Model 3008 jest na rynku już od siedmiu lat i w tym czasie zdołał przekonać do siebie ponad 1,32 miliona klientów w 130 krajach świata. Już w 2025 roku marka planuje zaoferować pełną gamę pojazdów elektrycznych, powoli redukując liczbę wersji spalinowych. Docelowo, do roku 2030 wszystkie auta PEUGEOT, sprzedawane w Europie, będą już wyłącznie elektryczne. Premierowy model E-3008 jest właśnie zapowiedzią tej nadchodzącej, w stu procentach elektrycznej ery.

Rewolucję inicjuje nowa platforma technologiczna Stellantis STLA Medium, na której skonstruowano E-3008. Jej najważniejsze dla użytkowników parametry to zasięg (do 700* km!), czas ładowania (już od 30 minut), wysokie osiągi oraz zintegrowane usługi multimedialne.

Wyróżnia się z tłumu

Nowy E-3008 jest znakomicie rozpoznawalny dzięki stylowi SUV-a typu fastback. Nowy E-3008 łączy w sobie elegancję, funkcjonalność i przestronność, a przy okazji może się także pochwalić dobrą jak na SUV-a aerodynamiką — współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,28.

Uwodzicielska kocia sylwetka nowego E-3008 maskuje wymiary pojazdu (długość: 4,54 m, szerokość: 1,89 m, wysokość: 1,64 m) pozwalające na wygospodarowanie dużej przestrzeni dla pasażerów.

W PEUGEOT E-3008 wprowadzono nowy wygląd przedniej części nadwozia. Sygnatura świetlna z trzema pazurami pozostała na miejscu, ale projekt reflektorów i grilla jest radykalnie nowy.

Nowe reflektory LED w standardzie

Ultrakompaktowe reflektory umieszczone są w smukłej, eleganckiej listwie, która znajduje się nad osłoną chłodnicy i obejmuje cały przód pojazdu.

We wszystkich wersjach reflektory są wykonane w technologii LED. E-3008 GT jest standardowo wyposażony w nową technologię PEUGEOT Pixel LED. Przy udziale kamer, światło reflektorów jest dostosowywane do warunków drogowych bez przeszkadzania innym użytkownikom.

PEUGEOT unowocześnił tył nadwozia typu fastback za pomocą "pływającego" spojlera, który podkreśla krzywiznę nadwozia nowego E-3008 i optymalizuje aerodynamikę. Obszerny bagażnik pomieści 520 litrów, niezależnie od wersji.

i-Cockpit ma teraz aż 21 cali

PEUGEOT i-Cockpit łączy wyświetlacz kierowcy i duży centralny ekran dotykowy. Są one teraz zintegrowane w zakrzywionym, panoramicznym, 21-calowym panelu o wysokiej rozdzielczości. Po lewej stronie zestaw wskaźników prezentuje informacje związane z prowadzeniem pojazdu (prędkość, moc, systemy wspomagające jazdę, przepływ energii). Po prawej stronie znajduje się sekcja dotykowa dostępna zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Można jej używać do nawigacji, sterowania ogrzewaniem, klimatyzacją, multimediami itp.

W centralnej części deski rozdzielczej znajdują się i-Toggles, czyli konfigurowalne przyciski dotykowe. Zapewniają szybki dostęp do 10 ulubionych funkcji użytkownika: dzwonienie do wybranego kontaktu, uruchamianie nawigacji do często używanego miejsca docelowego, dostrajanie radia do ulubionej stacji, ustawianie idealnej temperatury w kabinie samochodu.

Podgrzewana kierownica i wyjątkowy komfort

Kompaktowa kierownica od samego początku była fundamentalnym elementem PEUGEOT i-Cockpit i została gruntownie przeprojektowana, aby zapewnić jeszcze lepsze wrażenia z jazdy i większy komfort.

Przyciski sterowania na kompaktowej kierownicy są nowe i zapewniają optymalną ergonomię. Pomyślano także o zabezpieczeniu przed przypadkowym aktywowaniem funkcji: przyciski co prawda automatycznie wykrywają dotyk palców kierowcy, lecz są aktywowane dopiero po naciśnięciu. Kierownica w E-3008 GT jest standardowo podgrzewana.

Ponieważ cała bateria trakcyjna znalazła się pod podłogą samochodu, to kabina nowego E-3008 oferuje pasażerom możliwość zrelaksowania się w dużej przestrzeni. Nowe przednie fotele, których tapicerka w wersji Allure wykonana jest z połączenia skóry ekologicznej i tkaniny, a w wersji GT – ze skóry ekologicznej i Alcantary, zapewniają wysoki komfort. Siedzenia mają optymalne profilowanie i są wypełnione pianką o dużej gęstości.

Przednie fotele nowego E-3008 otrzymały prestiżowy znak AGR (Aktion Gesunder Rücken), przyznawany przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów, które promuje badania nad zapobieganiem bólom pleców. Ten certyfikat gwarantuje optymalne podparcie pleców, korzystne szczególnie podczas długich podróży lub oczekiwania w miejskich korkach. W wersji GT fotele przednie mogą być opcjonalnie wyposażone w wentylację i funkcję masażu, a tylne podgrzewane.

Nowa platforma technologiczna dla aut elektrycznych

Platforma STLA Medium "BEV-by-design" (zaprojektowany od początku jako model elektryczny) dysponuje rekordowym zapasem energii zmagazynowanej między osiami (98 kWh) przy zachowaniu krótkiego rozstawu osi (2,73 m w przypadku E-3008). Dzięki temu i zaawansowanej konstrukcji silnika elektrycznego (lub dwóch silników) udało się uzyskać największy w tym segmencie samochodów zasięg (do 700* km).

Nowy PEUGEOT E-3008 oferuje trzy konfiguracje napędu elektrycznego. Wersje z napędem na 2 koła dysponują mocą 157 kW (343 Nm) lub 170 kW (343 Nm) oraz zasięgiem odpowiednio 525* lub 700* km. W wersji z napędem na 4 koła, wyposażonej w 2 silniki, łączna moc wynosi 240 kW (157 kW silnik przedni i 83 kW silnik tylny). Silnik przedni dysponuje momentem obrotowym 343 Nm, a silnik tylny – 166 Nm. Zasięg to 525* km.

Akumulator trakcyjny jest objęty 8-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 tys. km na 70% fabrycznej pojemności. Umieszczone na lewym błotniku gniazdo ładowania umożliwia podłączenie przewodów ładowania Trybu 2/3 (prądu zmiennego) i Trybu 4 (prądu stałego).

Ładowanie ze źródeł prądu przemiennego umożliwiają dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które konwertują prąd przemienny z sieci elektrycznej na prąd stały o odpowiednim napięciu do ładowania akumulatora. Montowana w standardzie ładowarka prądu jednofazowego ma moc 11 kW, a dostępna w opcji ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 22 kW.

W przypadku ładowania prądem stałym gniazdo Trybu 4 umożliwia korzystanie ze źródeł o mocy do 160 kW (szybkie ładowarki publiczne o dużej wydajności) i naładowanie akumulatora nowego E-3008 od 20% do 80% w ciągu 30 minut.

* Podany zasięg ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.