Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Silniki

Silniki

Kto produkuje najlepsze silniki
Aktualności

Kto produkuje najlepsze silniki

Ranking silników Diesla – od najlepszych do najgorszych
Eksploatacja

Ranking silników Diesla – od najlepszych do najgorszych

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Frankfurt 2015: Opel Astra z nowym silnikiem
Premiery

Frankfurt 2015: Opel Astra z nowym silnikiem

Podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem odbędzie się premiera nowej jednostki napędowej Opla.

Nowy silnik 1.2 Turbo Toyoty debiutuje w Aurisie
Auto Świat

Nowy silnik 1.2 Turbo Toyoty debiutuje w Aurisie

Już w lipcu pod maską zmodernizowanej Toyoty Auris zadebiutuje całkowicie nowa jednostka benzynowa z turbosprężarką, opracowana od podstaw przez Toyota Motor Corporation w Japonii. Silnik 1.2T wyróżnia się dobrymi osiągami i niskim zużyciem paliwa, a także brakiem efektu "turbodziury" i natychmiastową reakcją na gaz.

Skoda Rapid tylko z Euro 6
Aktualności

Skoda Rapid tylko z Euro 6

Od lutego 2015 r. wszystkie Skody Rapid mają już w ofercie tylko jednostki napędowe spełniające wymagania normy Euro 6.

2 tys. przekładni DSG dziennie
Aktualności

2 tys. przekładni DSG dziennie

Dwusprzęgłowe przekładnie automatyczne DSG DQ 200 produkowane są w czeskim Vrchlabi od października 2012 roku. Montowane są do samochodów wszystkich marek koncernu Volkswagen. Dzięki temu zakład Skody mógł przetrwać po zakończeniu produkcji samochodów.

5 mln silników Ford EcoBoost
Aktualności

5 mln silników Ford EcoBoost

Najnowsza generacja jednostek napędowych Forda – EcoBoost, doczekała się pięknego jubileuszu.

Silniki spalinowe: ile naprawdę mają mocy?
Eksploatacja

Silniki spalinowe: ile naprawdę mają mocy?

Masz w swoim aucie silnik o mocy 150 KM i lubisz się tym pochwalić kolegom przy piwie? OK, ale pamiętaj, że z tych 150 wykorzystujesz co najwyżej połowę!

BMW wprowadzi wiele nowych silników
Aktualności

BMW wprowadzi wiele nowych silników

Bawarczycy przygotowali dla swoich klientów szereg wiosennych nowości. Już w marcu w cennikach BMW pojawią się kolejne jednostki napędowe, opcje wyposażenia i pakiety. Zmiany dotyczą większości aut oferowanych przez markę.

Mercedes ma znów problem z silnikami CDI
Auto Świat

Mercedes ma znów problem z silnikami CDI

Silnik OM651, czyli najpopularniejszy diesel 2,1 CDI montowany w najróżniejszych modelach – od osobowych, aż po dostawcze – już nie raz był źródłem skandali. Szykuje się kolejny!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Skoda Auto dla koncernu Volkswagen
Auto Świat

Skoda Auto dla koncernu Volkswagen

Kolejny rekord produkcji. Skoda w 2014 r. wyprodukowała ponad 1,5 mln silników i przekładni dla koncernu VW.

Dlaczego tak trudno o dobrą instalację LPG?
Wszystko o LPG

Dlaczego tak trudno o dobrą instalację LPG?

Boom na instalacje LPG już dawno się skończył, choć chętnych do oszczędzania nie brakuje. Rzecz w tym, że typowa instalacja LPG ma w nowych modelach aut coraz mniej sensownych zastosowań. Nowe rozwiązania są, ale drogie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Silniki benzynowe Skody - niezawodne i z charakterem
Auto Świat

Silniki benzynowe Skody - niezawodne i z charakterem

Skoda zaczynała od siedmiokonnego silnika z początku XX wieku, by w 2014 roku dysponować 220-konnym motorem TSI. Za silnikami z czeskiego miasta Mlada Boleslav stoi 119 lat doświadczenia i pracy wielu pokoleń ekspertów.

Hit na polskich drogach - Opel Astra III: co się psuje? Który silnik wybrać?
Co warto kupić

Hit na polskich drogach - Opel Astra III: co się psuje? Który silnik wybrać?

W przypadku Astry III typowe usterki przytrafiają się rzadko, ale trzeba uważać na zaniedbane egzemplarze. Polecić można większość silników – może nie zawsze są dynamiczne, ale cechuje je niezła trwałość.

Porady | Sześciocylindrowe diesle
Auto Świat

Porady | Sześciocylindrowe diesle

Nie ma rozwiązań idealnych. Sześciocylindrowe diesle w autach 4x4 mają wprawdzie wysoką kulturę pracy i zapewniają świetną dynamikę, ale ich zakup wiąże się z większą ceną, często nie gwarantując oszczędności.

Audi z silnikiem Bentleya
Aktualności

Audi z silnikiem Bentleya

Jak się okazuje Bentley to nie tylko producent luksusowych aut. Marka specjalizuje się także w produkcji dwunastocylindrowych silników benzynowych. Plany przewidują zwiększenie produkcji silników W12 w Crewe.

Nowe silniki Opla
TV

Nowe silniki Opla

Nowe silniki w gamie Opla.

Jakie auto do miasta? Diesel czy benzyna?
Porady

Jakie auto do miasta? Diesel czy benzyna?

Ceny benzyny i oleju napędowego biją kolejne rekordy i zbliżają się do siebie. W tej sytuacji jeszcze trudniej przy zakupie nowego auta zdecydować się pomiędzy pojazdem z silnikiem benzynowym lub Diesla.

Poznaj największe wady silnika 1.9 dTi/dCi
Wszystko o silniku

Poznaj największe wady silnika 1.9 dTi/dCi

Silnik 1.9 dCi produkowany był w wielu wersjach mocy i trafił do aut kilku marek. Ma liczne niepodważalne zalety, ale też potrafi być awaryjny, zwłaszcza gdy podda się go intensywnej eksploatacji

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silnik dwusuwowy: co to jest, jakie ma wady i zalety
Auto Świat

Silnik dwusuwowy: co to jest, jakie ma wady i zalety

Typowy wolnossący iskrowy silnik dwusuwowy nie posiada miski olejowej, smarowanie mechanizmów odbywa się dzięki obecności oleju w mieszance paliwowo-powietrznej.

Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa: jakie są zalety?
Wszystko o silniku

Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa: jakie są zalety?

Wcześniej rozpowszechnione układy wtryskowe podawały paliwo do komory wstępnej lub wirowej w silnikach wysokoprężnych, a w benzynowych do kanału dolotowego w kolektorze ssącym lub w głowicy. Początkowo w obu rodzajach silników były to układy mechaniczne.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.