Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat PureTech

PureTech

Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma
Aktualności

Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Zapytałem mechanika, jak żyć z silnikami PureTech i EcoBoost. Są wiadomości dobre i bardzo złe
Porady

Zapytałem mechanika, jak żyć z silnikami PureTech i EcoBoost. Są wiadomości dobre i bardzo złe

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To najgorsze silniki ostatnich lat. Pierwsze wrażenie zrobiły świetne, a teraz... Czarna lista
Eksploatacja

To najgorsze silniki ostatnich lat. Pierwsze wrażenie zrobiły świetne, a teraz... Czarna lista

Ta lista najlepiej pokazuje, jak trudno jest ocenić silnik na jego premierę. Wiele zdobywa prestiżowe nagrody. Niestety, z biegiem lat okazuje się, że niektóre z nagrodzonych silników zostały uznane za niewystarczająco trwałe, awaryjne i kosztowne w eksploatacji przez mechaników. Czy to przypadek? Sieć warsztatów ProfiAuto podsumowała, których samochodów z "najlepszymi silnikami roku" unikać, a na pewno bardzo uważać przy ewentualnym zakupie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Fabryka w Tychach świętuje. Wyprodukowała dwumilionowy silnik
Aktualności

Fabryka w Tychach świętuje. Wyprodukowała dwumilionowy silnik

Zakład produkcji silników w Tychach w 2019 r. stał się jedną z głównych fabryk Stellantisu w Europie, w których powstają trzycylindrowe jednostki benzynowe 1.2 z turbodoładowaniem (do niedawna nazywane PureTech). Można je znaleźć pod maskami większości modeli wielu marek należących do koncernu. Złożono już dwumilionowy motor.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Stellantis wydłuża gwarancję na silnik 1.2 PureTech do 10 lat. Oficjalne stanowisko producenta
Aktualności

Stellantis wydłuża gwarancję na silnik 1.2 PureTech do 10 lat. Oficjalne stanowisko producenta

Silnik 1.2 PureTech to jedna z podstawowych jednostek napędowych aut koncernu Stellantis, stosowana w dziesiątkach modeli takich marek jak: Peugeot, Citroën, Jeep, Fiat, DS, Opel, Vauxhall. Ma wiele zalet, ale jego opinię mocno nadszarpnęły poważne problemy techniczne, dotyczące m.in. rozrządu. Na groźby pozwów zbiorowych, roszczeń klientów i brak zaufania nabywców do tego silnika producent reaguje, wydłużając gwarancję do 10 lat i 175 tys. km

Silnik 1.2 PureTech - więcej w nim zalet niż wad
Wszystko o silniku

Silnik 1.2 PureTech - więcej w nim zalet niż wad

Silnik 1.2 PureTech na tylko trzy cylindry (do czego już się w małych jednostkach przyzwyczailiśmy) i występuje jako wolnossący lub z turbo. Na rynku mnóstwo jest aut z tym silnikiem, ale czy są warte uwagi? Sprawdzamy, wszystkie wady i zalety silnika 1.2 PureTech.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę
Używane

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nowe Peugeoty 3008 i 5008 Hybrid zużywają w mieście nawet o 2,5 l/100 km mniej od poprzedników
Premiery

Nowe Peugeoty 3008 i 5008 Hybrid zużywają w mieście nawet o 2,5 l/100 km mniej od poprzedników

Przetasowania w gamach Peugeotów 3008 i 5008. Wersje PureTech 130 EAT8 zostaną zastąpione odmianami Hybrid, którymi w mieście nawet przez ponad połowę czasu można jeździć wyłącznie na prądzie, a podczas przyspieszania silnik elektryczny generuje dodatkowe 12 KM.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ten Peugeot wygląda przy Volkswagenie jak stuningowany! Porównanie kombi - 308 SW i Golf Variant
Testy nowych samochodów

Ten Peugeot wygląda przy Volkswagenie jak stuningowany! Porównanie kombi - 308 SW i Golf Variant

Trudno o bardziej różne samochody: pełen taktu i ogłady Volkswagen Golf spotyka Peugeota 308, które wygląda jak po solidnym tuningu optycznym. Zobaczymy, który wygra na punkty!

Peugeot 308 kontra Mazda 3 - czyli, nowoczesność kontra klasyka. Który model okazał się lepszy?
Porównania samochodów

Peugeot 308 kontra Mazda 3 - czyli, nowoczesność kontra klasyka. Który model okazał się lepszy?

Pod maskami? Zupełnie różne koncepcje. W kokpicie? Odmienne pomysły na ergonomię. Trudno o bardziej kontrastowe auta w klasie kompaktowej jak Mazda 3 i Peugeot 308. Nawet jeżeli oba są czerwone!

Nowy Citroen C4 kontra Kia XCeed - kompakty czy jednak SUV-y?
Porównania samochodów

Nowy Citroen C4 kontra Kia XCeed - kompakty czy jednak SUV-y?

Zbyt wysokie jak na kompakty. Jak na SUV-y – za mało terenowe. Może więc to crossovery? Zobaczmy, czy te ciekawe auta zachowają wigor także podczas pomiarów drogowych.

Kia XCeed, Mazda CX-30, Peugeot 3008 i Renault Kadjar - SUV czy crossover?
Porównania samochodów

Kia XCeed, Mazda CX-30, Peugeot 3008 i Renault Kadjar - SUV czy crossover?

Typowy SUV to wysokie auto, przypominające terenówkę. A crossover? To pojęcie może dziś oznaczać prawie wszystko. W tym przypadku – Kię i Mazdę. Peugeot i Renault robią tu za SUV-y, co nie przeszkadza ich producentom nazywać je... crossoverami

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 – wyjątkowy, nie tylko z urody
Testy nowych samochodów

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 – wyjątkowy, nie tylko z urody

Nowy Peugeot 208 przykuwa uwagę stylistyką. Jego wnętrze też z pewnością nie należy do nudnych. Jak się go prowadzi i czy jest przyjazny dla użytkownika, sprawdzimy, testując wersję z 3-cylindrowym benzyniakiem 102 KM.

Citroen Berlingo – auto użytkowe z benzyniakiem i automatem? Czemu nie!
Testy nowych samochodów

Citroen Berlingo – auto użytkowe z benzyniakiem i automatem? Czemu nie!

Kombivany pokroju Citroena Berlingo, Peugeota Partnera czy Renault Kangoo napędzane są zwykle silnikami Diesla, a automatyczne skrzynie biegów nie należą w nich do najczęściej zamawianych dodatków. Sprawdziliśmy, jak spisuje się egzemplarz skonfigurowany zupełnie nietypowo.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Nowy Peugeot 208 – zachwyca stylem, imponuje możliwościami
Testy nowych samochodów

Nowy Peugeot 208 – zachwyca stylem, imponuje możliwościami

Nowy Peugeot 208 oryginalną stylistyką i rozwiązaniami znanymi dotychczas z aut klas wyższych zrywa ze stereotypem nudnego auta miejskiego służącego jedynie do przemieszczenia z punktu A do punktu B. Jego wyjątkowa uroda oraz rozwiązania techniczne zostały docenione przez czytelników „Auto Świata”, którzy wybrali go w tegorocznym plebiscycie Moto Awards. Peugeot 208 był nominowany wśród 51 samochodów i został zwycięzcą w kategorii „Stylowo w mieście”.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.