Auto Świat Wiadomości Aktualności Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma

Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma

Stellantis rozszerza politykę rekompensat w Europie dotyczących poprzedniej generacji wadliwych silników 1.0 i 1.2 PureTech. Występowało w nich nadmierne zużycie oleju i/lub przedwczesne zużycie paska rozrządu. Właściciele samochodów z tymi jednostkami napędowymi mogą otrzymać zwrot kosztów poniesionych na naprawy, jeśli spełnią określone przez producenta warunki.

Silnik 1.2 PureTech
Silnik 1.2 PureTechAuto Świat

Linię trzycylindrowych silników PureTech (znanych również jako EB) o pojemności 1,0 i 1,2 litra (wolnossące i z turbodoładowaniem) wprowadzono w 2012 r. i produkowano do 2022/23 r. Były one stosowane w wielu modelach samochodów marek: Citroen, DS, Opel/Vauxhall i Peugeot. Silniki miały swoje zalety, ale również duże problemy związane z rozrządem (pasek pracuje w kąpieli olejowej) oraz nadmiernym zużyciem oleju. W marcu 2024 r. Stellantis wydłużył na nie gwarancję do 10 lat i 180 tys. km. Więcej o tej akcji pisaliśmy tutaj.

Teraz przygotowano specjalną platformę do składania wniosków o wypłaty rekompensat i dostarczania wymaganych dokumentów — jest dostępną pod adresem: stellantis-support.com (powinna być także widoczna na stronach internetowych wymienionych marek). Początkowo, od stycznia 2025 r., przyjmowano wnioski od klientów z Francji i Hiszpanii, teraz taka możliwość pojawia się również na pozostałych rynkach europejskich, w tym na polskim.

Silnik 1.2 PureTech
Silnik 1.2 PureTechKrzysztof Słomski / Auto Świat

Jakie są warunki otrzymania rekompensaty?

  • Naprawa usterki nastąpiła w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. i nie została objęta odszkodowaniem lub została objęta częściowym odszkodowaniem.
  • Samochód był serwisowany według zaleceń producenta.
  • Diagnostyka i naprawy były przeprowadzone w autoryzowanej sieci serwisowej Stellantis.
  • Wniosek może złożyć wyłącznie prawny właściciel pojazdu.

Stellantis zapewnia, że wyeliminował powyższe problemy w obecnej ewolucji trzycylindrowych jednostek wywodzących się z linii PureTech. Mają one 70 proc. nowych części, m.in. turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz łańcuchy rozrządu. Są produkowane od lipca 2024 r. w fabryce w Tychach i wykorzystywane w układach hybrydowych.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków