tankowaniu
Aktualności

Najpopularniejsze samochody z "fabryczną" instalacją LPG. Ich właściciele oszczędzają przy każdym tankowaniu

Instalacja LPG to nadal jeden z najefektywniejszych sposobów na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji samochodu. Nic dziwnego, że samochody z fabryczną instalacją lub z instalacją montowaną do nowych aut u dealerów cieszą się taką popularnością. Które z nich są w najczęściej wybierane przez polskich klientów? Sprawdźmy.

W tym quizie o autach PRL zastawiliśmy kilka pułapek. Ale i tak nie wypada mieć gorszego wyniku niż 8/11
Aktualności

W tym quizie o autach PRL zastawiliśmy kilka pułapek. Ale i tak nie wypada mieć gorszego wyniku niż 8/11

Ten quiz będzie na tyle łatwy, że twoja czujność może zostać uśpiona i bęc, nawet nie zauważysz pułapek i podchwytliwości, którymi okrasiliśmy ten zestaw pytań. Ale skoro już zostałeś/-aś ostrzeżony, to naprawdę nie przystoi ci gorszy wynik niż 8/11.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ten Fiat był kiedyś hitem. Jest szansa, że jeszcze będzie produkowany
Aktualności

Ten Fiat był kiedyś hitem. Jest szansa, że jeszcze będzie produkowany

Olivier Francois, dyrektor generalny Fiata, zasugerował możliwość reaktywacji kultowego modelu Punto, jeśli zmienią się trendy na rynku motoryzacyjnym. Rozważania na temat przyszłości tego modelu nasuwają się w kontekście zmieniających się preferencji konsumentów i zapotrzebowania na tanie samochody.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
W tym quizie o PRL będzie szalenie trudno wskazać prawdziwą informację. 6/11 to już wielki sukces
Aktualności

W tym quizie o PRL będzie szalenie trudno wskazać prawdziwą informację. 6/11 to już wielki sukces

Te informacje o samochodach z PRL będą tak niesamowite, że aż prawdziwe. Twoje zadanie polega na wyłowieniu ich z gąszczu mitów. Zapytamy o auta, które na pewno doskonale znasz: Malucha, Poloneza, Polskiego Fiata 125p, Syrenę i Warszawę. Ale dasz radę uzbierać, chociaż połowę punktów?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ile wiesz o Fiatach, Żukach i Trabantach? Sprawdź swoją wiedzę
Aktualności

Ile wiesz o Fiatach, Żukach i Trabantach? Sprawdź swoją wiedzę

Lubisz polską motoryzację z okresu PRL-u i masz sentyment do pojazdów, które wówczas jeździły po naszych drogach? Ten quiz jest stworzony dla ciebie. Sprawdź swoją wiedzę na temat Fiatów 126p i 125p, Żuków, Trabantów, Dacii, Ład i Skód, zaznaczając poprawnie jedną odpowiedź w każdym pytaniu.

Fiat Grande Panda ma uratować Włochów. Ceny i styl robią wrażenie
Testy

Fiat Grande Panda ma uratować Włochów. Ceny i styl robią wrażenie

Fiat przez lata był na szczytach sprzedaży, bo oferował samochody idealnie skrojone dla Europejczyków w przystępnych cenach. I choć ta niegdyś świecąca jasnym światłem gwiazda dziś nieco przygasła, to nie oznacza, że Włosi zapomnieli jak robić takie auta. Przekonałem się o tym podczas pierwszych jazd tanią i kipiącą stylem nową Grande Pandą. Dzięki niej Europa znów może pokochać Fiata.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Skonfigurowałem Fiata Grande Panda pod siebie. Cena nie jest już tak niska
Aktualności

Skonfigurowałem Fiata Grande Panda pod siebie. Cena nie jest już tak niska

Jako oddany fan małych samochodów z zainteresowaniem obserwuję Fiata Grande Panda. Zresztą nie tylko ja, co widać po liczbie naszych czytelników, która chętnie czyta o nowej Pandzie. Mały Fiat ma już polski cennik z kuszącą ceną na poziomie 79 tys. 900 zł. Postanowiłem sprawdzić, ile trzeba by zapłacić za Pandę, którą sam bym chciał jeździć.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Fiat Grande Panda wyceniony. Klienci będą mieli dylemat – styl czy przestrzeń?
Aktualności

Fiat Grande Panda wyceniony. Klienci będą mieli dylemat – styl czy przestrzeń?

Fiat Grande Panda to najgłośniejsza premiera włoskiej marki ostatnich lat. Miejski crossover rzucił publiczność na kolana nowoczesną interpretacją pudełkowatego designu oryginalnej Pandy z lat 80. Teraz poznaliśmy kolejny element układanki, czyli polskie ceny. W salonach ustawią się kolejki tylko, jeśli klienci zaakceptują jedną rzecz.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.