- Maserati MCPURA i Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio trafiły do floty włoskich Karabinierów
- Pierwszy model to supersamochód z silnikiem 3.0 V6 twin-turbo o mocy 630 KM, który może rozpędzić się do ponad 325 km na godz.
- Drugi to sportowy sedan wyposażony w 520-konny silnik 2.9 V6 twin-turbo i osiągający 308 km na godz.
- Oba pojazdy przystosowano do szybkiego transportu organów i krwi w misjach medycznych
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Oba samochody zostały specjalnie przystosowane do pełnienia niezwykle wymagającej funkcji w misjach medycznych. Wyposażono je w zaawansowane urządzenia do bezpiecznego transport organów oraz krwi. To pierwsze w historii Maserati we flocie Karabinierów. Partnerstwo z Alfa Romeo trwa od dekad.
Poznaj kontekst z AI
— Jesteśmy dumni, że możemy przekazać Karabinierom dwa samochody, które reprezentują to, co najlepsze we włoskiej technologii i wzornictwie — powiedział dyrektor generalny Stellantis, Antonio Filosa. "Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio i Maserati MCPURA to nie tylko symbole osiągów i stylu, ale też konkretne narzędzia, które zapewniają szybkość i bezpieczeństwo podczas najważniejszych misji. Ta współpraca świadczy o naszym zaangażowaniu w łączenie motoryzacyjnej doskonałości z odpowiedzialnością społeczną" — dodał Filosa.
Jakie Maserati otrzymali włoscy Karabinierzy?
Maserati MCPURA to zmodernizowany w tym roku model MC20 w wersji coupe i drzwiami otwieranymi do góry (kabriolet ma przydomek Cielo). Włoski supersamochód z Modeny jest napędzany benzynowym silnikiem 3.0 V6 Nettuno twin-turbo generującym 630 KM mocy i 720 Nm momentu obrotowego. Jego konstrukcja opiera się na sztywnym i lekkim monokoku z włókna węglowego.
Całkowita masa tego auta nie przekracza 1500 kg, więc stosunek mocy do masy wynosi ok. 2,33 kg/KM. To pozwala na przyspieszenie do "setki" w czasie poniżej 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna przekracza 325 km na godz.
Następna szybka Alfa we flocie korpusu
Przekazana Alfa Romeo Giulia nie jest aż tak ekstremalna i luksusowa jak coupe Maserati, jednak to sportowa wersja Quadrifoglio (oznaczona znanym symbolem zielonej czterolistnej koniczyny). Pod maską kryje się więc silnik 2.9 V6 twin-turbo o mocy 520 KM współpracujący z ośmiobiegowym automatem. Tylnonapędowy sedan otrzymał mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, sportowe zawieszenie i dedykowane systemy bezpieczeństwa dostosowane do specyfiki operacyjnych misji służb. Osiągi również są imponujące: przyspieszenie 0-100 km na godz. w 3,9 sekundy i 308 km na godz. prędkości maksymalnej.
Historia współpracy Alfy Romeo z Karabinierami sięga lat 50. XX wieku, kiedy formacja używała modelu 1900 M "Matta" z 1951 r. Rok później sedan 1900 został pierwszą "Gazzellą" — określenie pojazdu do szybkiego reagowania. Przez następne dekady wykorzystywano kolejne Alfy: Giulię z lat 60., Alfettę, 90, 75, 155, 156 i 159 aż po Giulię Quadrifoglio.