Linię trzycylindrowych silników PureTech (znanych również jako EB) o pojemności 1,0 i 1,2 litra (wolnossące i z turbodoładowaniem) wprowadzono w 2012 r. i produkowano do 2022/23 r. Były one stosowane w wielu modelach samochodów marek: Citroen, DS, Opel/Vauxhall i Peugeot. Silniki miały swoje zalety, ale również duże problemy związane z rozrządem (pasek pracuje w kąpieli olejowej) oraz nadmiernym zużyciem oleju. W marcu 2024 r. Stellantis wydłużył na nie gwarancję do 10 lat i 180 tys. km. Więcej o tej akcji pisaliśmy tutaj.
Teraz przygotowano specjalną platformę do składania wniosków o wypłaty rekompensat i dostarczania wymaganych dokumentów — jest dostępną pod adresem: stellantis-support.com (powinna być także widoczna na stronach internetowych wymienionych marek). Początkowo, od stycznia 2025 r., przyjmowano wnioski od klientów z Francji i Hiszpanii, teraz taka możliwość pojawia się również na pozostałych rynkach europejskich, w tym na polskim.
Jakie są warunki otrzymania rekompensaty?
- Naprawa usterki nastąpiła w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. i nie została objęta odszkodowaniem lub została objęta częściowym odszkodowaniem.
- Samochód był serwisowany według zaleceń producenta.
- Diagnostyka i naprawy były przeprowadzone w autoryzowanej sieci serwisowej Stellantis.
- Wniosek może złożyć wyłącznie prawny właściciel pojazdu.
Stellantis zapewnia, że wyeliminował powyższe problemy w obecnej ewolucji trzycylindrowych jednostek wywodzących się z linii PureTech. Mają one 70 proc. nowych części, m.in. turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz łańcuchy rozrządu. Są produkowane od lipca 2024 r. w fabryce w Tychach i wykorzystywane w układach hybrydowych.