Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Pompa

Pompa

11 awarii, które cię zrujnują. Nie odkładaj naprawy na później
Eksploatacja

11 awarii, które cię zrujnują. Nie odkładaj naprawy na później

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Siedem nawyków kierowców, które prowadzą prosto do warsztatu. Mechanik zaciera ręce
Eksploatacja

Siedem nawyków kierowców, które prowadzą prosto do warsztatu. Mechanik zaciera ręce

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Spytałem mechanika, czym grozi ciągła jazda na rezerwie. Kierowcy nie zdają sobie sprawy z ryzyka
Eksploatacja

Spytałem mechanika, czym grozi ciągła jazda na rezerwie. Kierowcy nie zdają sobie sprawy z ryzyka

Wielu z nas ma w zwyczaju wyjeżdżać paliwo w samochodzie prawie do zera lub dotankowywać jego małe ilości "za 50 zł", niemal ciągle utrzymując stan tzw. rezerwy. Mechanicy przestrzegają przed takimi praktykami, bo usterki mogą być bardzo kosztowne.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór
Wszystko o silniku

BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór

Pierwsze koty za płoty – silnik BMW N20 miał udanie zastąpić m.in. wolnossące "szóstki". I zastąpił je, ale początkowo średnio udanie. Dopiero jego następca (B48) to jeden z lepszych silników BMW ostatnich lat.

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena
Co warto kupić

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Silniki TDI, czyli diesle Grupy VW, to jedne z najpopularniejszych silników w Polsce – zarówno w używanych, jak i nowych autach. Prezentujemy najważniejsze z nich, wskazując, które są warte uwagi, a których zdecydowanie należy się wystrzegać.

Używana Toyota Prius. Z których lat jest najlepsza? Ile pali, koszty napraw i awarie
Co warto kupić

Używana Toyota Prius. Z których lat jest najlepsza? Ile pali, koszty napraw i awarie

Toyota Prius zdominowała rynek używanych hybryd. Co ciekawe, jako nowe auto wcale nie była taka popularna. Po pierwsze na przeszkodzie stała cena – dużo wyższa niż popularnych "superdiesli", po drugie – przeciętne osiągi, po trzecie – ciągły brak zaufania do mało znanej technologii. Toyota Prius dowiodła jednak swojej nadzwyczajnej trwałości, a handlarze wyciągają używane egzemplarze, skąd tylko się da.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Rodzinne auto za 100 tys. zł. TOP 5 i żadnego SUV-a
Co warto kupić

Rodzinne auto za 100 tys. zł. TOP 5 i żadnego SUV-a

Przy obecnych cenach nowych aut 100 tys. zł pozwala na zakup nowego samochodu kompaktowego lub crossovera z podstawowym silnikiem. Na rynku aut używanych taka kwota pozwala jednak na dużo większe szaleństwo. Dzisiaj Top 5 używanych samochodów klasy średniej za około 100 tys. zł.

Jak wybrać dobrą myjkę ciśnieniową do auta?
Eksploatacja

Jak wybrać dobrą myjkę ciśnieniową do auta?

Myjkę ciśnieniową do umycia auta czy tarasu można kupić już za 200 zł, jakkolwiek warto – jeśli tylko możemy – wydać więcej. Czasem postawione obok siebie dwie myjki, tania i droższa, wyglądają bardzo podobnie, z reguły jednak są to zupełnie inne narzędzia – o różnych osiągach i zupełnie innej trwałości. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używana Skoda Superb III - To nie jest złe auto! Ale nie obyło się bez wpadek
Używane

Używana Skoda Superb III - To nie jest złe auto! Ale nie obyło się bez wpadek

Od dawna podzespoły Škód brane są z półek niemieckiego giganta. Niestety, z różnym skutkiem, gdyż z trwałością techniki Grupy VW w ostatnich latach bywało różnie. Dowiodły tego poprzednie generacje Skody Superb – pierwsza korodowała, druga zmagała się z naprawdę licznymi usterkami silników. A jak wypada Skoda Superb III? Na pewno można liczyć na przestronne nadwozie i komfort, ale czy też na niskie koszty użytkowania?

Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...
Wszystko o silniku

Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...

Zarówno w Fordach, jak i modelach koncernu PSA, diesel 1.5 stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Zastąpił jednostkę wysokoprężną 1.6. Nie jest bezproblemowy, ale odpowiednio zadbany może być oszczędnym i ciekawym źródłem napędu. Choć problemy bywają różne, uważać trzeba przede wszystkim na napęd rozrządu.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego
Używane

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Skoda Octavia od wielu lat zajmuje miejsce w czołowej dziesiątce aut cieszących się największym zainteresowaniem na rynku. Czy rzeczywiście to dobry samochód – praktyczny, tani w eksploatacji, solidny i trwały?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wymiana rozrządu - po jakim przebiegu, ile kosztuje?
Eksploatacja

Wymiana rozrządu - po jakim przebiegu, ile kosztuje?

Pasek rozrządu – wiadomo, producent podaje interwał, którego trzeba się trzymać. Czasem resurs można wydłużyć, częściej trzeba skrócić. Łańcuch? Tu teoretycznie łatwiej, bo powinien wystarczyć na całe życie silnika. Powinien... Odpowiadamy na pytania najczęściej pojawiające się w kontekście wymiany napędu rozrządu.

Sprawdzamy rodzinne kombi za 30-40 tys. zł. Które jest najlepsze?
Co warto kupić

Sprawdzamy rodzinne kombi za 30-40 tys. zł. Które jest najlepsze?

Mazda 6, Opel Insignia i Škoda Superb – oto trzy 10-letnie kombi z dieslem, które powinny spełnić oczekiwania ojca rodziny. Które z nich zrobi to najlepiej? Okaże się autem największym, najtrwalszym i najtańszym w eksploatacji?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?
Wszystko o silniku

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

W wielu krajach Europy auta z silnikami wysokoprężnymi są już niemile widziane. Ceny diesli na eksport będą więc spadać, część z nich trafi do Polski. Nasuwa się pytanie, czy to nie dobry moment na to, by się trochę z nimi przeprosić... Bo stary diesel – choć średnio przyjazny dla środowiska – nadal ma co najmniej kilka zalet.

Używany Ford Focus III - lepiej postawić na diesla
Używane

Używany Ford Focus III - lepiej postawić na diesla

Atrakcyjna stylistyka przyciąga klientów w salonach, ale ci na rynku wtórnym oczekują niezawodności i niskich kosztów. Pod tym względem Ford Focus III nie jest prymusem, a najlepiej wypadają jednostki… wysokoprężne.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.