- Kampania naprawcza dotyczy także kilkuletnich aut. Jedna z akcji obejmuje samochody, których produkcję rozpoczęto w połowie 2015 roku
- Najpoważniejsze akcje związane są z ryzykiem pożaru. Problemy dotyczą takich modeli Audi jak A4, A5, A6, A7 oraz dużych SUV-ów
Sporo akcji serwisowych w Audi. Kampanią objęto wiele modeli z gamy niemieckiego producenta. Akcje dotyczą nie tylko najnowszych samochodów z tegorocznej czy zeszłorocznej produkcji. Audi wzywa bowiem także użytkowników starszych egzemplarzy wyprodukowanych nawet kilka lat temu (począwszy od lipca 2015 roku). Poniżej zestawienie aktualnych kampanii serwisowych.
Odpadające osłony tylnych nadkoli – Audi Q5
Problem dotyczy modelu Q5 wytwarzanego od lipca 2015 roku do sierpnia 2019 roku w zakładach w Meksyku. Audi w komunikacie przesłanym do UOKiK informuje, że „osłony tylnych nadkoli mogą być niewystarczająco zamocowane, co może skutkować ich odczepieniem się od samochodu”. W ramach akcji mechanicy dokonają wymiany zatrzasków mocujących. Do sprawdzenia jest łącznie 6437 pojazdów.
Ryzyko pożaru w tzw. miękkiej hybrydzie – modele z 2.0 TFSI
Do naprawy aż 5486 samochodów z silnikiem 2.0 TFSI (tzw. miękka hybryda). Akcją objęto modele A4, A5 (B8), A6 i A7 (F2) oraz Q5 (FY) produkowane w latach 2017-2020 w Niemczech. Audi ostrzega w udostępnionej informacji – „do prądnico-rozrusznika może przedostawać się wilgoć, co może prowadzić do reakcji chemicznych, zwarcia i miejscowego przegrzania podzespołu, co zwiększa ryzyko pożaru”. Naprawa polega na wymianie całego podzespołu.
Wyciek oleju przekładniowego – Audi A8 i duże SUVy
Ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów na skutek wycieku oleju przekładniowego. Problem dotyczy modeli A8, Q7 i Q8 (4L, F8) wyprodukowanych w Niemczech od września do grudnia 2019 roku. Akcją objęto 324 samochody w Polsce. Naprawa polega na wymianie jednego z przewodów.
Poduszka powietrzna może nie ochronić w razie wypadku – Audi Q3
W razie wypadku poduszka pasażera może nie przebić się przed deskę rozdzielczą. Wszystko z powodu braku odpowiedniej perforacji tablicy przyrządów w miejscu, gdzie poduszka powinna się rozwinąć podczas napełniania. Problem dotyczy Audi Q3 (F3) produkowanego w Niemczech od kwietnia 2019 roku do stycznia 2020 roku. W Polsce do naprawy skierowano 106 aut.
Ryzyko uszkodzenia zbiornika paliwa – Audi TT
Dość poważny problem dotyczy modelu Audi TT. Samochody wyprodukowane w Niemczech od września 2014 roku do maja 2019 roku muszą trafić na wymianę zabezpieczenia ostrych krawędzi wspornika przy tylnym nadkolu. Istniej bowiem ryzyko, że podczas kolizji wspornik może uszkodzić zbiornik paliwa (większe ryzyko pożaru na skutek wycieku). Do naprawy 184 sztuki w Polsce.
Przegrzanie i pożar – Audi Q7
Aktualizacja oprogramowania i wymiana osłony obiektywu przedniej kamery. Oto co czeka 359 egzemplarzy Audi Q7 wyprodukowanych przed 14 listopada 2019 roku. Audi informuje w komunikacie dla UOKiK, że - „z powodu niekompatybilności oprogramowania sterującego z folią grzewczą stosowaną w przedniej kamerze na przedniej szybie, może przy sterowaniu elementem grzejnym po włączeniu zapłonu lub w niskich temperaturach dojść do przegrzania. Może to prowadzić do tlenia się tworzywa i zwiększać ryzyko pożaru”.
W ramach akcji mechanicy dokonają wymiany zatrzasków mocujących. Do sprawdzenia jest łącznie 6437 pojazdów.
Ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów na skutek wycieku oleju przekładniowego. Do naprawy 324 sztuki A8, Q7 i Q8
W razie wypadku poduszka pasażera może nie przebić się przed deskę rozdzielczą. Wszystko z powodu braku odpowiedniej perforacji tablicy przyrządów w miejscu, gdzie poduszka powinna się rozwinąć podczas napełniania
Do naprawy aż 5486 samochodów z silnikiem 2.0 TFSI (tzw. miękka hybryda).