• Warszawski Zarząd Dróg Miejskich regularnie usuwa nieprawidłowo zaparkowane i porzucone samochody
  • Auta przechodzą na własność miasta na podstawie przepisów art. 50a ustawy prawo u ruchu drogowym
  • Samochody wystawione na sprzedaż oferowane są bez kluczyków. Bywa, że brakuje jednej z tablic rejestracyjnych. Można nawet liczyć na ważne polisy O.C.
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Pierwszy zeszłoroczny przetarg na samochody usunięte z warszawskich ulic okazał się sukcesem. Miejska kasa wzbogaciła się o ponad 90 tys. zł. za siedem samochodów, które po odholowaniu przeszły na własność miasta. Przypomnijmy, że przejęcie własności nastąpiło po upływie półrocznego terminu na zgłoszenie się po odbiór samochodów. Wszystko na podstawie procedury opisanej w art. 50a ustawy Prawo u ruchu drogowym.

Już po zakończeniu pierwszego przetargu warszawski Zarząd Dróg Miejskich zapowiadał, że w przyszłości pojawią się kolejne. Na realizację obietnicy nie trzeba było długo czekać. W ramach drugiego przetargu na sprzedaż wystawiono aż 16 pojazdów. Najtańszy wyceniono na 1,2 tys. zł — to Opel Corsa z 2003 r. Najdroższym okazał się Fiat Ducato z 2013 r. za 23,7 tys. zł.

Należy pamiętać, że wszystkie ceny wskazane w ogłoszeniu to tzw. ceny wywoławcze. By zatem starać się o nabycie, trzeba złożyć jak najkorzystniejszą ofertę i liczyć na to, że żaden z oferentów nie przebije naszej oferty.

Wystawione samochody można oglądać na terenie bazy ZDM przy ul. Gołdapskiej 7 w Warszawie. Dostęp do aut (auta oferowane są bez kluczyków) będzie możliwy tylko w wybranych dniach po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikami ZDM.

Szczegóły oferowanych aut w galerii.