Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen szykuje co najmniej siedem tanich elektryków. Koncern zapowiedział ich ceny
Wiadomości

Volkswagen szykuje co najmniej siedem tanich elektryków. Koncern zapowiedział ich ceny

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Na słynnym torze debiutuje najmocniejszy VW Golf GTI w ofercie. Takiego rozwiązania nie miał żaden poprzednik
Aktualności

Na słynnym torze debiutuje najmocniejszy VW Golf GTI w ofercie. Takiego rozwiązania nie miał żaden poprzednik

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Prezeska koncernu VW w Polsce o chińskiej konkurencji i strefach czystego transportu
Aktualności

Prezeska koncernu VW w Polsce o chińskiej konkurencji i strefach czystego transportu

Producenci samochodów mają dziś największe wydatki w historii, a kolejne problemy przybywają w nieznośnym tempie. W tych ciężkich czasach rozmawiamy z najważniejszymi architektami polskiego rynku nowych aut. Carla Wentzel, prezes zarządu Volkswagen Group Polska, precyzuje m.in. w jaki sposób koncern zamierza konkurować z chińskimi producentami i opowiada o strategii cenowej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków
Aktualności

Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków

Po europejskim rynku nowych samochodów w ogóle nie widać posępnych nastrojów konsumentów i obaw o przyszłość. W kwietniu 2024 r. liczba pierwszych rejestracji aut osobowych wzrosła na Starym Kontynencie aż o 12 proc. Dokładnie przeanalizowałem najnowsze dane i mam jeden wniosek: między motoryzacyjnymi gustami Polaków i reszty Europy zieje ogromna przepaść.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Lawety nie mają spokoju. Na rynku używanych samochodów dzieją się niesamowite rzeczy
Aktualności

Lawety nie mają spokoju. Na rynku używanych samochodów dzieją się niesamowite rzeczy

Najnowsze dane o rynku samochodów używanych zwalają z nóg. Nie dość, że Polacy zaczęli tłumnie kupować modele z drugiej ręki, to jeszcze dzieją się zaskakujące rzeczy: nagle zaczęto sprowadzać mnóstwo aut z dwóch dalekich krajów, a klienci mają zupełnie inne gusta niż rodacy kupujący fabrycznie nowe auta. Oto garść paradoksów.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Widziałem nowego Volkswagena Californię. Czy chciałbym nim pojechać na wakacje?
Premiery

Widziałem nowego Volkswagena Californię. Czy chciałbym nim pojechać na wakacje?

Volkswagen California doczekał się kolejnej generacji. W porównaniu z poprzednikiem ten wszechstronny model zyskał szereg udogodnień, które pomagają w użytkowaniu go podczas dalekich, urlopowych wyjazdów, jak i w trakcie codziennej jazdy do pracy czy na zakupy. Auto dostępne będzie z silnikiem benzynowym, diesle lub jako hybryda plug-in, która pierwszy raz łączona jest z napędem na wszystkie koła.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
To, co się dzieje na rynku nowych aut w Polsce, przechodzi ludzkie pojęcie. Ależ jesteśmy bogaci!
Aktualności

To, co się dzieje na rynku nowych aut w Polsce, przechodzi ludzkie pojęcie. Ależ jesteśmy bogaci!

Najnowsze wyniki rejestracji nowych aut w Polsce to szokujący zbiór paradoksów, sensacji i niespodzianek. Niektóre dane tak się różnią od europejskiego rynku, że aż dziw, iż jesteśmy częścią Starego Kontynentu! Jedna z marek premium ma u nas prawie 5-krotnie wyższy udział niż w Europie, inna w kwietniu zajęła 4. miejsce w klasyfikacji generalnej. Z kolei aż 1/5 rynku należy do gracza, który ma na koncie więcej rejestracji niż marki z 2. i 3. miejsca razem wzięte. No i jest jeszcze producent z Chin deklasujący niegdysiejszego lidera polskiego rynku.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem VW Touaregiem po liftingu. Ma podświetlane logo, diesla V6 i pochłania dziury
Testy nowych samochodów

Jeździłem VW Touaregiem po liftingu. Ma podświetlane logo, diesla V6 i pochłania dziury

Touareg zadebiutował w 2002 r. i był pierwszym SUV-em w historii Volkswagena. Obecnie ten niemiecki producent, jak większość pozostałych, ma tego typu auta w każdym segmencie, a ostatnio dopracował już trzecią generację Touarega. To niezwykle wygodny i efektowny samochód, choć pewne minusy też się w nim znajdą.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Produkowany w Polsce Volkswagen Crafter został zmodernizowany. Zmieniła się technika i wygląd
Aktualności

Produkowany w Polsce Volkswagen Crafter został zmodernizowany. Zmieniła się technika i wygląd

Volkswagen Crafter doczekał się w tym roku liftingu. Dostawczy model ma nieco inny wygląd, ale ważniejsze są techniczne zmiany. Podczas prezentacji dowiedziałem się, jakie wprowadzono modyfikacje i dlaczego do nich doszło.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Polacy szykują się na wakacje. Duże wzrosty sprzedaży nie tylko kamperów. Przebija się polska marka
Aktualności

Polacy szykują się na wakacje. Duże wzrosty sprzedaży nie tylko kamperów. Przebija się polska marka

To może być bardzo dobry sezon dla producentów kamperów i przyczep kempingowych w Polsce. Rośnie też zainteresowanie używanymi pojazdami z importu. Optymistyczne dane za pierwszy kwartał 2024 r. opublikowały Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) oraz Stowarzyszenie Polska Grupa Caravaningowa (SPGC).

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Volkswagen Poznań kończy produkcję T6. Część pracowników będzie musiała odejść
Aktualności

Volkswagen Poznań kończy produkcję T6. Część pracowników będzie musiała odejść

W fabryce Volkswagen Poznań kończy się produkcja modelu Transporter T6, a na następne trzeba będzie poczekać. To sprawia, że w zakładzie dojdzie do zmian w strukturze zatrudnienia. Niektórzy pracownicy będą musieli odejść, ale pracodawca ma im pomóc i jest na to przygotowany.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Testowałem nowego Volkswagena Passata na polskich ulicach. Czy będzie hitem jak poprzednicy?
Testy nowych samochodów

Testowałem nowego Volkswagena Passata na polskich ulicach. Czy będzie hitem jak poprzednicy?

Volkswagen Passat w 2024 r. doczekał się dziewiątej generacji. W Polsce samochód występuje jako benzynowa miękka hybryda lub z silnikiem Diesla. Jednostki generują po 150 KM, a napęd przekazywany jest na przednią oś za pośrednictwem 7-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni. Miałem okazję testowania benzynowej wersji na ulicach Warszawy i okolic. Wnioski są zaskakujące.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Materiał promocyjny
50 lat Volkswagena Golfa: 37 milionów aut na każdą potrzebę
Aktualności

50 lat Volkswagena Golfa: 37 milionów aut na każdą potrzebę

Rok 1974 to przełom w historii Volkswagena i kamień milowy w historii współczesnej motoryzacji. Wtedy to, 50 lat temu, rozpoczęto produkcję Golfa – modelu, który na dekady stał się wzorcem i punktem odniesienia dla wszystkich samochodów kompaktowych

Materiał promocyjny
Obejrzałem busa, który "musi latać". Volkswagen ID. Buzz GTX ma 340 KM i napęd 4x4
Premiery

Obejrzałem busa, który "musi latać". Volkswagen ID. Buzz GTX ma 340 KM i napęd 4x4

Volkswagen ID. Buzz GTX to wisienka na torcie gamy tego modelu. Elektryczny bus z trzema dodatkowymi literami w nazwie ma napęd 4x4 i dwa silniki generujące razem 340 KM. "Setkę" osiąga już po 6,5 s, a to stawia go w jednej linii z hot hatchami. Ten bus naprawdę "musi latać".

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Volkswageny ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Takie są nowe modele GTI
Wiadomości

Volkswageny ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Takie są nowe modele GTI

Volkswagen nie zwalnia tempa i kontynuuje ekspansję swojej sportowej linii GTX. Tym razem niemiecki producent wprowadza dwa nowe modele: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Auta te wyróżniają się wyglądem zewnętrznym, detalami we wnętrzu oraz mają bardziej sportowe osiągi. Oba są już w drodze do salonów.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Volkswagen nie zamierza się wycofać. "Nie zmienia się reguł gry w trakcie meczu"
Aktualności

Volkswagen nie zamierza się wycofać. "Nie zmienia się reguł gry w trakcie meczu"

