- Supermoc to superosiągi – duży SUV z 507-konnym silnikiem 4.0 V8 biturbo rozpędza się do „setki” w 4,1 s
- Napęd przenoszony na 4 koła za pomocą 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów
- Zaawansowany technicznie układ jezdny pozwala utrzymać wysoką moc w ryzach i sprawnie przenieść ją na jezdnię
Audi podąża za trendem instalowania silników, zapewniających SUV-om superosiągi. Dotychczasowe 435 KM w SQ7 to za mało. Nowe 507-konne V8 pozwala na rozwinięcie prędkości 100 km/h w 4,1 s po starcie oraz na przyspieszenie 80-120 km/h w ciągu 3,8 s. Takie osiągi mają swoją cenę – auto pali nominalnie 12,0-12,1 l/100 km, co przekłada się na emisję CO2 276-278 g/km. Przyspieszenia i spalanie SQ8 są takie same. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoAudi SQ7 i SQ8 – high-tech w standardzie
Silnik V8 Audi ma system odłączania cylindrów – podczas spokojnej jazdy pracują 4 zamiast 8. Obie turbosprężarki umieszczono w 90-stopniowym rozwidleniu cylindrów, co skraca odległości, pokonywane przez gazy. Brzmienie V8 modulowane jest przez klapy w układzie wydechowym. Specjalne mocowanie silnika zmniejsza przenoszenie drgań silnika na nadwozie. Napęd przenoszony jest na 4 koła (quattro) za pośrednictwem ośmiostopniowego „automatu” tiptronic.
Przeczytaj też:
- Audi e-tron S – sportowy elektryk w dwóch wariantach
- Mercedes GLS 400d – dla familijnego celebryty
- Nowe BMW M5 – z techniką z M8
Duża moc wymaga okiełznania i sprawnego przeniesienia na drogę, do czego przydaje się zespół zaawansowanych rozwiązań w układzie jezdnym. Oba SUV-y mają adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w standardzie. Tylna oś skrętna zmniejsza średnicę zawracania, a przy większych prędkościach stabilność samochodu. Układ elektromechanicznej stabilizacji przechyłu (eAWS) redukuje boczne wychylenia SUV-a i jego tendencję do podsterowności podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Zwinności i precyzji prowadzenia służy sportowy mechanizm różnicowy, rozdzielający moment obrotowy pomiędzy kołami tylnej osi.
Standardowe koła Audi SQ7 mają średnicę 20 cali (22 w opcji), a SQ8 – 21 cali (22 i 23 w opcji). W standardzie otrzymujemy hamulce metalowe z czarnymi zaciskami. Za dopłatą można mieć ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym na obu osiach, wtedy zaciski pomalowane na szaro.
Audi SQ7 i Audi SQ8 z nowym silnikiem 4.0 TFSI na europejskich rynkach pojawią się jesienią tego roku.