- MG4 ma elektryczny silnik o mocy 170 KM, dzięki któremu rozpędza się do setki po 8 s, a maksymalna prędkość to 160 km/h
- Testowany, chiński elektryk ma na pokładzie baterie o pojemności 51 kWh, testowe zużycie energii to 21,9 kWh/100 km, a zasięg – 268 km
- Peugeot e-2008 napędzany jest elektryczną jednostką generującą 156 KM, sprint do setki zajmuje autu 8,9 s, a prędkość maksymalna to 150 km/h
- Dzięki akumulatorowi o pojemności 54 kWh Peugeot e-2008, według testowych danych może pokonać maksymalnie 325 km przy średnim zapotrzebowaniu na prąd na poziomie 18,0 kWh/100 km
MG4 to wprawdzie potomek brytyjskiej marki, ale teraz to już prawdziwy chińczyk. Solidnie wykonuje powierzone mu obowiązki, a jednocześnie nie trzeba za niego przesadnie dużo płacić. Już w pierwszym porównaniu z ID.3 wykazał się talentami w postaci dużego zasięgu, dobrego prowadzenia czy bogatego wyposażenia.
Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak ten model spisze się w konfrontacji z innym europejskim rywalem. Tym razem samochód staje do walki z elektrycznym Peugeotem e-2008.
MG4 kosztuje minimum 125 200 zł, tymczasem za Peugeot e-2008 trzeba zapłacić od 191 550 zł. Zatem różnica na korzyść chińskiego modelu to aż 66 350 zł. Tymczasem to chiński model jest mocniejszy i szybszy. Jak to wypada realnie?
MG4 kontra Peugeot e-2008 – chińskie konie mechaniczne są dynamiczniejsze
Otóż MG4 ma o 14 KM mocniejszy silnik (170 KM wobec 156 KM w Peugeocie), szybciej osiąga setkę (8,0 s vs 8,9 s), a do tego ma wyższą prędkość maksymalną (160 km/h vs 150 km/h). Oczywiście w obu przypadkach ta szybkość jest ograniczona elektronicznie, ale to typowa cecha elektrycznych samochodów.
MG4 wygrywa pod względem dynamiki, za to Peugeot e-2008 okazuje się lepszy w kwestii prowadzenia. Auto zachowuje się spokojnie i podczas jazdy nim ma się wrażenie podróżowania modelem o klasę lepszym niż jest w rzeczywistości.
To prawda, że w granicznych sytuacjach wyczuwa się lekką podsterowność, ale pokładowa elektronika wydatnie wspomaga kierowcę w opanowaniu samochodu. Ponadto Peugeot e-2008 ma zawieszenie, które skutecznie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, a poza tym pracuje ciszej niż u chińskiego konkurenta.
MG4 kontra Peugeot e-2008 – francuski model jest mniej nerwowy
Chiński model nie należy do pojazdów, które uwielbiają dynamiczne przemykanie krętymi odcinkami dróg. Układ kierowniczy nie jest wystarczająco precyzyjny. Podczas jazdy na wprost oczekiwalibyśmy lepszej stabilności, a ponadto podczas pokonywania wszelkich nierówności samochód zachowuje się bardziej nerwowo niż Peugeot e-2008.
Podobne zachowanie zauważyliśmy również podczas gwałtownych manewrów omijania przeszkody. Wprawdzie w razie konieczności ESP skutecznie zapobiega wypadnięciu poza obrany kurs jazdy, ale reaguje ostro, a tym samym wprawia auto w nerwowe zachowanie.
Plusem MG4 okazuje się łatwe manewrowanie. To m.in. zasługa średnicy zawracania wynoszącej 10,9 m. Peugeot e-2008 w takiej samej sytuacji potrzebuje 11,3 m. Pamiętajmy jednak, że chiński model ma napęd na tył, a francuski na przód.
W przypadku Peugeota e-2008 bardziej podobało nam się wyprofilowanie foteli. Są obszerne i wygodne, a poza tym zapewniają lepsze podparcie z boku. Z kolei w przypadku MG4 pochwały należą się za niższą pozycję za kierownicą. Dzięki temu prowadzący ma lepsze wyczucie pojazdu.
Peugeot e-2008 – zasięg przemawia za tym modelem
W przypadku elektrycznego modelu jednym z ważniejszych czynników wpływających na komfort użytkowania jest zasięg. Pod tym względem nieznacznie lepszy okazuje się Peugeot e-2008.
W przypadku tego auta po naładowaniu na 100 proc. akumulatorów o pojemności 54 kWh można przejechać maksymalnie 406 km. Tymczasem MG4 ma baterie o pojemności 51 kWh i zasięg 350 km.
MG4 – zasięg dobry do miasta
Tyle dane fabryczne, bo rzeczywisty zasięg jest daleki od obietnic producenta. To wina wysokiego zapotrzebowania na prąd. Dotyczy to szczególnie ciężkiego MG4 (masa własna 1630 kg), które potrafi zużywać średnio 21,9 kWh na 100 km (fabryczne zużycie to 17,0 kWh/100 km). W efekcie zasięg obniża się do 268 km.
Peugeot e-2008 w teście zużył średnio 18,0 kWh/100 km (fabryczne zapotrzebowanie to 15,3 kWh/100 km). Przy takim zapotrzebowaniu na energię zasięg skraca się do 325 km.
Jest jedna dziedzina, w której MG4 z dużą przewagą wygrywa z Peugeotem e-2008 – cena zakupu. Za chiński model zapłacimy 125 200 zł, a tymczasem konkurent z Francji kosztuje minimum 191 550 zł. Auto można mieć taniej (186 750 zł), ale w tym przypadku zastosowano 136-konny silnik i akumulator o pojemności 50 kWh.
- Czytaj także: Jeździłem nowym MG4. Dawno nie byłem tak zaskoczony
Tymczasem MG4 w najdroższej wersji wycenione zostało na 169 900 zł, ale w tej postaci na pokładzie jest bateria o pojemności 64 kWh, a maksymalny zasięg to 450 km. W ofercie jest jeszcze odmiana z akumulatorem o pojemności 77 kWh kosztująca 165 900 zł. W tym przypadku zasięg wynosi aż 520 km.
MG4 kontra Peugeot e-2008 – naszym zdaniem
MG4 to propozycja dla kierowców poszukujących elektrycznego modelu w korzystnej cenie. W tej sytuacji można pogodzić się z nieco gorszym prowadzeniem czy niższym komfortem resorowania. Pamiętajcie tylko, że zasięg będzie wystarczający głównie dla osób podróżujących po mieście. Peugeot e-2008 spodoba się osobom ceniącym wyszukaną stylistykę i jak największy zasięg. Tyle tylko, że samochód jest mniej dynamiczny od chińskiego rywala, a poza tym okazuje się drogi w zakupie.
MG4 kontra Peugeot e-2008 – wyniki pomiarów drogowych
Wyniki testu | MG4 | Peugeot e-2008 |
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,3 s | 3,8 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,0 s | 8,9 s |
Przyspieszenie 0-130 km/h | 13,1 s | 14,1 s |
Czas rozpędzania 60-100 km/h (aut.) | 4,0 s | 4,3 s |
Czas rozpędzania 80-120 km/h (aut.) | 5,4 s | 5,6 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 1630/453 kg | 1583/447 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 48/52 proc. | 55/45 proc. |
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) | 11,0/10,9 m | 11,4/11,3 m |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) | 35,6 m | 34,9 m |
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) | 35,9 m | 34,9 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 55 dB (A) | 54 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 100 km/h | 63 dB (A) | 64 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 130 km/h | 67 dB (A) | 68 dB (A) |
Testowe zużycie prądu | 21,9 kWh/100 km | 18,0 kWh/100 km |
Zasięg | 268 km | 325 km |
MG4 kontra Peugeot e-2008 – dane katalogowe
Dane producenta | MG4 | Peugeot e-2008 |
---|---|---|
Silnik | elektryczny | elektryczny |
Umiejscowienie silników | z tyłu | z przodu |
Moc maksymalna | 170 KM | 156 KM |
Maks. moment obrotowy | 250 Nm | 270 Nm |
Prędkość maksymalna | 160 km/h | 150 km/h |
Skrzynia biegów | automatyczna, 1-biegowa | automatyczna, 1-biegowa |
Napęd | tylny | przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t | tw/t |
Pojemność bagażnika | 363-1177 l | 434-1467 l |
Pojemność akumulatorów | 51 kWh | 54 kWh |
Marka i model opon testowanego auta | Continental PremiumContact | Continental EcoContact 6 Q |
Rozmiar opon testowanego auta | 215/50 R 17 V | 215/60 R 17 H |
Średnie zużycie prądu | 17,0 kWh/100 km | 15,3 kWh/100 km |
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez | 500/500 kg | – |
Dł./szer./wys. | 4287/1836/1504 mm | 4304/1770/1523 mm |
Rozstaw osi | 2705 mm | 2605 mm |
Cena od | 125 200 zł | 191 550 zł |