Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot

Peugeot

Peugeot

Peugeot – francuska firma zajmująca się produkcją samochodów, skuterów i rowerów, a w przeszłości także ciężarówek i motocykli. Powstała w 1810 roku w Sochaux i założył ją Jean Pierre Peugeot. Przedsiębiorstwo zaczynało od odlewni stali, następnie produkowała narzędzia i artykuły żelazne.

W 1885 roku wnuk założyciela Armand, wraz ze swoim kuzynem Eugenem rozpoczęli produkcję rowerów. Pierwszy z nich stwierdził, iż firma powinna zacząć wytwarzać samochody, co doprowadziło do rozłamu między kuzynami. Pierwszy samochód, Serpollet-Peugeot, z silnikiem parowym pojawił się w 1889 roku, jednak dopiero pojazd z silnikiem spalinowym Daimlera zaprezentowany w 1891 roku okazał się trafnym posunięciem. Pierwszy motocykl skonstruowano w 1903, a pierwszą ciężarówkę w 1912 roku.

W 1929 roku powstał model 201, który rozpoczął serię oznaczeń trzycyfrowych z zerem w środku. Pierwsza cyfra oznacza klasę, a ostatnia kolejną serię. W roku 1948 ukazał się pierwszy powojenny model Peugeota – 203, którego produkowano do 1960 roku. Tuż po tym, FSO produkujące Warszawę 201, 203 i 204 po rozpoczęciu eksportu musiało zmienić oznaczenie modeli na 223/224, ponieważ Peugeot zagroził sprawą sądową.

W 1959 roku zastosowano po raz pierwszy wentylator chłodnicy, przygotowując samochody na nadchodzące korki miejskie. W 1976 roku Peugeot nabył 90% akcji Citroëna i tak powstał koncern PSA. Trzy lata później nastąpiło przejęcie europejskiej filii marki Chrysler, produkującej auta pod marką Talbot, jednak w połowie lat 80. zapada decyzja o zaprzestaniu produkcji Talbotów.

Wiele modeli Peugeota zdobyło tytuł samochodu roku: 504 (1969), 405 (1988), 307 (2002), 308 (2014).

Peugeot - modele

Ikona samochodu

Peugeot 1007

Ikona samochodu

Peugeot 104

Ikona samochodu

Peugeot 106

Ikona samochodu

Peugeot 107

Ikona samochodu

Peugeot 2008

Ikona samochodu

Peugeot 204

Ikona samochodu

Peugeot 205

Ikona samochodu

Peugeot 206

Ikona samochodu

Peugeot 207

Ikona samochodu

Peugeot 208

Ikona samochodu

Peugeot 3008

Ikona samochodu

Peugeot 301

Ikona samochodu

Peugeot 304

Ikona samochodu

Peugeot 305

Ikona samochodu

Peugeot 306

Ikona samochodu

Peugeot 307

Ikona samochodu

Peugeot 308

Ikona samochodu

Peugeot 309

Ikona samochodu

Peugeot 4007

Ikona samochodu

Peugeot 405

Ikona samochodu

Peugeot 406

Ikona samochodu

Peugeot 407

Ikona samochodu

Peugeot 5008

Ikona samochodu

Peugeot 504

Ikona samochodu

Peugeot 505

Ikona samochodu

Peugeot 508

Ikona samochodu

Peugeot 605

Ikona samochodu

Peugeot 607

Ikona samochodu

Peugeot 806

Peugeot 807

Peugeot 807

Ikona samochodu

Peugeot Bipper

Ikona samochodu

Peugeot Boxer

Ikona samochodu

Peugeot Expert

Ikona samochodu

Peugeot iOn

Ikona samochodu

Peugeot J5

Ikona samochodu

Peugeot Partner

Ikona samochodu

Peugeot RCZ

Ikona samochodu

Peugeot Rifter

Ikona samochodu

Peugeot Traveller

Peugeot - powiązane artykuły

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Ogromny spadek sprzedaży nowych samochodów w Rosji. Brakuje aut, mocno rosną ceny

Dawno nie było tak źle na rosyjskim rynku samochodowym. Sprzedaż nowych aut w pierwszym kwartale 2022 r. spadła aż o 62,9 proc.! Okazuje się, przy tym, że nie wszystkie marki ucierpiały. W górę pną się marki chińskie oraz niektóre firmy z Azji i z zachodu.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Fabryki w Polsce produkują coraz mniej samochodów

Polskie fabryki i montownie samochodów nadal borykają się z problemami. Do braków w częściach zamiennych (w tym półprzewodników) doszły jeszcze problemy związane z cenami energii oraz surowców. Ale to nadal nie koniec listy kłopotów, bo początkowe optymistyczne podejście do wyników w pierwszym kwartale 2022 r. zostało zażegnane wraz z wybuchem wojny w Ukrainie

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet Premium

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Kosztowna jazda: wysokie spalanie lub awarie – (anty)TOP 10

Jeśli chcecie jeździć tanio, nie wystarczy ustalenie, który model cieszy się dobrą opinią – niemal każdy ma w gamie silników "czarną owcę". Nie zawsze musi się to wiązać z wysokim spalaniem, często trzeba też zwrócić uwagę na awaryjność.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet Premium

Używany Peugeot 308 II - stara nazwa, nowa jakość

Nieźle wygląda, dobrze jeździ, ma atrakcyjną cenę i nie psuje się co chwila – Peugeot 308 2. generacji to jedna z ciekawszych propozycji w klasie kompakt. Ale na niektóre silniki trzeba uważać!

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet Premium

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

Pod względem trwałości wiele hybryd przewyższa bratnie modele spalinowe. Dostęp do serwisu i większości nietypowych części? Zazwyczaj bardzo dobry lub przynajmniej dobry. Podczas oględzin musicie jednak pamiętać o kilku punktach, które są dla aut hybrydowych typowe.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet Premium

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali! Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o poj. od 1,0 do 2,0 l z ostatnich 10 lat.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet Premium

Ten Peugeot wygląda przy Volkswagenie jak stuningowany! Porównanie kombi - 308 SW i Golf Variant

Trudno o bardziej różne samochody: pełen taktu i ogłady Volkswagen Golf spotyka Peugeota 308, które wygląda jak po solidnym tuningu optycznym. Zobaczymy, który wygra na punkty!

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Test pojemności bagażników - jak producenci aut mijają się z prawdą

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Jakie samochody kupują Polacy? Jest coraz więcej chętnych na marki premium [Raport]

W czasach kryzysu w branży motoryzacyjnej, inflacji i słabnącej złotówki kupno samochodu staje się prawdziwym wyzwaniem w Polsce. Okazuje się, że w tak trudnych czasach najlepiej wiedzie się firmom z segmentu premium. Oto najchętniej wybierane marki samochodów w Polsce w pierwszym kwartale 2022 r.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet Premium

Auta hybrydowe mało palą, są niezawodne i możesz je kupić już za 30-50 tys. zł. Które warto wybrać?

Rosnące ceny paliw i coraz większa świadomość ekologiczna sprawiają, że kierowcy szukający oszczędnych aut zwracają uwagę na hybrydy. Które modele można (i warto) kupić. Przyjrzeliśmy się ofertom Toyoty, Lexusa, Hondy i Peugeota

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet Premium

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Najdziwniejsze francuskie samochody

Nowy Citroen C4 lub Renault Vel Satis wyglądają osobliwie, ale to i tak nic w porównaniu z samochodem, który zamiast przednich kół ma kule, lub z kabrioletem o nadmuchiwanym dachu. Oto 10 najbardziej szokujących francuskich aut.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Stellantis nie rezygnuje. Produkcja w Rosji wciąż trwa

Nie każdy koncern ulega międzynarodowej presji. Mimo agresji na Ukrainę francuski koncern Stellantis nie rezygnuje i kontynuuje produkcję samochodów w rosyjskich zakładach w Kałudze.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet Premium

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

Materiał powstał we współpracy z Peugeot
Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Peugeot – korzystna oferta na bezemisyjne modele

Peugeot coraz mocniej staje się producentem samochodów elektrycznych. W ofercie znajdziemy zarówno popularny model miejski e-208, jak i rodzinnego crossovera e-2008 czy funkcjonalnego kombivana e-Rifter. Samochody wszystkich klas są teraz dostępne w korzystnej ofercie.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet Premium

Trwałe silniki Peugeota - wbrew pozorom jest z czego wybierać

Peugeot w ostatnim czasie produkował bardziej i mniej udane motory – prezentujemy pierwsze z nich.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Supersportowe legendy lat 80. Od Ferrari F40 do Lamborghini Countacha

Lata 80. były lśniące, wielkie i pełne przesady. Nic dziwnego, że tamta dekada przyniosła pierwszą falę supersamochodów, na czele z Ferrari F40, Porsche 959 i topowym Lamborghini Countach.

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet

Kiedy zniknie silnik spalinowy?

Elektromobilność rozpędza się coraz bardziej. Coraz szybciej zbliża się koniec epoki samochodów spalinowych. Kiedy to nastąpi? Kiedy nie będziemy mogli już zarejestrować nowego auta na benzynę, ON bądź LPG? Kiedy na dobre znikną one z naszego życia?
Poprzednia Następna

Materiały Premium

  • Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

    Nowe Renault Megane występuje już tylko z napędem elektrycznym. Czy jest równie udane, jak spalinowi poprzednicy, a może wręcz je przyćmiewa? Sprawdziliśmy to w teście 220-konnej wersji EV60, która zostaje z nami na pół roku.

  • Honda Civic to udana kombinacja nowatorskich rozwiązań technicznych i odważnego designu

    Honda Civic doczekała się już 11. generacji, która jesienią ma się pojawić na naszym rynku. Honda Civic jest klasyfikowana jako kompakt właściwie dopiero od ostatniej dekady XX w., wcześniej postrzegana była na globalnych rynkach raczej jako małe auto. W swojej 50-letniej historii zdobył wielką popularność na całym świecie.

  • Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

    W swojej ojczyźnie Volkswagen Garbus jest szczególnym pojazdem. Wytwarzany od 1938 do 2003 r., przez niewiarygodne 65 lat i z przez długie lata rekordową liczbą wyprodukowanych 21,5 mln egzemplarzy, był tym autem, które zmotoryzowało Niemcy. A tak naprawdę wcale nie był dobrym samochodem.

  • Volkswagen Passat na początku nic nie zapowiadało wielkiego sukcesu tego modelu

    Na świecie Volkswagen Passat był przez dziesięciolecia synonimem samochodu rodzinnego, u nas jako nowe auto służył przede wszystkim w prywatnych przedsiębiorstwach, których w latach 90. XX w. zaczęło w Polsce gwałtownie przybywać – jeździli nim m.in. przedstawiciele handlowi, i to nie tylko niemieckich firm.

  • Volkswagen Golf to wzorzec auta kompaktowego

    Volkswagen Golf jest bardzo popularny i wszechobecny. U nas nie tak bardzo jak u naszych zachodnich sąsiadów, ale jednak. Kompaktowy Volkswagen jest przyczyną, dla której najpopularniejsze auto świata – Toyota Corolla – nie ma w Niemczech większych szans.

  • Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz

    Być może nie widujesz codziennie setek chińskich aut, ale to nic nie znaczy. Chińscy motoryzacyjni potentaci już tutaj są – jako właściciele bądź udziałowcy słynnych europejskich firm samochodowych.

  • 20 najchętniej kupowanych samochodów w historii

    Te samochody pokochali użytkownicy na całym świecie. Oto najchętniej kupowane auta wszech czasów w zestawieniu od 1. do 20. miejsca. Niektóre modele wydają się nieśmiertelne, a jednak ich produkcja została zakończona. Dobrym przykładem jest Volkswagen Garbus. Jego nowoczesne wydanie nie zyskało globalnej popularności.

  • Ford F-150 to ulubiony pojazd Amerykanów

    Ford F-150 powstał według zasady "Think big!" Pięciolitrowa pojemność skokowa, 401 KM mocy i 6,19 m długości – nasz samochód z 2017 r. robi ogromne wrażenie, chociaż w ramach serii F jest raczej „baby-pick-upem”.

  • Toyota Corolla - najpopularniejsze auto wszech czasów

    Bez fajerwerków i hałasu, za to niezmiennie na stałym kursie do sukcesu. Jak to możliwe, od dekad pokazuje Toyota Corolla. Od debiutu pierwszej Corolli w 1966 r. Japończykom udało się na całym świecie sprzedać w 12 generacjach, wraz z różnymi pokrewnymi modelami, imponującą liczbę bliską 50 mln egzemplarzy, swojego bestsellera.

  • Najlepsze benzynowe silniki ostatnich lat. Te najprostsze okazują się najbardziej trwałe!

    Mniejsza moc z litra, ale wyższa trwałość – oto charakterystyka silnika wolnossącego na tle jednostki z turbo. Warto taki silnik w ogóle rozważać?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech