Auto Świat EV Testy Peugeot e-2008 kontra MG4. Cenowo to przepaść. A pod innymi względami?

Peugeot e-2008 kontra MG4. Cenowo to przepaść. A pod innymi względami?

Kompaktowe wymiary i elektryczny napęd – czy to połączenie stwarza uniwersalny pojazd? Sprawdzamy to podczas porównawczego testu chińskiego MG4 i francuskiego Peugeota e-2008.

MG4 kontra Peugeot e-2008Auto Bild
  • MG4 ma elektryczny silnik o mocy 170 KM, dzięki któremu rozpędza się do setki po 8 s, a maksymalna prędkość to 160 km/h
  • Testowany, chiński elektryk ma na pokładzie baterie o pojemności 51 kWh, testowe zużycie energii to 21,9 kWh/100 km, a zasięg – 268 km
  • Peugeot e-2008 napędzany jest elektryczną jednostką generującą 156 KM, sprint do setki zajmuje autu 8,9 s, a prędkość maksymalna to 150 km/h
  • Dzięki akumulatorowi o pojemności 54 kWh Peugeot e-2008, według testowych danych może pokonać maksymalnie 325 km przy średnim zapotrzebowaniu na prąd na poziomie 18,0 kWh/100 km

MG4 to wprawdzie potomek brytyjskiej marki, ale teraz to już prawdziwy chińczyk. Solidnie wykonuje powierzone mu obowiązki, a jednocześnie nie trzeba za niego przesadnie dużo płacić. Już w pierwszym porównaniu z ID.3 wykazał się talentami w postaci dużego zasięgu, dobrego prowadzenia czy bogatego wyposażenia.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji