• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat

Fiat

Fiat

FIAT (Fabbrica Italiana Automobili Torino-włoska fabryka samochodów w Turynie) to włoski producent samochodów osobowych, dostawczych (a kiedyś także ciężarówek, maszyn rolniczych i samolotów).

Firma została założona w 1899 roku przez Giovanni'ego Aneglli'ego w Turynie. Rok później światło dzienne ujrzał ich pierwszy model – 3 1/2 HP. Marka szybko się rozwijała i do 1939 roku miała już 5 fabryk. W 1967 roku przejęła m.in. Autobianchi, 2 lata później – Ferrari i Lancię, a po kolejnych 2 latach - Abarth'a.

Do końca lat 80. Fiat przejął także takie marki jak Iveco, Alfa Romeo i Maserati. W 1989 roku, Fiat Tipo m.in. za bardzo przestronne i wygodne wnętrze oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Dla Polski współpraca z Fiatem była szczególnie ważna, gdyż w 1967 roku na warszawskim Żeraniu w fabryce FSO rozpoczęto produkcję licencyjną Fiata 125p, a 6 lat później w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej oraz Tychach – modelu 126p, gdzie później były także produkowane Cinquecento, Seicento czy Palio Weekend. Obecnie w Tychach montowany jest Fiat 500.

Fiat - modele

Fiat 124

Fiat 124

Fiat 125

Fiat 125

Fiat 125p

Fiat 125p

Fiat 126p

Fiat 126p

Fiat 127

Fiat 127

Fiat 128

Fiat 128

Fiat 130

Fiat 130

Fiat 131

Fiat 131

Ikona samochodu

Fiat 132

Ikona samochodu

Fiat 133

Ikona samochodu

Fiat 500

Fiat 500L

Fiat 500L

Fiat 500X

Fiat 500X

Fiat 600

Fiat 600

Fiat 850

Fiat 850

Fiat Albea

Fiat Albea

Fiat Argenta

Fiat Argenta

Fiat Barchetta

Fiat Barchetta

Ikona samochodu

Fiat Brava

Fiat Bravo

Fiat Bravo

Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento

Ikona samochodu

Fiat Coupe

Fiat Croma

Fiat Croma

Fiat Doblo

Fiat Doblo

Ikona samochodu

Fiat Ducato

Fiat Fiorino

Fiat Fiorino

Fiat Freemont

Fiat Freemont

Ikona samochodu

Fiat Fullback

Fiat Idea

Fiat Idea

Ikona samochodu

Fiat Linea

Fiat Marea

Fiat Marea

Fiat Multipla

Fiat Multipla

Fiat Palio

Fiat Palio

Fiat Panda

Fiat Panda

Fiat Punto

Fiat Punto

Fiat Qubo

Fiat Qubo

Fiat Regata

Fiat Regata

Fiat Ritmo

Fiat Ritmo

Fiat Scudo

Fiat Scudo

Fiat Sedici

Fiat Sedici

Fiat Seicento

Fiat Seicento

Ikona samochodu

Fiat Siena

Fiat Stilo

Fiat Stilo

Fiat Strada

Fiat Strada

Ikona samochodu

Fiat Talento

Fiat Tempra

Fiat Tempra

Fiat Tipo

Fiat Tipo

Fiat Ulysse

Fiat Ulysse

Fiat Uno

Fiat Uno

Fiat X1/9

Fiat X1/9

Fiat - powiązane artykuły

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Czy da się kupić youngtimera za 10 tys. zł? Przyglądamy się rynkowym ofertom

Podobają Ci się youngtimery, ale martwisz się o to, że na żaden z tego typu pojazdów Cię nie stać? Mamy dla Ciebie kilka propozycji klasycznych aut, którymi przejdziesz selekcję na większości spotów youngtimerów. Wszystkie są dostępne za naprawdę rozsądne pieniądze.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

2,9 l i jeden cylinder? 1,5-litrowe V12? To nie fejk. Poznaj najbardziej niesamowite silniki w historii

Przyzwyczailiśmy się, że przy czterech cylindrach pojemność rzadko przekracza dwa i pół litra, a w V12 raczej nie schodzi poniżej pięciu. Dlatego te 10 silników jest tak szokujących.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Nowy Fiat 500 na torze testowym w ogrodzie na dachu dawnej fabryki

Na dachu dawnej fabryki Fiata w Turynie był tor, na którym testowano wyjeżdżające z hali samochody. Teraz założono tu ogród, do którego wjechać mogą tylko auta elektryczne. Mieliśmy okazję przejechać kilka okrążeń nowym Fiatem 500 Red.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Oferta elektrycznych samochodów w Polsce – każdy znajdzie coś dla siebie

Samochody elektryczne w dalszym ciągu są niszą na tle spalinowych konstrukcji, niemniej jednak jest ich coraz więcej w naszym kraju. Obecnie większość liczących się marek ma przynajmniej jeden taki model w ofercie. W zestawieniu przedstawiamy osobowe modele dostępne w Polsce oraz zapowiedzi aut, które już wkrótce pojawią się w sprzedaży.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Fiat 131 Supermirafiori - luksus bliższy ciału

Następca Fiata 124 miał być samochodem na ciężki czas kryzysu paliwowego z początku lat 70. Udana konstrukcja sprawiła, że auto – już nie jako Fiat – było jeszcze do niedawna produkowane, a w Polsce Fiat 131 Mirafiori ma wierną rzeszę fanów.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Ceny w górę, liczba ofert – w dół! Sprawdzamy używane auta: co jest na rynku i w jakim stanie

Jest drogo i... taniej na razie nie będzie. A samochody znikają z ogłoszeń w mgnieniu oka – dotyczy to nie tylko aut nowych, lecz także pojazdów z drugiej ręki. Robimy więc przegląd tego, co jest na rynku: odwiedziliśmy różne komisy i skontrolowaliśmy kondycję ponad 10 używanych aut. Od Citroena C3, Fata 500, MINI i Toyoty Yaris, poprzez Opla Astrę, Hondę Civic, Audi A4, BMW serii 3 i Volkswagena Passata, a na Hyundaiu Tucsonie i Kii Sportage kończąc.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Biały kruk motoryzacji z PRL odnaleziony. Polacy trafili na niego przez przypadek

Polscy pasjonaci automobilizmu mieszkający w Wielkiej Brytanii uratowali unikatowego Fiata 125p Camper z zabudową kempingową Niewiadów. To jedyny, prototypowy egzemplarz kampera, który powstał w PRL. Wyremontowany biały kruk z powodzeniem wziął udział w rajdzie charytatywnym.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Fabryki w Polsce produkują coraz mniej samochodów

Polskie fabryki i montownie samochodów nadal borykają się z problemami. Do braków w częściach zamiennych (w tym półprzewodników) doszły jeszcze problemy związane z cenami energii oraz surowców. Ale to nadal nie koniec listy kłopotów, bo początkowe optymistyczne podejście do wyników w pierwszym kwartale 2022 r. zostało zażegnane wraz z wybuchem wojny w Ukrainie

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Polski Fiat 125p/FSO 1500 Pick Up - klasyk, który zmienił historię

Pick Up – ta wersja Polskiego Fiata 125p jest obecnie najcenniejsza kolekcjonersko z tych produkowanych wielkoseryjnie. Dlatego coraz więcej egzemplarzy tego auta wraca do nas z zagranicy.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Pomimo nieciekawej sytuacji politycznej lata 80. w Polsce pozostawiły po sobie również wiele miłych wspomnień

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Takiego Fiata 126p pewnie nie kojarzysz. To Pingwin 04, który miał specjalną funkcję

Polski Fiat 126p to nie tylko popularny Maluch czy rzadziej spotykane Cabrio i Bis. Model ten doczekał się wielu niezwykłych określeń nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Na liście znalazły się choćby takie nazwy jak: kaszlak, zapalniczka, żelazko, pici-poki, pchła czy bambino. A czy słyszeliście o Pingwinie 04?

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali! Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o poj. od 1,0 do 2,0 l z ostatnich 10 lat.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Test pojemności bagażników - jak producenci aut mijają się z prawdą

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Fiat wskrzesi Topolino? Wszystko wskazuje na to, że będą kolejne trojaczki

Fiat po dołączeniu do PSA rozbudowuje swoją gamę modelową i zaczyna reanimować stare kultowe nazwy. Do oferty wróci Topolino. Będzie to tak naprawdę włoska wersja mikroelektryka Citroena Ami.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre Premium

Honda Civic, Mazda 3, a może bardziej popularne Volkswagen Golf i Opel Astra? Oto 10 najlepszych aut kompaktowych za ok. 40 tys. zł

Szukasz idealnego auta do jazdy na co dzień? Za 40 tys. zł można kupić atrakcyjny, praktyczny i trwały samochód kompaktowy. Radzimy, który wybrać i z jakim silnikiem, żeby jeździł długo i bezawaryjnie. Oto 10 naszych rekomendacji!

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Prototypy z FSO – niespełnione marzenia polskich projektantów

Fabryka Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu od początku działalności, czyli od 1951 roku, starała się unowocześnić wytwarzane pojazdy, zdając sobie sprawę z mało nowoczesnych konstrukcji. Dotyczyło to Warszawy produkowanej od listopada 1951 r., Syreny, a później Fiata 125p i Poloneza. W biurach projektowych powstawały bardzo ciekawe prototypy. Przykłady? Warszawa-M20U, opracowana przez włoską firmę Warszawa Ghia i własna propozycja – Warszawa 210.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

10 najgorszych crash testów w historii

Testy zderzeniowe są nieodzownym elementem podczas projektowania samochodów. To dzięki nim konstruuje się pojazdy, które w maksymalnym stopniu chronią jadących w trakcie wypadku. Jednak testy modeli wprowadzonych do sprzedaży przeprowadzane przez niezależne organizacje pokazują też, że nie zawsze udało się zrobić wszystko, jak należy.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Jakie samochody kupują Polacy? Jest coraz więcej chętnych na marki premium [Raport]

W czasach kryzysu w branży motoryzacyjnej, inflacji i słabnącej złotówki kupno samochodu staje się prawdziwym wyzwaniem w Polsce. Okazuje się, że w tak trudnych czasach najlepiej wiedzie się firmom z segmentu premium. Oto najchętniej wybierane marki samochodów w Polsce w pierwszym kwartale 2022 r.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.
Poprzednia Następna

Materiały Premium

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

    Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej kultowej Toyocie AE86. Światowa moda na ten model dotarła także do Polski, warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę i co jest kosztowne. Trzeba się przygotować na spore wydatki. Z około 50 tys. powstałych egzemplarzy relatywnie mało przetrwało, co sprawia, że ceny dodatkowo rosną.

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech