Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Audi SQ7 i SQ8 z potężnym silnikiem V8

Audi SQ7 i SQ8 z potężnym silnikiem V8

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Audi SQ7 I SQ8 otrzymały nowy, o 72 KM mocniejszy od dotychczasowego silnik 4.0 TFSI. Jednostka V8 biturbo osiąga teraz 507 KM mocy i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowe wersje silnikowe na europejskim rynku pojawią się jesienią 2020 r.

Audi SQ7Źródło: Audi
  • Supermoc to superosiągi – duży SUV z 507-konnym silnikiem 4.0 V8 biturbo rozpędza się do „setki” w 4,1 s
  • Napęd przenoszony na 4 koła za pomocą 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów
  • Zaawansowany technicznie układ jezdny pozwala utrzymać wysoką moc w ryzach i sprawnie przenieść ją na jezdnię

Audi podąża za trendem instalowania silników, zapewniających SUV-om superosiągi. Dotychczasowe 435 KM w SQ7 to za mało. Nowe 507-konne V8 pozwala na rozwinięcie prędkości 100 km/h w 4,1 s po starcie oraz na przyspieszenie 80-120 km/h w ciągu 3,8 s. Takie osiągi mają swoją cenę – auto pali nominalnie 12,0-12,1 l/100 km, co przekłada się na emisję CO2 276-278 g/km. Przyspieszenia i spalanie SQ8 są takie same. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Audi SQ7 i SQ8 – high-tech w standardzie

Silnik V8 Audi ma system odłączania cylindrów – podczas spokojnej jazdy pracują 4 zamiast 8. Obie turbosprężarki umieszczono w 90-stopniowym rozwidleniu cylindrów, co skraca odległości, pokonywane przez gazy. Brzmienie V8 modulowane jest przez klapy w układzie wydechowym. Specjalne mocowanie silnika zmniejsza przenoszenie drgań silnika na nadwozie. Napęd przenoszony jest na 4 koła (quattro) za pośrednictwem ośmiostopniowego „automatu” tiptronic.

Przeczytaj też:

Duża moc wymaga okiełznania i sprawnego przeniesienia na drogę, do czego przydaje się zespół zaawansowanych rozwiązań w układzie jezdnym. Oba SUV-y mają adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w standardzie. Tylna oś skrętna zmniejsza średnicę zawracania, a przy większych prędkościach stabilność samochodu. Układ elektromechanicznej stabilizacji przechyłu (eAWS) redukuje boczne wychylenia SUV-a i jego tendencję do podsterowności podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Zwinności i precyzji prowadzenia służy sportowy mechanizm różnicowy, rozdzielający moment obrotowy pomiędzy kołami tylnej osi.

Standardowe koła Audi SQ7 mają średnicę 20 cali (22 w opcji), a SQ8 – 21 cali (22 i 23 w opcji). W standardzie otrzymujemy hamulce metalowe z czarnymi zaciskami. Za dopłatą można mieć ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym na obu osiach, wtedy zaciski pomalowane na szaro.

Audi SQ7 i Audi SQ8 z nowym silnikiem 4.0 TFSI na europejskich rynkach pojawią się jesienią tego roku.

Ewa Czechowska
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków