Stellantis rozszerzył niemal w całej Europie specjalne wsparcie dla wybranych pojazdów wszystkich marek koncernu wyposażonych w silniki Diesla Euro 6 z technologią SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli z dotryskiem roztworu AdBlue.
Oferta dotyczy 29 rynków, w tym polskiego, oraz modeli marek: Peugeot, Citroën, DS i Opel/Vauxhall. Zasady pomocy uzgodniono z Komisją Europejską. Są one takie same jak warunki zawarte w pilotażowej akcji wprowadzonej wcześniej we Włoszech. Oto szczegóły.
Akcja naprawcza Stellantis
Ze wsparcia mogą skorzystać właściciele określonych pojazdów z silnikami Diesla, wyprodukowanych w okresie od stycznia 2014 r. do sierpnia 2020 r. Zakres ochrony zależy od wieku i przebiegu (maksymalnie 210 tys. km).
- Samochody młodsze niż 5 lat z przebiegiem do 150 tys. km: zwrot 100 proc. kosztu części zamiennych.
- Samochody w wieku 5-8 lat: zwrot od 30 do 90 proc. kosztów części zamiennych w zależności od przebiegu.
Ponadto Stellantis pokryje koszty robocizny w wysokości 130 zł na samochód. Warunki obowiązują do sierpnia 2028 r.
Naprawiłeś już auto? Też możesz liczyć na zwrot
Autoryzowane serwisy wymienionych marek (ASO) automatycznie zastosują ulgi dla nowych zgłoszeń awarii zbiorników AdBlue.
Z oferty mogą również skorzystać klienci, którzy naprawili już samochody w ASO od 2021 r. i otrzymali rekompensatę. W niektórych przypadkach mogła być ona mniej korzystna niż ta oferowana obecnie, więc takie osoby będą uprawnione do dodatkowego zwrotu kosztów.
Do szybkiego składania wniosków przygotowano specjalną platformę online: https://stellantis-support.com (ruszyła w połowie 15 stycznia). W chwili publikacji tekstu strona była niedostępna z powodów technicznych. Polski oddział koncernu Stellantis uspokaja, że to chwilowe i wnioski będzie można składać bez przeszkód.
AdBlue: do czego służy?
AdBlue to wodny roztwór mocznika, który przechowywany jest w specjalnych zbiornikach w autach z nowoczesnymi silnikami Diesla. Dotrysk płynu do układu wydechowego pozwala na zmniejszenie ilości trujących tlenków azotu zawartych w spalinach. Preparat należy uzupełniać według wskazań, w przeciwnym razie auto zostanie unieruchomione.
Takie systemy stosowane są w samochodach ciężarowych, jak i osobowych. W tych drugich potrafią być utrapieniem dla użytkownika, o czym szerzej piszemy w osobnym tekście.