• Większość silników pracujących pod maskami różnych modeli Audi znajdziecie też w innych autach Grupy Volkswagena
  • Dzielenie silników z autami Volkswagena to rozsądne koszty serwisu oraz napraw
  • Używane audi to jedne z popularniejszych aut na naszym rynku

Samochody Audi są na szczycie listy pojazdów używanych najczęściej sprowadzanych do Polski. Przyczyny takiego zainteresowania? Na pewno wysoka trwałość wielu modeli, przyjemne wykończenie i wyposażenie oraz świetne parametry techniczne. Zastanawiając się nad zakupem auta z czterema pierścieniami na grillu, musicie jednak uważać.

Po pierwsze, niskie ceny często zwiastują kłopoty: zaniżony przebieg, ukryte usterki. Po drugie, naprawy, a nawet sama eksploatacja, nie są tanie. Nawet jeśli auto się nie psuje, to przeglądy swoje kosztują. Obowiązuje przy tym zasada, że im auto jest wyższej klasy, tym koszty lawinowo rosną. Utrzymanie A3 może być dość tanie, ale A6 – na pewno nie! Odpowiadają za to: bardziej rozbudowane zawieszenie, większa komplikacja elektroniki, ciaśniej zabudowana przestrzeń w komorze silnika.

Te kwestie pozostawiamy jednak samym zainteresowanym – trzeba dokładnie obejrzeć konkretne egzemplarze i z rozsądkiem podejść do własnych możliwości finansowych. Kolejna sprawa to odpowiedni dobór wersji – wybór wcale nie jest łatwy, ale postaramy się w nim pomóc.

Niespodziewanych dużych wydatków może przysporzyć niewłaściwy dobór silnika. Trzeba być czujnym zarówno w kwestii benzyniaków, jak i diesli. Wśród małych benzyniaków przełom nastąpił mniej więcej w 2007 r., kiedy wprowadzono silniki 1.4, 1.8 oraz 2.0 TFSI – były one trapione licznymi usterkami (rozrząd, spalanie oleju, uszkodzenia tłoków). Jednostki V6 „popsuły się” nieco wcześniej, kiedy np. miejsce prostego, trwałego 2.4 V6 zajął wariant 2.4 FSI z łańcuchami.

Diesle: przyjemność i ryzyko

Niełatwo też dobrać silnik Diesla. Przełom XX i XXI wieku to udane jednostki 1.9 i słabe 2.5 V6 (choć ostatnie wersje, np. BAU, są już całkiem dobre), potem pojawiły się kiepskie 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami oraz przyzwoite 3.0 V6. Ostatnie lata przyniosły akceptowalne silniki 2.0 TDI z common railem.

Ładowanie formularza...