Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen – niemiecka marka samochodów osobowych i dostawczych, należąca do koncernu Volkswagenwerk Aktien-Gesellschaft (VAG). Jego historia zaczyna się w 1931 roku, kiedy to firma Zündapp zwróciła się do Ferdinanda Porsche o stworzenie taniego auta. Nazwano go Typ 12, a rozwinięciem projektu zajęła się marka NSU i tak powstał Typ 32.

W 1934 na mocy polecenia Adolfa Hitlera, Ferdinand zaprezentował pierwszy projekt legendarnego Garbusa. Miał to być samochód tani i rodzinny, a Hitler ochrzcił go mianem „samochodu dla ludu”. Produkcja rozpoczęła się w 1941 roku, jednak nosił on nazwę KdF-Wagen, a dopiero po wojnie Typ 1 lub Beetle. Do 2003 roku, kiedy oficjalnie zakończono jego produkcję - powstało łącznie ponad 21,5 mln egzemplarzy.

W 1949 roku na bazie Garbusa powstała I generacja Transportera, potocznie zwana ogórkiem. Na szczególną uwagę zasługuje odmiana Samba. Posiadała lakier w dwóch kolorach, odsuwany dach, wiele elementów chromowanych oraz 21 okien. Cieszyła się ogromną popularnością, a obecnie jest bardzo cenionym i poszukiwanym klasykiem.

W 1973 roku miała miejsce prezentacja kolejnego, bardzo popularnego modelu – Passata. Tuż po nim, zadebiutował Golf. Miał on powtórzyć sukces Garbusa i tak się też stało. Model do dziś cieszy się ogromną popularnością, a powstała w 1982 roku wersja GTI, uważana jest za jeden z pierwszych hot-hatchy.

Na początku lat 90. Volkswagen wszedł na rynek polski i od razu po tym, w Poznaniu powstała firma „Volkswagen-Poznań”, w której z początku montowano, a potem w całości produkowano wiele modeli aut koncernu Volkswagena.

W skład koncernu Volkswagen wchodzą takie marki jak Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bugatti czy Bentley.

Volkswagen - modele

Ikona samochodu

Volkswagen 215

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Ikona samochodu

Volkswagen Arteon

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle

Volkswagen Bora

Volkswagen Bora

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

Ikona samochodu

Volkswagen Caravelle

Volkswagen CC

Volkswagen CC

Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado

Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter

Volkswagen Derby

Volkswagen Derby

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-up!

Volkswagen e-up!

Volkswagen EOS

Volkswagen EOS

Volkswagen FOX

Volkswagen FOX

Volkswagen Garbus

Volkswagen Garbus

Volkswagen Gol

Volkswagen Gol

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Ikona samochodu

Volkswagen LT

Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan

Ikona samochodu

Volkswagen New Beetle

Ikona samochodu

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat CC

Volkswagen Passat CC

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Volkswagen Santana

Volkswagen Santana

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

Ikona samochodu

Volkswagen T-ROC

Ikona samochodu

Volkswagen Taro

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Ikona samochodu

Volkswagen Transporter

Volkswagen up!

Volkswagen up!

Volkswagen Vento

Volkswagen Vento

Volkswagen - powiązane artykuły

Artykuły o Volkswagen

Obejrzałem zmodernizowanego Volkswagena ID.3. Zmieniono więcej, niż się wydaje

Obejrzałem zmodernizowanego Volkswagena ID.3. Zmieniono więcej, niż się wydaje

Tradycyjne metody zawodzą. Zmodernizowanego VW ID.3 nie poznasz ani po reflektorach (bo są takie, jak wcześniej), ani po grillu (bo nadal go nie ma). Skoro więc producent ominął zwyczajowe miejsca restylizacji, to gdzie zaszły kluczowe zmiany? A może to tylko czysta kosmetyka? Na szczęście nie.
Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Początek obecnej dekady to kres ery minivanów. W kwietniu 2023 r. Ford skończy produkcję S-Maxa i Galaxy, w 2022 r. do historii przeszły Citroen Grand C4 SpaceTourer i Dacia Lodgy. Renault Scenic i Espace przetrwają tylko dlatego, że zmienią się w SUV-y. No, ale skoro w 2004 r. w Europie średnio przez tydzień sprzedawano więcej Espace’ów niż przez cały zeszły rok...
Złośliwi nazywali go Golfem pięć i pół, ale "szóstka" nie była tylko modernizacją

Złośliwi nazywali go Golfem pięć i pół, ale "szóstka" nie była tylko modernizacją

Za czasów młodości Volkswagen Golf VI nie miał łatwego życia: raz, że nie była to zupełnie nowa konstrukcja, dwa – szybko okazało się, że problemy sprawiają silniki TSI, potem doszła do tego jeszcze afera spalinowa. Ale dziś patrzymy na te kwestie inaczej.
Klasa średnia lat 70. - Audi 80 kontra Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus

Klasa średnia lat 70. - Audi 80 kontra Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus

Z dzisiejszej perspektywy aż trudno uwierzyć, że 40 lat temu Audi i Volkswagen były traktowane jako marki, które dopiero aspirowały do klasy średniej i próbowały wygryzać zasiedziałe firmy. Audi 80 i VW Passat zabiegały o zainteresowanie klientów nowoczesną techniką i postępowym designem. Jak na ich tle wypadały modele marek Opel i Ford, uchodzących za tradycyjnie mieszczańskie? Czy rzeczywiście Volkswagen i Audi zasłużyły na sukces?
Rodzinne auto za 100 tys. zł. TOP 5 i żadnego SUV-a

Rodzinne auto za 100 tys. zł. TOP 5 i żadnego SUV-a

Przy obecnych cenach nowych aut 100 tys. zł pozwala na zakup nowego samochodu kompaktowego lub crossovera z podstawowym silnikiem. Na rynku aut używanych taka kwota pozwala jednak na dużo większe szaleństwo. Dzisiaj Top 5 używanych samochodów klasy średniej za około 100 tys. zł.
10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

Oto najlepsi z najlepszych, czyli czołowa dziesiątka samochodów, które uczestniczyły w naszym wymagającym sprawdzianie trwałości na dystansie 100 tys. km (niekiedy nawet większym) i zaliczyły go brawurowo!
Jest jak szwajcarski scyzoryk, który nie chce się zestarzeć – oto Volkswagen T4 Multivan

Jest jak szwajcarski scyzoryk, który nie chce się zestarzeć – oto Volkswagen T4 Multivan

Volkswagen T4 to taki Golf wśród aut użytkowych – po dekadach produkcji tylnonapędowych pojazdów dostawczych w 1990 r. koncern wprowadził na rynek auto, które jak równy z równym mogło wreszcie konkurować z innymi pojazdami wielofunkcyjnymi. Multivan to najbardziej uniwersalna, rodzinna odmiana tego samochodu.
Dieselgate powraca. VW Golf 2.0 TDI o krok od unieważnienia homologacji. Producent odkupi wadliwe samochody?

Dieselgate powraca. VW Golf 2.0 TDI o krok od unieważnienia homologacji. Producent odkupi wadliwe samochody?

Gdy już wydawało się, że Volkswagen i inni producenci mogą zapomnieć o Dieselgate – największym w historii motoryzacji oszustwie polegającym na wprowadzeniu na rynek milionów pojazdów niespełniających obowiązujących przepisów, sprawa wróciła w sposób, który z punktu widzenia producentów jest opcją najgorszą z możliwych. Niemiecki sąd administracyjny cofnął homologację Volkswagena Golfa Plus 2.0 TDI z silnikiem EA 189, który miał spełniać normę emisji spalin Euro 5. Po uprawomocnieniu się tej decyzji auta te stracą prawo do poruszania się po drogach publicznych. W kolejce jest jeszcze 118 pozwów dotyczących innych modeli aut wyposażonych w silniki Diesla.
Najwolniejsze nowe samochody. W nich kierowca musi być cierpliwy

Najwolniejsze nowe samochody. W nich kierowca musi być cierpliwy

Sprint od 0 do 100 km/h to wartość, która budzi ogromne emocje wśród entuzjastów motoryzacji. Oczywiście, im krótszy czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h, tym większa euforia fanów, a dla producenta powód do dumy. Jednak na rynku jest mnóstwo pojazdów dla bardzo cierpliwych. W nich oczekiwanie aż wskazówka wskaże "setkę" bardzo mocno się dłuży.
Sprawdzamy silniki Volkswagena – które warto kupić, a które omijać szerokim łukiem?

Sprawdzamy silniki Volkswagena – które warto kupić, a które omijać szerokim łukiem?

W palecie silników VW spotkacie zarówno trwałe, jak i awaryjne motory. Co więcej, oznaczenie jednych i drugich może być takie samo, co dodatkowo komplikuje sytuację. Dlatego do zakupu radzimy podchodzić ostrożnie i wcześniej zagłębić się w temat!
Ford Focus kontra Volkswagen Golf – które kombi jest lepsze?

