Peugeot 208 – sportowy styl

Choć nowy 208 nawiązuje nazwą do poprzednika to prezentuje zupełnie nową koncepcję. Jego zdecydowana stylistyka wnosi do segmentu B nowy powiew młodości i energii. Atletyczny wygląd samochodu przywołuje sportowe skojarzenia i jest zapowiedzią znakomitych osiągów. Linia nadwozia jest spójna z designem marki i nawiązuje w wielu elementach do innych samochodów Peugeot. W nowym Peugeot 208 odnaleźć można choćby charakterystyczne dla modelu 508 światła do jazdy dziennej LED, które kształtem przypominają kły. Ponadto w Peugeot 208 uwagę przyciągają wydłużona maska silnika, bardziej pionowa tylna szyba, czarna listwa biegnąca przez całą szerokość pokrywy bagażnika oraz tylne lampy w kształcie przypominającym ślady trzech pazurów.

{ "alignment": "center", "available": { "start": "2020-01-16 00:00:00+0100" }, "copyright": { "image": { "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png", "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 } }, "idref": "20f98786-d329-5125-94c2-bfdcebc47a8e", "note": "Auto Świat", "uuid": "20f98786-d329-5125-94c2-bfdcebc47a8e" }, "publicationId": { "ocdn": "ea918c2d7b78e672c57805ee5f12f4c0", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 3268, "width": 4902, "bytes": 3599171 }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/N2Q7MDA_/ea918c2d7b78e672c57805ee5f12f4c0.jpg", "uuid": "d765b189-c184-46a9-831d-c3c6f900e7b5", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "caption": "Ewa Milczarek-Vaubourg – dyrektor marketingu grupy PSA w Polsce – odbiera statuetkę za wygraną Peugeota 208 w plebiscycie Moto Awards 2019 w kategorii: „Stylowo w mieście”.", "asyncAdSlot": null } Ewa Milczarek-Vaubourg – dyrektor marketingu grupy PSA w Polsce – odbiera statuetkę za wygraną  Peugeota 208 w plebiscycie Moto Awards 2019 w kategorii: „Stylowo w mieście”. Foto: Auto Świat
Ewa Milczarek-Vaubourg – dyrektor marketingu grupy PSA w Polsce – odbiera statuetkę za wygraną Peugeota 208 w plebiscycie Moto Awards 2019 w kategorii: „Stylowo w mieście”.

Świeżą, a jednocześnie odważną koncepcją charakteryzuje się także wnętrze nowego 208. Na desce rozdzielczej znajdziemy nową generację Peugeot i-Cockpit® 3D, składającego się m.in. z 12,3-calowych wirtualnych zegarów z efektem trójwymiarowego hologramu. Kierowca decyduje w jakiej formie będą wyświetlane informacje o prędkości samochodu, obrotach silnikach czy dane z komputera pokładowego. Innymi elementami Peugeot i-Cockpit® 3D są dwukrotnie spłaszczona sportowa kierownica oraz przyciski typu toggle switch.

{ "alignment": "center", "available": { "start": "2020-01-17 00:00:00+0100" }, "copyright": { "image": { "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YjU7MDA_/002bd87bdd7609807f0c04528bea72ba.jpg", "uuid": "badae9ee-d1c7-4c21-b745-2f532b442550", "publicationId": { "ocdn": "002bd87bdd7609807f0c04528bea72ba", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 894, "width": 1113 } }, "idref": "20f98786-d329-5125-94c2-bfdcebc47a8e", "note": "Peugeot", "uuid": "20f98786-d329-5125-94c2-bfdcebc47a8e" }, "publicationId": { "ocdn": "34f4613bf91c030465ad4de3c2d7120e", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 805, "width": 1205, "bytes": 144525 }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZDM7MDA_/34f4613bf91c030465ad4de3c2d7120e.jpg", "uuid": "ba85acd2-58e1-4b67-85de-62e8b8ef4d16", "contentSources": [ { "uuid": "d3f8b573-8ce7-5150-9c7d-3c21367948df", "name": "Peugeot", "idref": "d3f8b573-8ce7-5150-9c7d-3c21367948df" } ], "caption": "Peugeot 208", "asyncAdSlot": null } Peugeot 208 Foto: Peugeot
Peugeot 208

Finezyjny kokpit wykonany z wysokiej jakości materiałów (w wyższych wersjach dostępne są karbonowe panele) doskonale uzupełnia multimedialny ekran dotykowy (w zależności od wersji: 5-, 7- lub 10-calowy). Za jego pośrednictwem możemy sterować nie tylko radiem czy nawigacją, ale także obserwować widok z kamery cofania oraz obsługiwać system klimatyzacji i nawiewu. Fani smartfonów docenią w nowym 208 możliwość indukcyjnego ładowania telefonu oraz interfejsy Android Auto oraz Apple CarPlay pozwalające na świetną komunikację telefonu z samochodem.

Nowy Peugeot 208 – do wyboru trzy rodzaje napędu

{ "alignment": "center", "available": { "start": "2019-12-01 00:00:00+0100" }, "copyright": { "image": { "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png", "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 } }, "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Peugeot / Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "publicationId": { "ocdn": "5f422cb674e9185a38f351cad6c44c8e", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 2667, "width": 4000, "bytes": 5184152 }, "creators": [ { "idref": "de1fd5cd-a949-48ec-91c9-959faf25b528", "name": "Peugeot", "uuid": "de1fd5cd-a949-48ec-91c9-959faf25b528" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MmU7MDA_/5f422cb674e9185a38f351cad6c44c8e.jpg", "uuid": "f0602f9f-e622-4f3c-97dc-fb2e63953fdb", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "caption": "Peugeot 208", "asyncAdSlot": null } Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208

Nowy 208 to pierwszy model w gamie Peugeot dostępny z trzema wariantami napędu: benzynowym, wysokoprężnym i w pełni elektrycznym . Gama benzyniaków składa się z trzech trzycylindrowych silników 1.2 z rodziny PureTech (Engine Of The Year w latach 2015-18). Podstawowy wolnossący ma moc 75 KM i dba o środowisko dzięki filtrowi cząstek stałych (GPF). Mocniejsze silniki PureTech (100 i 130 KM) uzyskują lepsze osiągi dzięki doładowaniu. Diesla reprezentuje czterocylindrowy 1,5-litrowy BlueHDi o mocy 100 KM, którego spaliny oczyszcza system SCR. Największą nowością w Peugeocie 208 jest 136-konny silnik elektryczny. Oprócz klasycznych skrzyni manualnych (5- lub 6-stopniowych) do nowego Peugeota można zamówić także niespotykaną w tej klasie aut 8-biegową automatyczną przekładnię.

Nowy Peugeot 208 – zasięg „elektryka” do 340 km

{ "alignment": "center", "available": { "start": "2019-10-16 00:00:00+0200" }, "copyright": { "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Bild / Auto Bild", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "publicationId": { "ocdn": "a0b70b299a54a80e13287b943b3c9c70", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 2667, "width": 4000, "bytes": 1450711 }, "creators": [ { "idref": "7b0ba380-ca5d-5db7-ac9c-c10740ff1e83", "name": "Auto Bild", "uuid": "7b0ba380-ca5d-5db7-ac9c-c10740ff1e83" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NWQ7MDA_/a0b70b299a54a80e13287b943b3c9c70.jpg", "uuid": "3691916a-3183-4e5d-9df7-4714ee801938", "contentSources": [ { "uuid": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d", "name": "Auto Bild", "idref": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d" } ], "caption": "Peugeot e-208", "asyncAdSlot": null } Peugeot e-208 Foto: Auto Bild / Auto Bild
Peugeot e-208

Wyposażony w 136-konny silnik Peugeot e-208 oferuje znakomite osiągi. Potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,1 s, a dzięki akumulatorowi o pojemności 50 kWh może przejechać nawet 340 km. Cicha i ekologiczna jednostka, ze względu na dostępny w całym zakresie obrotów moment obrotowy wynoszący 260 Nm zapewnia znakomitą reakcję na gaz niezależnie od wskazań prędkościomierza. Użytkownik e-208 ma możliwości ładowania akumulatora: w domu, w pracy lub z publicznej stacji ładowania. W pierwszym przypadku czas uzupełniania akumulatora do 100 proc. wynosi 16 godzin, przy wykorzystaniu ładowarki ściennej typu Wallbox – 5 godzin. Przy użyciu stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW naładowanie akumulatora do 80 proc. wartości jest możliwe w zaledwie 30 min.

{ "alignment": "center", "available": { "start": "2019-10-16 00:00:00+0200" }, "copyright": { "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Bild / Auto Bild", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "publicationId": { "ocdn": "e679652175e3e561f77c17e4d32ae386", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 2667, "width": 4000, "bytes": 2518796 }, "creators": [ { "idref": "7b0ba380-ca5d-5db7-ac9c-c10740ff1e83", "name": "Auto Bild", "uuid": "7b0ba380-ca5d-5db7-ac9c-c10740ff1e83" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZGI7MDA_/e679652175e3e561f77c17e4d32ae386.jpg", "uuid": "26ff9054-5b93-4842-9af1-7d73a3af0aef", "contentSources": [ { "uuid": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d", "name": "Auto Bild", "idref": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d" } ], "caption": "Peugeot e-208", "asyncAdSlot": null } Peugeot e-208 Foto: Auto Bild / Auto Bild
Peugeot e-208

Peugeota e-208 można rozpoznać na zewnątrz po osłonie chłodnicy w kolorze nadwozia, logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia oraz monogramie e-208 z tyłu i literach „e” na tylnych słupkach. W modelu z elektrycznym napędem dostępne są także trzy tryby jazdy (Normal, Eco i Sport), a do silniejszego hamowania silnikiem i doładowania akumulatora możemy wykorzystać tryb B.

{ "alignment": "center", "available": { "start": "2019-12-01 00:00:00+0100" }, "copyright": { "image": { "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png", "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 } }, "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Peugeot / Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "publicationId": { "ocdn": "973662ab5a5e62c6a1daa6bb24980748", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 2667, "width": 4000, "bytes": 4733227 }, "creators": [ { "idref": "de1fd5cd-a949-48ec-91c9-959faf25b528", "name": "Peugeot", "uuid": "de1fd5cd-a949-48ec-91c9-959faf25b528" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YWQ7MDA_/973662ab5a5e62c6a1daa6bb24980748.jpg", "uuid": "462201f3-eed6-429d-97cc-32468aa3b573", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "caption": "Peugeot e-208", "asyncAdSlot": null } Peugeot e-208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot e-208

Ponieważ wersja elektryczna Peugeota 208 powstała na bazie najnowszej generacji platformy CMP (Common Modular Platform) oferuje więc – zgodnie ze strategią marki „Power of choice” – takie same walory jak wersje z tradycyjnym napędem. Rolą klienta nowego 208 będzie więc tylko wybór najbardziej odpowiadającym jego potrzebom napędu, nie rezygnując w żadnym z przypadków z walorów praktycznych, wizualnych ani z wyposażenia.

Nowy Peugeot 208 – duże możliwości w dobrej cenie

{ "alignment": "center", "available": { "start": "2019-12-11 00:00:00+0100" }, "copyright": { "image": { "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png", "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 } }, "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Adam Mikuła / Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "publicationId": { "ocdn": "176d7241407725a9a5294441bdbe2aab", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 4480, "width": 6720, "bytes": 5324350 }, "creators": [ { "idref": "4699b799-05bb-4b95-95cc-b98a83e632b9", "name": "Adam Mikuła", "uuid": "4699b799-05bb-4b95-95cc-b98a83e632b9" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MzI7MDA_/176d7241407725a9a5294441bdbe2aab.jpg", "uuid": "d5c130fd-2315-45c3-9016-ed234a69d57f", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "caption": "Peugeot 208 1.2 PureTech 100", "asyncAdSlot": null } Peugeot 208 1.2 PureTech 100 Foto: Adam Mikuła / Auto Świat
Peugeot 208 1.2 PureTech 100

Nowy Peugeot 208 wyróżnia się zaawansowanymi systemami asystującymi zarezerwowanymi dotychczas dla aut z wyższych klas. Wśród nich warto wymienić unikatowy w tym segmencie i składający się z asystenta utrzymania środka pasa ruchu oraz adaptacyjnego tempomatu ACC Stop&Go pakiet Drive Assist pozwalający na półautonomiczną jazdę. Dzięki niemu samochód wykrywa linie na drodze i utrzymuje go w stałej odległości między nimi, jednocześnie dostosowując odległość od pojazdu poprzedzającego. Drugi – warty uwagi układ – to Full Park Assist oferujący możliwość automatycznego parkowanie prostopadłego i równoległego. Co ciekawe oprócz funkcji skręcania, ruszania i hamowania układ ten może także – w wersji z automatyczną przekładnią – zmieniać biegi.

{ "alignment": "center", "available": { "start": "2019-12-01 00:00:00+0100" }, "copyright": { "image": { "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png", "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 } }, "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Peugeot / Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "publicationId": { "ocdn": "7d7b95b9ced11331d5d8ebd5167530af", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 2667, "width": 4000, "bytes": 3288835 }, "creators": [ { "idref": "de1fd5cd-a949-48ec-91c9-959faf25b528", "name": "Peugeot", "uuid": "de1fd5cd-a949-48ec-91c9-959faf25b528" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/M2E7MDA_/7d7b95b9ced11331d5d8ebd5167530af.jpg", "uuid": "95d0fda4-9cf1-4765-a50d-c8c8610f1012", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "caption": "Peugeot 208", "asyncAdSlot": null } Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208

Nowy Peugeot 208 z klasycznymi silnikami (benzynowymi i dieslem) jest dostępny w 4 wersjach wyposażenia (Like, Active, Allure i GT Line). W bazowej Like z 75-konnym wolnossącym benzyniakiem (53 900 zł) znajdziemy m.in. 6 airbagów, klimatyzację, tempomat oraz pakiet systemów wspomagających zawierający: alarm uwagi kierowcy, system unikania kolizji, czytnik znaków drogowych i aktywny układ utrzymania pasa ruchu. Ceny elektrycznego modelu rozpoczynają się od 124 900 zł za wersję Active (dostępne także Allure, GT Line i GT) i pozwalają na uzyskanie dofinansowania z Funduszu Transportu Niskoemisyjnego. Po uzyskaniu rządowej dopłaty zakup e-208 możliwy jest już za niespełna 90 000 zł.

.