Logo

Pilnie trzeba wycofać tysiące aut Fiata, Opla, Peugeota i Citroëna. Mają poważną usterkę

  • Koncern Stellantis wycofuje z rynku ponad 13 tys. pojazdów w związku z wykrytą wadą fabryczną
  • Problem dotyczy ośmiu modeli marek Citroën, Fiat, Opel i Peugeot
  • Do czasu usunięcia usterki zaleca się ostrożność lub unikanie użytkowania samochodu
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Użytkownicy kilku modeli vanów i minivanów Stellantisa powinni upewnić się, czy ich samochody nie wymagają pilnej wizyty w serwisie. Koncern wycofuje z rynku osiem modeli marek Citroën, Fiat, Opel i Peugeot. Powodem akcji serwisowej jest błąd montażowy.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie marki samochodów są objęte akcją serwisową?
Jakie modele samochodów wycofano z rynku?
Jaka jest przyczyna wycofania samochodów?
Co użytkownicy powinni zrobić, jeśli ich samochód jest objęty akcją?

Mocowanie foteli w autach Stellantisa przyczyną problemów

Na całym świecie akcją serwisową objętych jest ok. 13 400 pojazdów. Kilka tysięcy aut sprzedano m.in. w Niemczech, skąd do Polski trafia najwięcej samochodów z tzw. drugiej ręki. Koncern Stellantis precyzuje, że w ośmiu modelach wykrył wadliwe mocowanie siedzeń, co podczas wypadków może prowadzić do poważnych obrażeń, bo fotele mogą się przesunąć.

Wszyscy użytkownicy egzemplarzy, których dotyczy akcja serwisowa, zostaną poinformowani o konieczności wizyty w warsztacie. Pracownicy ASO (autoryzowana stacja obsługi), informuje serwis hna.de, sprawdzą, czy fotele są prawidłowo przykręcone, a jeżeli nie, to bezpłatnie usuną usterkę. Koncern Stellantis wyjaśnia, że nieprawidłowo zabezpieczone siedzenie podczas wypadku może się przesunąć, osłabiając w ten sposób działanie pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych.

Właściciele tych modeli powinni upewnić się, czy mogą z nich korzystać

Akcja serwisowa Stellantisa obejmuje następujące modele:

  • Opel Vivaro i Zafira wyprodukowane pomiędzy 28 sierpnia i 8 października 2024 r. (5700 pojazdów);
  • Peugeot Expert i Traveller wyprodukowane pomiędzy 29 sierpnia i 8 października 2024 r. (3500 pojazdów);
  • Citroën Jumpy i Spacetourer wyprodukowane pomiędzy 28 sierpnia i 26 września 2024 r. (2900 pojazdów);
  • Fiat Scudo i Ulysse wyprodukowane pomiędzy 28 sierpnia i 23 września 2024 r. (1200 pojazdów).

Użytkownicy modeli objętych akcją serwisową w razie potrzeby mogą skontaktować się z dealerem danej marki lub ASO, aby upewnić się, czy ich egzemplarz wymaga naprawy. Do czasu usunięcia potencjalnej usterki zalecana jest daleko idąca ostrożność podczas jazdy, a najlepiej wstrzymania się od użytkowania pojazdu do momentu, kiedy wada zostanie poprawiona.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu