Na początku stycznia 2023 r. Peugeot przedstawił ultraważny prototyp, czyli model Inception. Samochód zapowiada nie tylko zmiany w designie tego producenta, ale nawet w kształcie kierownicy. Dalsze szczegóły poznaliśmy pod koniec stycznia. Pojawiły się też sensacyjne wieści o kolejnej generacji Peugeota 3008.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem video:
Nowy Peugeot 3008 w 2023 r.
Trzecia generacja Peugeota 3008 zadebiutuje już w drugiej połowie 2023 r. Samochód ma się najpierw pojawić w elektrycznej wersji e-3008. W jej gamie znajdą się aż trzy odmiany silnikowe, w tym dwusilnikowa z napędem na obie osie. Zasięg najbardziej wydajnego wariantu sięgnie 700 km (wg normy WLTP).
Przeczytaj także: Peugeot radykalnie zmienia design. I kierownicę!
Peugeot e-3008 zostanie pierwszym modelem całego koncernu Stellantis (w skład którego wchodzą także np. Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Jeep i Opel) opartym na platformie STLA Medium. W przyszłości wszystkie osobowe modele Stellantisa będą bazować na czterech wariantach tej architektury: STLA Small, STLA Large, STLA Frame i właśnie STLA Medium.
Nie podano, czy kolejna generacja Peugeota 3008 będzie dostępna także w wersjach spalinowych, ale jest to wysoce prawdopodobne.
Tuż po premierze Peugeota e-3008 poznamy nieco większego SUV-a, czyli Peugeota E-5008. Gamę uzupełnią jeszcze dwa elektryki. W pierwszej połowie 2023 r. na polskim rynku pojawi się e-308, czyli elektryczna wersja Peugeota 308. Napędzana 156-konnym silnikiem odmiana będzie mieć ponad 400 km zasięgu (WLTP), a w gamie znajdzie się również wariant kombi.
W 2023 r. można się też spodziewać modelu E-408, czyli elektrycznej odmiany Peugeota 408. Od 2030 r. Peugeot chce sprzedawać w Europie wyłącznie samochody elektryczne.
Peugeot: nowy design i kierownica
Przedstawiając plany na najbliższe lata, Peugeot ujawnił grafikę, z której jasno wynika, że kolejne modele połączy motyw lwich pazurów w reflektorach. Jeśli któraś z siedmiu sylwetek ma przedstawiać nowego Peugeota e-3008, to może być to jedynie trzeci samochód od prawej.
W prototypowym Peugeot Inception znalazła się prostokątna kierownica z ekranem pośrodku i czterema okrągłymi otworami z dotykowymi padami. Pierwszy seryjny Peugeot z takim niezwykłym rozwiązaniem ma trafić na rynek w 2026 r.