Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Smart EQ Fortwo - sprawdziliśmy, jaki realny zasięg oferuje zimą

Smart EQ Fortwo - sprawdziliśmy, jaki realny zasięg oferuje zimą

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Smart EQ Fortwo lubi, kiedy robi się ciasno, bo wtedy może udowodnić swoją wyższość nad większymi od niego. Natomiast bardzo nie w smak są mu wycieczki poza granice dużych aglomeracji, chłód i stawianie wysokich wymagań

Smart EQ FortwoŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Zwrotność Smarta nadal robi ogromne wrażenie: średnica zawracania wynosi tylko 7,3 m!
  • Sztywne zawieszenie niestety łomocze na dziurach
  • Zimą można liczyć na maksymalnie 91 km zasięgu – Smart EQ Fortwo nadaje się naprawdę tylko do miasta

Właściwie to nie powinno się rozpatrywać Smarta w kategoriach samochodu – to jeżdżący gadżet. Sprytny, stylowy i bardzo drogi. Ceny Fortwo EQ zaczynają się od 96 900 zł, co paradoksalnie czyni go jednym z najtańszych elektryków na rynku. Nasz egzemplarz był jednak skonfigurowany za 125 tys. zł i wcale nie miał jeszcze kompletu opcji. Nieco ponad rok temu Smart przeszedł kosmetyczny lifting, a tuż przed tym ostatecznie stracił spalinowe silniki. Kolejna generacja, opracowywana z chińskim Geely, zadebiutuje w 2022 r. i będzie już tylko elektryczna.

Błażej Buliński