To może być jedna z ostatnich roszad w gamie obecnych generacji Peugeotów 3008 i 5008. W drugiej połowie 2023 r. zadebiutuje bowiem trzecie wcielenie Peugeota 3008, początkowo dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym. Wkrótce potem pojawi się kolejny Peugeot 5008.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Tymczasem w drugim kwartale 2023 r. na rynku pojawią się obecne generacje modeli 3008 i 5008 w nowej wersji Hybrid, która zastąpi odmiany PureTech 130 EAT8.
Peugeot 3008 i 5008 Hybrid: moc i zużycie paliwa
Układ napędowy Peugeotów 3008 i 5008 Hybrid składa się przede wszystkim z:
- silnika spalinowego PureTech: ta 3-cylindrowa turbodoładowana jednostka ma pojemność 1199 cm sześc., 136 KM mocy, a maksymalny moment obrotowy 230 Nm jest rozwijany przy 1750 obr./min.;
- silnika elektrycznego o mocy 28 KM i maksymalnym momencie obrotowym 55 Nm;
- 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, w której obudowie znalazła się jednostka elektryczna;
- akumulatora trakcyjnego o użytecznej pojemności 432 Wh.
Silnik elektryczny wspomaga spalinowy np. w czasie jazdy na niskich obrotach lub podczas nagłego przyspieszania (dodaje wtedy od siebie 12 KM). Peugeoty 3008 i 5008 Hybrid mogą się też poruszać wyłącznie na prądzie: w mieście nawet przez ponad połowę czasu jazdy.
Przeczytaj także: Superoszczędne samochody. Najbardziej zachłanny zużywa 5,5 l/100 km
Dzięki temu Peugeoty 3008 i 5008 Hybrid potrafią zużyć średnio nawet o ok. 1 l/100 km mniej: do 2,5 l/100 km mniej w mieście i do 0,7 l/100 km poza nim. Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym jest przy tym niższa o 20 g/km.