Ford Focus kontra Volkswagen Golf – które kombi jest lepsze?

Ford Focus Turnier oraz Volkswagen Golf Variant to modele, po których należy się spodziewać rodzinnej funkcjonalności oraz wysokich talentów transportowych. W teście sprawdzamy, czy niemieckie kombi spełniają te oczekiwania i czym jeszcze przekonują. Do rywalizacji stają egzemplarze z benzynowymi silnikami – 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM w Fordzie i 1.5 eTSI generujące 150 KM w Volkswagenie.
Audi Q4 e-tron czy Volkswagen ID.4? To nie jest łatwy wybór [PODCAST]

Audi Q4 e-tron czy Volkswagen ID.4? To nie jest łatwy wybór [PODCAST]

Samochody elektryczne to nadal promil sprzedaży na polskim rynku. Jednak z każdym rokiem ich sprzedaż powinna rosnąć. Tego nikt nie zatrzyma. Bo fakt jest taki, że ktoś, kto pozna przyjemność z jazdy autem elektrycznym, do auta spalinowego nie wróci. Co więcej, pogodzi się z tym, że infrastruktura ładowania jest, jaka jest. Ale na w tej kwestii sytuacja szybko ulega poprawie. Co prawda nie tak szybko, jakbyśmy sobie tego życzyli, ale z każdym miesiącem jest coraz lepiej. Sprawdziliśmy dla was Volkswagena ID.4 i Audi Q4 e-tron. Oba modele do najtańszych nie należą, ale które z nich będzie lepszym wyborem?
Volkswagen Touareg po liftingu na ostatnich testach. Dostanie kontrowersyjną innowację

Volkswagen Touareg po liftingu na ostatnich testach. Dostanie kontrowersyjną innowację

Nowy SUV premium od Volkswagena będzie miał oficjalną premierę w tym roku. Jest to facelifting, a zmianie uległo zawieszenie i światła. Wyjątkowo dużo uwagi poświęca się też... świecącemu logo.
Volkswagen ID.5 GTX - elektryk zimą nie musi być straszny

Volkswagen ID.5 GTX - elektryk zimą nie musi być straszny

Volkswagen ID.5 GTX to obecnie flagowy elektryk w gamie Volkswagena. Niemal 300 KM napędzające koła obu osi, bateria trakcyjna o pojemności 77 kWh - takie połączenie sprawia, że ten model wydaje się autem idealnym. Czyli takim, które w razie konieczności zapewni dobre osiągi, ale jeśli zajdzie taka potrzeba szybko się rozpędzi. A co jeśli przyjdzie mróz? Czy w takich warunkach da się autem elektrycznym jeździć komfortowo?
Poznańska fabryka Volkswagena z imponującym wynikiem

Poznańska fabryka Volkswagena z imponującym wynikiem

Od niemal 30 lat w Poznaniu działa spółka Volkswagen Poznań. W ciągu trzech dekad hale montażowe i taśmy produkcyjne w stolicy Wielkopolski i we Wrześni opuściły już cztery miliony pojazdów. Jubileuszowym, czteromilionowym autem jest Volkswagen Caddy piątej generacji.
Ile trzeba zapłacić za najtańszy nowy samochód? 30 tys. zł to zdecydowanie za mało

Ile trzeba zapłacić za najtańszy nowy samochód? 30 tys. zł to zdecydowanie za mało

Jeszcze nie tak dawno chcąc kupić nowy samochód, trzeba było liczyć się z kwotą rzędu 30 tys. zł. Teraz, aby myśleć o fabrycznie nowym pojeździe, należy niemal podwoić tę kwotę. Jaki model można zatem wybrać, aby stać się właścicielem jednego z najtańszych samochodów na polskim rynku?
Król importu wrócił na pierwsze miejsce. W styczniu 2023 sprowadziliśmy mniej aut

Król importu wrócił na pierwsze miejsce. W styczniu 2023 sprowadziliśmy mniej aut

W styczniu 2023 r. Polacy zarejestrowali nieco ponad 53 tys. używanych aut osobowych. Chociaż w porównaniu z wynikiem grudniowym liczba rejestracji sprowadzonych samochodów wzrosła, to i tak była niższa niż w styczniu 2022 r. Na fotelu lidera w rankingu najpopularniejszych aut ponownie znalazło się Audi A4.
Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.
Kombi czy SUV – co wybrać?

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.
Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Systemy start-stop mają obniżać zużycie paliwa i chronić środowisko. Korzyści są raczej symboliczne, ale zawsze to coś. Niestety, jednocześnie te układy dość ospale pracują...
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech