Audi Q7 to największy model produkowany przez niemiecki koncern. Jest to duży SUV, który posiada zarówno cechy pojazdu luksusowego jak i terenowego.
I generacja została zaprezentowana w 2005 roku i od razu weszła do produkcji. Auto zostało zbudowane na bazie konceptu Audi Pikes Peak quattro. Spokrewnione VW Touareg i Porsche Cayenne odniosły duży sukces, więc i Audi liczyło na powodzenie, bazując na ich płycie podłogowej. Jego rozmiary robią duże wrażenie: 5085 mm długości, 1984 mm szerokości i 1735 mm wysokości czynią z niego kawał maszyny, a jego masa, w zależności od wersji wyposażeniowej, sięgała od 2,2 do nawet 2,7 tony! Bagażnik ma imponującą pojemność 775 litrów. Nadwozie wygląda mocarnie i wielu określa je jako niezgrabne. Inżynierowie zaprojektowali je w charakterystyczny, dla swoich modeli owego okresu, sposób – zaokrąglone, łagodne kształty, nieliczne przetłoczenia i duża atrapa chłodnicy.
W samochodzie były dostępne duże silniki benzynowe (3.0 TFSI, 3.6 FSI oraz 4.2 FSI) oraz wysokoprężne(3.0 TDI, 4.2 TDI oraz największy dostępny w tym aucie – 6.0 TDI). Napęd był przenoszony na wszystkie koła za pomocą 6- lub 8-biegowej skrzyni automatycznej.
W 2009 roku przeprowadzono facelifting. Zmodyfikowano przedni i tylny zderzak oraz auto otrzymało nowy grill, a przednie reflektory od tamtej pory wykonywano w technologii LED. Oprócz tego udało się zredukować masę pojazdu (poprzez wykonanie niektórych części nadwozia z aluminium). Rok później dokonano zmian w jednostkach napędowych - zamieniono niektóre silniki na nowe, które miały zużywać mniej paliwa.
W 2015 roku wprowadzono do produkcji II generację Q7. Tym razem zdecydowano się wykonać więcej elementów z aluminium oraz stali, dzięki czemu pojazd stał się wyraźnie lżejszy(masę obniżono aż o 325 kg!). Bryła auta się nie zmieniła, jednak auto nabrało zupełnie innego charakteru. Można odnieść wrażenie że z „łagodnego baranka” stał się „drapieżnym niedźwiedziem”. Przód auta zachował swój pokaźny grill, lecz dodano srebrne wstawki, łączące go z reflektorami. Ostre rysy na całej długości pojazdu dodają Q7 temperamentu.
Oprócz zmian zewnętrznych, w środku auto także uległo zmianie. Audi otrzymało, znane z III generacji TT, wizualny kokpit z ekranem na którym można wyświetlać zarówno tradycyjne wskaźniki, jak i komputer pokładowy, mapę nawigacji czy system multimedialny. Wymiary prawie nie uległy zmianie – II generacja jest o 35 mm krótsza, 14 mm węższa i 5 mm wyższa od swojej poprzedniczki.
Dużego wyboru wśród silników nie ma-dostępny jest 3-litrowy „benzyniak” o mocy 333 KM, motor wysokoprężny o tej samej pojemności i mocy 272 KM lub 218 KM, który ze względu na wysoką wydajność i niskie zużycie paliwa, nazwany został „ultra”.
Głównymi konkurentami Audi Q7 są m.in Mercedes-Benz ML, BMW X5, Toyota Land Cruiser i Volvo XC90.