Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen – niemiecka marka samochodów osobowych i dostawczych, należąca do koncernu Volkswagenwerk Aktien-Gesellschaft (VAG). Jego historia zaczyna się w 1931 roku, kiedy to firma Zündapp zwróciła się do Ferdinanda Porsche o stworzenie taniego auta. Nazwano go Typ 12, a rozwinięciem projektu zajęła się marka NSU i tak powstał Typ 32.

W 1934 na mocy polecenia Adolfa Hitlera, Ferdinand zaprezentował pierwszy projekt legendarnego Garbusa. Miał to być samochód tani i rodzinny, a Hitler ochrzcił go mianem „samochodu dla ludu”. Produkcja rozpoczęła się w 1941 roku, jednak nosił on nazwę KdF-Wagen, a dopiero po wojnie Typ 1 lub Beetle. Do 2003 roku, kiedy oficjalnie zakończono jego produkcję - powstało łącznie ponad 21,5 mln egzemplarzy.

W 1949 roku na bazie Garbusa powstała I generacja Transportera, potocznie zwana ogórkiem. Na szczególną uwagę zasługuje odmiana Samba. Posiadała lakier w dwóch kolorach, odsuwany dach, wiele elementów chromowanych oraz 21 okien. Cieszyła się ogromną popularnością, a obecnie jest bardzo cenionym i poszukiwanym klasykiem.

W 1973 roku miała miejsce prezentacja kolejnego, bardzo popularnego modelu – Passata. Tuż po nim, zadebiutował Golf. Miał on powtórzyć sukces Garbusa i tak się też stało. Model do dziś cieszy się ogromną popularnością, a powstała w 1982 roku wersja GTI, uważana jest za jeden z pierwszych hot-hatchy.

Na początku lat 90. Volkswagen wszedł na rynek polski i od razu po tym, w Poznaniu powstała firma „Volkswagen-Poznań”, w której z początku montowano, a potem w całości produkowano wiele modeli aut koncernu Volkswagena.

W skład koncernu Volkswagen wchodzą takie marki jak Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bugatti czy Bentley.

Volkswagen - modele

Ikona samochodu

Volkswagen 215

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Ikona samochodu

Volkswagen Arteon

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle

Volkswagen Bora

Volkswagen Bora

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

Ikona samochodu

Volkswagen Caravelle

Volkswagen CC

Volkswagen CC

Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado

Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter

Volkswagen Derby

Volkswagen Derby

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-up!

Volkswagen e-up!

Volkswagen EOS

Volkswagen EOS

Volkswagen FOX

Volkswagen FOX

Volkswagen Garbus

Volkswagen Garbus

Volkswagen Gol

Volkswagen Gol

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Ikona samochodu

Volkswagen LT

Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan

Ikona samochodu

Volkswagen New Beetle

Ikona samochodu

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat CC

Volkswagen Passat CC

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Volkswagen Santana

Volkswagen Santana

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

Ikona samochodu

Volkswagen T-ROC

Ikona samochodu

Volkswagen Taro

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Ikona samochodu

Volkswagen Transporter

Volkswagen up!

Volkswagen up!

Volkswagen Vento

Volkswagen Vento

Volkswagen - powiązane artykuły

Kombi czy SUV – co wybrać?

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

Od 2014 roku ponad 80 samochodów musiało się sprawdzić w testach długodystansowych redakcji Auto Bild. W każdym takim teście auta są poddawane trudnym na dystansie 100 tys. km. Finał każdego takiego testu kończy się rozebraniem auta do ostatniej śrubki. Dopiero wtedy można ocenić, jak zużywają się samochody.

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Silniki TDI, czyli diesle Grupy VW, to jedne z najpopularniejszych silników w Polsce – zarówno w używanych, jak i nowych autach. Prezentujemy najważniejsze z nich, wskazując, które są warte uwagi, a których zdecydowanie należy się wystrzegać.

Jak wygląda Volkswagen Passat 1.8 TSI po 150 tys. km - czy godnie się zestarzał?

Jak wygląda Volkswagen Passat 1.8 TSI po 150 tys. km - czy godnie się zestarzał?

100 tys. km to była dla Volkswagena Passata 1.8 TSI tylko rozgrzewka – rodzinne kombi Volkswagena dostało szóstkę z minusem, więc postanowiliśmy, że zostanie z nami na dłużej. Czy dodatkowe 50 tys. km auto również pokonało bez problemów?

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

Pod względem trwałości wiele hybryd przewyższa bratnie modele spalinowe. Dostęp do serwisu i większości nietypowych części? Zazwyczaj bardzo dobry lub przynajmniej dobry. Podczas oględzin musicie jednak pamiętać o kilku punktach, które są dla aut hybrydowych typowe.

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Systemy start-stop mają obniżać zużycie paliwa i chronić środowisko. Korzyści są raczej symboliczne, ale zawsze to coś. Niestety, jednocześnie te układy dość ospale pracują...

