Auto Świat Wiadomości Premiery Nowe Peugeoty 3008 i 5008 Hybrid zużywają w mieście nawet o 2,5 l/100 km mniej od poprzedników

Nowe Peugeoty 3008 i 5008 Hybrid zużywają w mieście nawet o 2,5 l/100 km mniej od poprzedników

Przetasowania w gamach Peugeotów 3008 i 5008. Wersje PureTech 130 EAT8 zostaną zastąpione odmianami Hybrid, którymi w mieście nawet przez ponad połowę czasu można jeździć wyłącznie na prądzie, a podczas przyspieszania silnik elektryczny generuje dodatkowe 12 KM.

Peugeot 3008 Hybrid (2023 r.)
Zobacz galerię (5)
Stellantis
Peugeot 3008 Hybrid (2023 r.)

To może być jedna z ostatnich roszad w gamie obecnych generacji Peugeotów 3008 i 5008. W drugiej połowie 2023 r. zadebiutuje bowiem trzecie wcielenie Peugeota 3008, początkowo dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym. Wkrótce potem pojawi się kolejny Peugeot 5008.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Tymczasem w drugim kwartale 2023 r. na rynku pojawią się obecne generacje modeli 3008 i 5008 w nowej wersji Hybrid, która zastąpi odmiany PureTech 130 EAT8.

Peugeot 3008 i 5008 Hybrid: moc i zużycie paliwa

Układ napędowy Peugeotów 3008 i 5008 Hybrid składa się przede wszystkim z:

  • silnika spalinowego PureTech: ta 3-cylindrowa turbodoładowana jednostka ma pojemność 1199 cm sześc., 136 KM mocy, a maksymalny moment obrotowy 230 Nm jest rozwijany przy 1750 obr./min.;
  • silnika elektrycznego o mocy 28 KM i maksymalnym momencie obrotowym 55 Nm;
  • 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, w której obudowie znalazła się jednostka elektryczna;
  • akumulatora trakcyjnego o użytecznej pojemności 432 Wh.

Silnik elektryczny wspomaga spalinowy np. w czasie jazdy na niskich obrotach lub podczas nagłego przyspieszania (dodaje wtedy od siebie 12 KM). Peugeoty 3008 i 5008 Hybrid mogą się też poruszać wyłącznie na prądzie: w mieście nawet przez ponad połowę czasu jazdy.

Przeczytaj także: Superoszczędne samochody. Najbardziej zachłanny zużywa 5,5 l/100 km

Dzięki temu Peugeoty 3008 i 5008 Hybrid potrafią zużyć średnio nawet o ok. 1 l/100 km mniej: do 2,5 l/100 km mniej w mieście i do 0,7 l/100 km poza nim. Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym jest przy tym niższa o 20 g/km.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków