Fiat chwali się, że w polskich salonach nareszcie dostępny jest hybrydowy Fiat Grande Panda. Mocną stroną nowego miejskiego crossovera jest atrakcyjna cena. Mały Fiat z benzynowym silnikiem startuje od 79 900 zł. Co ma do zaoferowania w tej cenie? Całkiem sporo, a jego ogromnym atutem jest automatyczna skrzynia już w bazowej wersji.
Przeczytaj także: Ten znak już obowiązuje, a ty parkujesz jak zawsze. Potem przychodzi rachunek na ponad 700 zł
Fiat Grande Panda - wymiary, silnik. Co to w ogóle za samochód?
Fiat Grande Panda to mały crossover segmentu B. Mierzy 3999 mm długości, 2017 mm szerokości całkowitej z lusterkami, 1586 mm wysokości i 2540 mm rozstawu osi. W tak małym autku 110 KM w zupełności wystarcza, zwłaszcza, że hybrydowy układ (mimo że nie tak zaawansowany jak np. w Toyocie), to przy ruszaniu daje małego elektrycznego kopa. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w 10 s i rozpędzi się do 160 km na godz. Fiat deklaruje, że średnie zużycie paliwa to 5,4 l na 100 km, co zmierzono oczywiście wg WLTP.
Jak działa hybryda w Grande Panda? Trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 litra, połączony z akumulatorem litowo-jonowym 48 V i sześciobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów eDCT. Zintegrowany silnik elektryczny o mocy 21 kW, inwerter i jednostka sterująca zapewniają płynne, wydajne i niemal bezgłośne poruszanie się po mieście. Producent podkreśla:
Napęd hybrydowy zapewnia liczne korzyści w codziennym użytkowaniu. Dzięki funkcjom takim jak e-launch, e-creeping i e-parking, Grande Panda Hybrid może pracować w pełni elektrycznym trybie podczas wykonywania manewrów przy niskich prędkościach, umożliwiając do 1 km jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym przy prędkości poniżej 30 km na godz.
Ile kosztuje hybrydowy Fiat Grande Panda? Ceny i wyposażenie
- Fiat Grande Panda POP - od 79 900 zł
- Fiat Grande Panda ICON - 85 900 zł
- Fiat Grance LA PRIMA - od 96 900 zł
Wersja POP to w standardzie: systemy wspomagające kierowcę (ADAS), manualna klimatyzacja, 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, automatyczna skrzynia biegów eDCT, elektryczny hamulec postojowy (EPB) oraz stacja dokującą na smartfona z funkcją Autolaunch opartą na technologii NFC.
Wersja ICON oferuje 10,25-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z 6 głośnikami, reflektory i lampy tylne LED oraz trzy konfigurowalne pakiety dodatkowe: Tech, Styl i Zima. Pakiet Tech obejmuje automatyczną klimatyzację, nawigację, przednie czujniki parkowania, kamerę cofania oraz ładowarkę bezprzewodową do smartfona Pakiet Styl wprowadza 16-calowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby oraz osłony podwozia. Pakiet Zima (dostępny tylko w połączeniu z pakietem Tech) zawiera dodatkowo podgrzewane fotele, kierownicę i przednią szybę.
LA PRIMA łączy wszystkie pakiety, oferując dodatkowo 17-calowe felgi aluminiowe, ekskluzywne wykończenie wnętrza oraz unikalną deskę rozdzielczą pokrytą materiałem BAMBOX Bamboo Fiber Tex.