Test długodystansowy Volkswagena Tiguana – jednak nie taki idealny!

Test długodystansowy Volkswagena Tiguana – jednak nie taki idealny!

Zasadniczą część testu, czyli 100 tys. km, Tiguan 2.0 TSI zaliczył śpiewająco, ale ze względu na obostrzenia związane z pandemią nie mieliśmy jak przeprowadzić końcowego demontażu. Auto zostało u nas na kolejne 25 tys. km, po których udało nam się zajrzeć Tiguanowi do wnętrza. Oto efekty.

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Za 50-70 tys. zł nie brakuje kuszących samochodów klasy średniej, których awaryjność nie wykracza poza średnią. Do tego będą to kilkuletnie auta – na czasie, bogato wyposażone i dające sporo zadowolenia z jazdy. Które wybrać? Oto 10 najlepszych propozycji!

Chciał zaoszczędzić na zakupie używanego auta. Na naprawy wydał ponad 20 tys. zł

Chciał zaoszczędzić na zakupie używanego auta. Na naprawy wydał ponad 20 tys. zł

O tym, czy warto kupować niedoinwestowane auta z dolnego pułapu cenowego, przekonał się pan Dariusz z Warszawy. Bora za 4 tys. zł kosztowała go przed dwa lata ponad 26 tys. zł, a i tak nie naprawił jeszcze wszystkiego!

Renault Megane E-Tech kontra Volkswagen ID.3 - który elektryk będzie lepszym wyborem?

Renault Megane E-Tech kontra Volkswagen ID.3 - który elektryk będzie lepszym wyborem?

Auta elektryczne są coraz popularniejsze. Jednak nadal, można powiedzieć, że to egzotyka na naszych drogach. Nie zmienia to jednak faktu, że praktycznie każdy producent obecnie ma w swojej ofercie samochody elektryczne. Czy jednak takie auto może zastąpić typowe auto z silnikiem spalinowym? Sprawdziliśmy, komu udało się zrobić lepsze elektryczne auto rodzinne? Czy jest to Renault z modelem Megane E-Tech, a może Volkswagen z modelem ID.3?

Niewolnicza praca i produkcja broni, czyli niemieckie marki w czasie II wojny światowej

Niewolnicza praca i produkcja broni, czyli niemieckie marki w czasie II wojny światowej

Dziś niemieckie marki motoryzacyjne to ogromne koncerny doskonale znane na całym świecie. Volkswagen należy do ścisłego grona największych producentów aut, z kolei BMW i Mercedes to uznani producenci luksusowych pojazdów. Nie każdy jednak wie, że firmy te nazistom zawdzięczają swój szybki rozwój i świetne zyski w latach 30. oraz w czasie wojny.

W Polsce może powstać gigafabryka Volkswagena. Firma bierze pod uwagę dwa miejsca

W Polsce może powstać gigafabryka Volkswagena. Firma bierze pod uwagę dwa miejsca

Na bardzo krótkiej liście potencjalnych odbiorców inwestycji Grupy Volkswagen w produkcję baterii są Słowacja i Polska – podaje wtorkowa "Rzeczpospolita".

Ford Puma kontra Volkswagen Taigo. Które auto zwycięży w porównaniu?

Ford Puma kontra Volkswagen Taigo. Które auto zwycięży w porównaniu?

Mają wszystko, czego potrzeba do czerpania radości z lata: modny styl, mocne silniki, a jak trzeba, wjadą nawet na plażę. A jednak się różnią. Sprawdzamy jak bardzo!

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Lata 80. w Polsce to na szczęście nie tylko okres zawieruchy w polityce oraz nieciekawej sytuacji gospodarczej. Ten czas pozostawił po sobie również wiele wydarzeń, które wspominamy z rozrzewnieniem.

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?

Czy akumulator auta elektrycznego może eksplodować bez powodu?

Czy akumulator auta elektrycznego może eksplodować bez powodu?

Niemal nowy Volkswagen Golf 8 GTE wybucha, wrak doszczętnie się wypala. Poszukiwania przyczyn ukazują problem, o którym fachowcy wiedzą od dawna – to "Thermal Runaway", czyli zabójcza dla akumulatorów "reakcja łańcuchowa", w wyniku której niewielka usterka może doprowadzić do katastrofy.

Japońska marka zdeklasowała rywali na polskim rynku nowych aut. W TOP 10 ma aż pięć modeli

Japońska marka zdeklasowała rywali na polskim rynku nowych aut. W TOP 10 ma aż pięć modeli

Na polskim rynku samochodowym w 2022 r. król był tylko jeden. Z udziałem na poziomie 17,6 proc. Toyota zdominowała rynek nowych aut i sprzedając niemal 74 tys. pojazdów, zdeklasowała wręcz pozostałych producentów. Które marki, mimo słabszych wyników, mają jeszcze powody do zadowolenia?
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech