- Warszawski Zarząd Dróg Miejskich regularnie usuwa nieprawidłowo zaparkowane i porzucone samochody
- Auta przechodzą na własność miasta na podstawie przepisów art. 50a ustawy prawo u ruchu drogowym
- Samochody wystawione na sprzedaż oferowane są bez kluczyków. Bywa, że brakuje jednej z tablic rejestracyjnych. Można nawet liczyć na ważne polisy O.C.
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Pierwszy zeszłoroczny przetarg na samochody usunięte z warszawskich ulic okazał się sukcesem. Miejska kasa wzbogaciła się o ponad 90 tys. zł. za siedem samochodów, które po odholowaniu przeszły na własność miasta. Przypomnijmy, że przejęcie własności nastąpiło po upływie półrocznego terminu na zgłoszenie się po odbiór samochodów. Wszystko na podstawie procedury opisanej w art. 50a ustawy Prawo u ruchu drogowym.
Art. 50a. [Usuwanie pojazdów bez tablic rejestracyjnych lub nieużywanych]
1. Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza.
2. Pojazd usunięty w trybie określonym w ust. 1, nieodebrany na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się za porzucony z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy z mocy ustawy.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, gdy nieodebranie pojazdu nastąpiło z przyczyn niezależnych od osoby zobowiązanej.
4. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio, gdy w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia pojazdu nie została ustalona osoba uprawniona do jego odbioru.
Już po zakończeniu pierwszego przetargu warszawski Zarząd Dróg Miejskich zapowiadał, że w przyszłości pojawią się kolejne. Na realizację obietnicy nie trzeba było długo czekać. W ramach drugiego przetargu na sprzedaż wystawiono aż 16 pojazdów. Najtańszy wyceniono na 1,2 tys. zł — to Opel Corsa z 2003 r. Najdroższym okazał się Fiat Ducato z 2013 r. za 23,7 tys. zł.
Należy pamiętać, że wszystkie ceny wskazane w ogłoszeniu to tzw. ceny wywoławcze. By zatem starać się o nabycie, trzeba złożyć jak najkorzystniejszą ofertę i liczyć na to, że żaden z oferentów nie przebije naszej oferty.
Wystawione samochody można oglądać na terenie bazy ZDM przy ul. Gołdapskiej 7 w Warszawie. Dostęp do aut (auta oferowane są bez kluczyków) będzie możliwy tylko w wybranych dniach po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikami ZDM.
Szczegóły oferowanych aut w galerii.
Galeria zdjęć
Rocznik 2005. Szacowany przebieg 390 tys. km. Cena wywoławcza 5,9 tys. zł.
Rocznik 2007. Szacowany przebieg 230 tys. km. Cena wywoławcza 5,6 tys. zł.
Rocznik 2005. Szacowany przebieg 170 tys. km. Cena wywoławcza 3,8 tys. zł.
Rocznik 2013. Szacowany przebieg bd. Cena wywoławcza 23,7 tys. zł.
Rocznik 2002. Szacowany przebieg 200 tys. km. Cena wywoławcza 2,4 tys. zł.
Rocznik 2004. Szacowany przebieg 280 tys. km. Cena wywoławcza 3,1 tys. zł.
Mercedes C 180 Rocznik 1996. Szacowany przebieg 300 tys. km. Cena wywoławcza 6,9 tys. zł.
Rocznik 2003. Szacowany przebieg 300 tys. km. Cena wywoławcza 12,2 tys. zł.
Rocznik 2005. Szacowany przebieg 250 tys. km. Cena wywoławcza 5,6 tys. zł.
Rocznik 2003. Szacowany przebieg bd. Cena wywoławcza 1,2 tys. zł.
Rocznik 2003. Szacowany przebieg 200 tys. km. Cena wywoławcza 4,5 tys. zł.
Rocznik 2001. Szacowany przebieg 300 tys. km. Cena wywoławcza 1,6 tys. zł.
Smart For-Two Rocznik 2004. Szacowany przebieg bd. km. Cena wywoławcza 4,2 tys. zł.
Volkswagen Phaeton z instalacją gazową Rocznik 2003. Szacowany przebieg 300 tys. km. Cena wywoławcza 11,6 tys. zł.
Rocznik 2001. Szacowany przebieg 120 tys. km. Cena wywoławcza 1,8 tys. zł.
Rocznik 1997. Szacowany przebieg 380 tys. km. Cena wywoławcza 6,8 tys. zł.