Choć plotki mówiły o problemach Volkswagena, a sceptycy opowiadali, że nowa rzeczywistość dobija niemiecką markę, ta swoimi wynikami udowodniła, że jest dobrze. Volkswagen notuje wzrosty i zapowiada, jaka będzie jego przyszłość. Nie ma co liczyć, że jeszcze zobaczysz "TDI" na klapie bagażnika.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Materiał promocyjny
Jeździłem nowym Passatem w "tedeiku". Volkswagen zapowiada niemal rewolucję, a jak jest w rzeczywistości?
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym Passatem w "tedeiku". Volkswagen zapowiada niemal rewolucję, a jak jest w rzeczywistości?

Obiekt westchnień i marzeń wielu Polaków doczekał się zmiany. Na rynek wjeżdża najnowszy Volkswagen Passat. Dziewiąta generacja modelu, o czym zadecydowali klienci, dostępna będzie wyłącznie w wersji kombi, ale powody do zadowolenia mają miłośnicy diesli, bo te wciąż będą mocnym punktem w gamie nowego Passata.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Materiał promocyjny
Jeździłem nowym Volkswagenem Tiguanem. Pozytywnie zaskakuje wieloma rzeczami, ale są też wady
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym Volkswagenem Tiguanem. Pozytywnie zaskakuje wieloma rzeczami, ale są też wady

Trudno wyrokować, czy trzecia generacja Volkswagena Tiguana stanie się game changerem w klasie kompaktowych SUV-ów. Z pozoru nie wnosi nic rewolucyjnego, ale zmian jest tak wiele i duża część z nich jest tak korzystna z punktu widzenia użytkownika, że dla wielu potencjalnych klientów, nie tylko fanów marki, może to być wystarczający powód do zainteresowania tym modelem. W efekcie nowy Tiguan "niechcący" może zdrowo namieszać na rynku.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Materiał promocyjny
Obejrzałem "elektrycznego Passata" dla rodziny. Volkswagen ID.7 Tourer oficjalnie
Premiery

Obejrzałem "elektrycznego Passata" dla rodziny. Volkswagen ID.7 Tourer oficjalnie

Volkswagen ID.7 Tourer nonszalancko zrywa z tradycjami. To nie tylko pierwsze seryjne elektryczne kombi z Wolfsburga, ale też pierwsze, które zamiast zwyczajowego przydomka "Variant" otrzymało dopisek "Tourer". W czym elektryczny Tourer może okazać się lepszy od klasycznego, spalinowego Varianta?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Właściciele tych Toyot mają powody do niepokoju. Nie chodzi o awaryjność
Aktualności

Właściciele tych Toyot mają powody do niepokoju. Nie chodzi o awaryjność

Niegdyś dość powszechny problem, teraz dużo mniej dokuczliwy — mowa o kradzieżach samochodów. Chociaż pojazdy wciąż giną, to jak się okazuje, liczba kradzieży utrzymuje się na w miarę stałym, a co najważniejsze, dość niskim poziomie. Nie oznacza to jednak braku ryzyka, a w szczególnie trudnej sytuacji są właściciele jednego z modeli Toyoty.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jeździłem nowym VW Touaregiem 3.0 V6 eHybrid. W mieście na prądzie, na autostradzie na benzynie
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym VW Touaregiem 3.0 V6 eHybrid. W mieście na prądzie, na autostradzie na benzynie

Volkswagen Touareg obecnej generacji w sprzedaży jest od 2018 r., a w 2023 r. został poddany liftingowi. Odnowiony model w wersji hybrydowej plug-in testowałem nie tylko w Polsce, lecz także podczas wyprawy na narty do austriackiego Tyrolu. Już wiem, czy zelektryfikowana odmiana to idealny towarzysz dalekich podróży.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Tak mógł wyglądać Volkswagen Golf. Uważasz, że byłby lepszy od seryjnej wersji?
Aktualności

Tak mógł wyglądać Volkswagen Golf. Uważasz, że byłby lepszy od seryjnej wersji?

Bywa, że niewdrożone prototypy wyglądają dużo lepiej niż doskonale znane wersje seryjne. Volkswagen właśnie przypomniał, jak mógł wyglądać Golf I. Czy produkcyjny samochód z pracowni samego Giorgio Giugiaro był lepszy? Teraz masz okazję się przekonać.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.