Peugeot 208 – sportowy styl
Choć nowy 208 nawiązuje nazwą do poprzednika to prezentuje zupełnie nową koncepcję. Jego zdecydowana stylistyka wnosi do segmentu B nowy powiew młodości i energii. Atletyczny wygląd samochodu przywołuje sportowe skojarzenia i jest zapowiedzią znakomitych osiągów. Linia nadwozia jest spójna z designem marki i nawiązuje w wielu elementach do innych samochodów Peugeot. W nowym Peugeot 208 odnaleźć można choćby charakterystyczne dla modelu 508 światła do jazdy dziennej LED, które kształtem przypominają kły. Ponadto w Peugeot 208 uwagę przyciągają wydłużona maska silnika, bardziej pionowa tylna szyba, czarna listwa biegnąca przez całą szerokość pokrywy bagażnika oraz tylne lampy w kształcie przypominającym ślady trzech pazurów.
Świeżą, a jednocześnie odważną koncepcją charakteryzuje się także wnętrze nowego 208. Na desce rozdzielczej znajdziemy nową generację Peugeot i-Cockpit® 3D, składającego się m.in. z 12,3-calowych wirtualnych zegarów z efektem trójwymiarowego hologramu. Kierowca decyduje w jakiej formie będą wyświetlane informacje o prędkości samochodu, obrotach silnikach czy dane z komputera pokładowego. Innymi elementami Peugeot i-Cockpit® 3D są dwukrotnie spłaszczona sportowa kierownica oraz przyciski typu toggle switch.
Finezyjny kokpit wykonany z wysokiej jakości materiałów (w wyższych wersjach dostępne są karbonowe panele) doskonale uzupełnia multimedialny ekran dotykowy (w zależności od wersji: 5-, 7- lub 10-calowy). Za jego pośrednictwem możemy sterować nie tylko radiem czy nawigacją, ale także obserwować widok z kamery cofania oraz obsługiwać system klimatyzacji i nawiewu. Fani smartfonów docenią w nowym 208 możliwość indukcyjnego ładowania telefonu oraz interfejsy Android Auto oraz Apple CarPlay pozwalające na świetną komunikację telefonu z samochodem.
Nowy Peugeot 208 – do wyboru trzy rodzaje napędu
Nowy 208 to pierwszy model w gamie Peugeot dostępny z trzema wariantami napędu: benzynowym, wysokoprężnym i w pełni elektrycznym . Gama benzyniaków składa się z trzech trzycylindrowych silników 1.2 z rodziny PureTech (Engine Of The Year w latach 2015-18). Podstawowy wolnossący ma moc 75 KM i dba o środowisko dzięki filtrowi cząstek stałych (GPF). Mocniejsze silniki PureTech (100 i 130 KM) uzyskują lepsze osiągi dzięki doładowaniu. Diesla reprezentuje czterocylindrowy 1,5-litrowy BlueHDi o mocy 100 KM, którego spaliny oczyszcza system SCR. Największą nowością w Peugeocie 208 jest 136-konny silnik elektryczny. Oprócz klasycznych skrzyni manualnych (5- lub 6-stopniowych) do nowego Peugeota można zamówić także niespotykaną w tej klasie aut 8-biegową automatyczną przekładnię.
Nowy Peugeot 208 – zasięg „elektryka” do 340 km
Wyposażony w 136-konny silnik Peugeot e-208 oferuje znakomite osiągi. Potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,1 s, a dzięki akumulatorowi o pojemności 50 kWh może przejechać nawet 340 km. Cicha i ekologiczna jednostka, ze względu na dostępny w całym zakresie obrotów moment obrotowy wynoszący 260 Nm zapewnia znakomitą reakcję na gaz niezależnie od wskazań prędkościomierza. Użytkownik e-208 ma możliwości ładowania akumulatora: w domu, w pracy lub z publicznej stacji ładowania. W pierwszym przypadku czas uzupełniania akumulatora do 100 proc. wynosi 16 godzin, przy wykorzystaniu ładowarki ściennej typu Wallbox – 5 godzin. Przy użyciu stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW naładowanie akumulatora do 80 proc. wartości jest możliwe w zaledwie 30 min.
Peugeota e-208 można rozpoznać na zewnątrz po osłonie chłodnicy w kolorze nadwozia, logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia oraz monogramie e-208 z tyłu i literach „e” na tylnych słupkach. W modelu z elektrycznym napędem dostępne są także trzy tryby jazdy (Normal, Eco i Sport), a do silniejszego hamowania silnikiem i doładowania akumulatora możemy wykorzystać tryb B.
Ponieważ wersja elektryczna Peugeota 208 powstała na bazie najnowszej generacji platformy CMP (Common Modular Platform) oferuje więc – zgodnie ze strategią marki „Power of choice” – takie same walory jak wersje z tradycyjnym napędem. Rolą klienta nowego 208 będzie więc tylko wybór najbardziej odpowiadającym jego potrzebom napędu, nie rezygnując w żadnym z przypadków z walorów praktycznych, wizualnych ani z wyposażenia.
Nowy Peugeot 208 – duże możliwości w dobrej cenie
Nowy Peugeot 208 wyróżnia się zaawansowanymi systemami asystującymi zarezerwowanymi dotychczas dla aut z wyższych klas. Wśród nich warto wymienić unikatowy w tym segmencie i składający się z asystenta utrzymania środka pasa ruchu oraz adaptacyjnego tempomatu ACC Stop&Go pakiet Drive Assist pozwalający na półautonomiczną jazdę. Dzięki niemu samochód wykrywa linie na drodze i utrzymuje go w stałej odległości między nimi, jednocześnie dostosowując odległość od pojazdu poprzedzającego. Drugi – warty uwagi układ – to Full Park Assist oferujący możliwość automatycznego parkowanie prostopadłego i równoległego. Co ciekawe oprócz funkcji skręcania, ruszania i hamowania układ ten może także – w wersji z automatyczną przekładnią – zmieniać biegi.
Nowy Peugeot 208 z klasycznymi silnikami (benzynowymi i dieslem) jest dostępny w 4 wersjach wyposażenia (Like, Active, Allure i GT Line). W bazowej Like z 75-konnym wolnossącym benzyniakiem (53 900 zł) znajdziemy m.in. 6 airbagów, klimatyzację, tempomat oraz pakiet systemów wspomagających zawierający: alarm uwagi kierowcy, system unikania kolizji, czytnik znaków drogowych i aktywny układ utrzymania pasa ruchu. Ceny elektrycznego modelu rozpoczynają się od 124 900 zł za wersję Active (dostępne także Allure, GT Line i GT) i pozwalają na uzyskanie dofinansowania z Funduszu Transportu Niskoemisyjnego. Po uzyskaniu rządowej dopłaty zakup e-208 możliwy jest już za niespełna 90 000 zł.
.