Logo
WiadomościAktualnościRekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma

Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma

Stellantis rozszerza politykę rekompensat w Europie dotyczących poprzedniej generacji wadliwych silników 1.0 i 1.2 PureTech. Występowało w nich nadmierne zużycie oleju i/lub przedwczesne zużycie paska rozrządu. Właściciele samochodów z tymi jednostkami napędowymi mogą otrzymać zwrot kosztów poniesionych na naprawy, jeśli spełnią określone przez producenta warunki.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Silnik 1.2 PureTech
Auto Świat
Silnik 1.2 PureTech

Linię trzycylindrowych silników PureTech (znanych również jako EB) o pojemności 1,0 i 1,2 litra (wolnossące i z turbodoładowaniem) wprowadzono w 2012 r. i produkowano do 2022/23 r. Były one stosowane w wielu modelach samochodów marek: Citroen, DS, Opel/Vauxhall i Peugeot. Silniki miały swoje zalety, ale również duże problemy związane z rozrządem (pasek pracuje w kąpieli olejowej) oraz nadmiernym zużyciem oleju. W marcu 2024 r. Stellantis wydłużył na nie gwarancję do 10 lat i 180 tys. km. Więcej o tej akcji pisaliśmy tutaj.

Poznaj kontekst z AI

Jakie marki samochodów są objęte rekompensatami?
Od kiedy można składać wnioski o rekompensaty w Polsce?
Jakie są warunki otrzymania rekompensaty?
Gdzie można znaleźć platformę do składania wniosków o rekompensaty?

Teraz przygotowano specjalną platformę do składania wniosków o wypłaty rekompensat i dostarczania wymaganych dokumentów — jest dostępną pod adresem: stellantis-support.com (powinna być także widoczna na stronach internetowych wymienionych marek). Początkowo, od stycznia 2025 r., przyjmowano wnioski od klientów z Francji i Hiszpanii, teraz taka możliwość pojawia się również na pozostałych rynkach europejskich, w tym na polskim.

Silnik 1.2 PureTech
Silnik 1.2 PureTechKrzysztof Słomski / Auto Świat

Jakie są warunki otrzymania rekompensaty?

  • Naprawa usterki nastąpiła w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. i nie została objęta odszkodowaniem lub została objęta częściowym odszkodowaniem.
  • Samochód był serwisowany według zaleceń producenta.
  • Diagnostyka i naprawy były przeprowadzone w autoryzowanej sieci serwisowej Stellantis.
  • Wniosek może złożyć wyłącznie prawny właściciel pojazdu.

Stellantis zapewnia, że wyeliminował powyższe problemy w obecnej ewolucji trzycylindrowych jednostek wywodzących się z linii PureTech. Mają one 70 proc. nowych części, m.in. turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz łańcuchy rozrządu. Są produkowane od lipca 2024 r. w fabryce w Tychach i wykorzystywane w układach hybrydowych.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium