Auto Świat Porady Wszystko o silniku Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

W wielu krajach Europy auta z silnikami wysokoprężnymi są już niemile widziane. Ceny diesli na eksport będą więc spadać, część z nich trafi do Polski. Nasuwa się pytanie, czy to nie dobry moment na to, by się trochę z nimi przeprosić... Bo stary diesel – choć średnio przyjazny dla środowiska – nadal ma co najmniej kilka zalet.

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?
Auto Świat
Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?
  • Niemcy diesli już nie chcą, część tych aut już do nas jedzie. Lawetą...
  • Rozwiązaniem gwarantującym względnie niskie koszty będzie silnik CR z prostym układem elektromagnetycznym Boscha
  • Zamiłowanie polskich kierowców do diesli w ostatnich latach słabło, ale nie ze względu na ekologię, tylko z powodu relatywnie wysokich kosztów ich napraw i obsługi
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Zacznijmy od dylematu natury moralnej. Skoro Zachód starych diesli nie chce, to być może ma rację i my również nie powinniśmy ich już kupować? Na pewno coś w tym jest, temat powróci zresztą najpóźniej w jesienny poranek po pierwszym mocniejszym przymrozku, gdy polskie miasta obudzą się spowite gęstą warstwą gryzącego smogu (mimo że w tym wypadku winne będą też piece węglowe, to dieslom i tak się dostanie!). Druga strona medalu jest taka, że wciąż jesteśmy społeczeństwem na dorobku i przeciętny Kowalski, gdy dostanie możliwość kupienia diesla w dobrej cenie, raczej długo zastanawiał się nie będzie.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel