- Renault Megane GrandCoupe od marca oferowane jest z silnikiem diesla 1.5 dCi o mocy 115 KM, dostępnym tylko z siedmiobiegowym automatem EDC
- Samochód z dieslem osiąga maksymalnie 190 km/h, średnie spalanie to 4,7 l/100 km, a zasięg na jednym zbiorniku wynosi ponad 1000 km
- Ceny diesla zaczynają się od 113 tys. 900 zł, podczas gdy benzynowe wersje kosztują od 101 tys. 900 zł
O tym, że Renaut Megane GrandCoupe może dostać pod maskę diesla, informowaliśmy już w teście tego samochodu w wersji benzynowej. Teraz producent ogłosił oficjalnie: Megane GrandCoupe od marca dostępne jest z silnikiem 1.5 dCi o mocy 115 KM. Motor ten dostępny jest wyłącznie w połączeniu z siedmiobiegowym automatem EDC.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoRenault Megane GrandCoupe: tego silnika brakowało w gamie
Jak podaje producent, samochód z takim silnikiem pojedzie maksymalnie 190 km na godz., a jego średnie spalanie katalogowo wynosi 4,7 l/100 km. Na jednym zbiorniku samochód będzie w stanie przejechać nawet ponad 1000 km. Silnik diesla to drugi motor oferowany w Megane GrandCoupe, obok czterocylindrowego benzynowego 1.3 TCe o mocy 140 KM.
Co ciekawe, auto z silnikiem diesla może być znacznie lepiej wyposażone, niż wersja z benzyniakiem. Według konfiguratora jest większy wybór tapicerek (łącznie ze skórzanymi), wzorów kół, auto można doposażyć w m.in. czujnik martwego pola, czy elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. Tego nie ma przy konfiguracji auta z silnikiem benzynowym.
Renault Megane podrożało, ale to dalej dobra oferta
Megane z dieslem jest nieco droższe niż benzynowy odpowiednik - 113 tys. 900 zł za wersję evolution i 117 tys. 400 zł za wersję techno. Z kolei GrandCoupe w nowych wersjach benzynowych, spełniających unijne przepisy GSR2 kosztuje od 101 tys. 900 zł za model TCe 140 w wersji evolution z manualną skrzynią biegów, do 111 tys. 400 zł za wersję TCe 140 EDC techno.
Jak widać, samochód w roku 2025 sporo podrożał (wcześniej najtańsza wersja kosztowała 88 700 zł), jednak oferta dalej jest bardzo atrakcyjna. W cenie niewiele większej niż 100 tys. zł dostajemy wygodny i duży rodzinny samochód. Teraz dodatkowo może być z ekonomicznym silnikiem.