Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Punktujemy nowego Volkswagena Transportera. Nowe silniki, wersje i wyposażenie

Punktujemy nowego Volkswagena Transportera. Nowe silniki, wersje i wyposażenie

Więcej miejsca, większa ładowność, wyższa maksymalna masa przyczepy, nowoczesne wnętrze, więcej systemów bezpieczeństwa i aż sześć wersji napędowych. Volkswagen właśnie pokazał nowego Transportera.

Volkswagen Transporter 2025
Volkswagen Transporter 2025Źródło: Volkswagen
  • Nowy Volkswagen Transporter został zaprezentowany podczas targów IAA Transportation 2024 w Hanowerze. Nowa generacja ma być pod każdym względem lepsza.
  • Nowy Transporter ma wejść do sprzedaży w przyszłym roku. Polskich cen jeszcze nie znamy, ale wiemy już, że Volkswagen na premierę przygotował kilka różnych wersji. I nadwozia, i napędowych.
  • Po raz pierwszy rodzina Volkswagena Transportera będzie oferowana z silnikami wysokoprężnymi, jako hybryda ładowana z gniazdka oraz w wersji stuprocentowo elektrycznej.

"Wraz z debiutem Transportera nowej generacji, Volkswagen Samochody Dostawcze przystępuje do realizacji swojej strategii oferowania „odpowiedniego Bulli dla każdego klienta”. Kiedy w 1949 roku pierwszy Transporter został zaprezentowany prasie, nikt nie wyobrażał sobie, że T1, siła napędowa ówczesnego niemieckiego cudu gospodarczego, stanie się tak udaną rodziną modeli" - komentują przedstawiciele producenta. Niemiecka marka ma dla swoich kilka propozycji m.in. ID. Buzza (w tym Cargo), Transportera i Multivana. Co zmieniło się w najnowszej generacji?

Dalsza część artykułu znajdziesz pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowy Volkswagen Transporter, a więc debiut kilku wersji

Na prezentacji siódmej generacji Transportera mamy swojego wysłannika. Możecie się spodziewać pogłębionej relacji, a także ciekawostek z targów IAA Transportation 2024 w Hanowerze, gdzie odbyła się wielka premiera. Tutaj skupimy się na najważniejszych informacjach. W samochodach użytkowych wyjątkowo ważna jest szeroka oferta. Volkswagen podkreśla, że na premierę przygotował kilka odmian modelu:

  • Furgon - skoncentrowana na transporcie towarów.
  • Furgon "Plus" - przestrzeń ładunkowa, siedzenia w drugim rzędzie, różne przegrody
  • Kombi - skoncentrowana na transporcie osób.
  • podwójna kabina z nadwoziem skrzyniowym lub platformowym i długim rozstawem osi. Co ważne, wersje mikrobus i furgon są opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi.
  • Caravelle został zaprojektowany z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim - jako shuttle bus. Ma dziewięć miejsc.

Wersja Caravelle ma być dostępna w trzech wersjach. Bazowa propozycja to Life ze średnią specyfikacją wyposażenia oraz topową wersję Style. Caravelle jest również dostępny z wydłużonym rozstawem osi. Co ciekawe, zarówno Transporter Furgon, jak i Caravelle, są też dostępne w wersji terenowej PanAmericana.

Przeczytaj także: Dziś w całej Polsce rusza zmasowana akcja policji. Potrwa tydzień

Nowy Volkswagen Transporter - silniki. Pierwszy taki raz w historii

Nowy Volkswagen Transporter debiutuje w sześciu różnych wersjach napędowych. Po raz pierwszy w historii Transportera będzie można zamówić z turbodoładowanym dieslem TDI, jako hybrydę plug-in i pełnoprawnego elektryka. Tak ma prezentować się gama na premierę:

  • 2.0 TDI o mocy 150 KM z ręczną lub automatyczną, ośmiobiegową skrzynią. Dostępny jest opcjonalny napęd 4MOTION.
  • 2.0 TDI o mocy 170 KM z automatyczną skrzynią i opcjonalnym napędem 4MOTION.
  • hybryda ładowana z gniazdka eHybrid o mocy 232 KM,
  • elektryczne e-Transporter i e-Caravelle będą miały akumulatory o pojemności 64 kWh netto. Dostępne będą trzy wersje mocy: 136, 218 lub 286 KM mocy.

Przeczytaj także: Zalane polskie drogi – w tych miejscach nie przejedziesz albo utkniesz w korku

Volkswagen Transporter 2025
Volkswagen Transporter 2025Źródło: Volkswagen

Nowy Volkswagen Transporter - najważniejsze informacje

Volkswagen przygotował także listę najważniejszych konkretów o nowej generacji Transportera. Zebraliśmy kilka najważniejszych punktów:

  • pojemność przestrzeni ładunkowej Transportera w wersji Furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wzrosła o ponad 10 proc. do 5,8 m3.
  • w wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność tej przestrzeni wzrasta do 9,0 m3.
  • maksymalna ładowność to teraz 1,33 tony (plus 0,13 t)
  • wyższa o 0,3 t maksymalną masę przyczepy, którą może pociągnąć Transporter. Teraz masa takiej przyczepy sięgną może nawet 2,8 tony (z hamulcem, przy nachyleniu 12 proc.).

Nowoczesna kabina nie przypomina samochodu użytkowego, ale to trend, do którego producenci zdążyli nas już przyzwyczaić. Wnętrza takich aut coraz bardziej przypominają osobówki. Pierwsze skrzypce w Transporterze grają dwa duże ekrany. Na pokładzie znajdują gniazda USB i 12 V, a także uzyskają opcję dodania jednego lub, w przypadku modeli hybrydowych typu plug-in i elektrycznych, nawet trzech gniazd 230 V.

Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków