Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Filtr cząstek stałych

Filtr cząstek stałych

20 prostych sposobów na zwiększenie żywotności swojego auta

20 prostych sposobów na zwiększenie żywotności swojego auta

Wystarczy zachować niezbędny poziom dbałości o samochód, aby pojazd odwdzięczył się długą i bezawaryjną eksploatacją. Co więcej, większość z poniżej przedstawionych rozwiązań nie wymaga praktycznie żadnego wkładu finansowego.

Regeneracja filtra DPF - sprawdzamy, jak to się robi?

Regeneracja filtra DPF - sprawdzamy, jak to się robi?

Jeszcze kilka lat temu, kiedy w aucie filtr cząstek stałych zapełnił się sadzą i popiołem, rozwiązania były w zasadzie tylko dwa: albo kosztowna wymiana, albo nielegalne usunięcie filtra. Dobra wiadomość: teraz filtry można też skutecznie czyścić i jest to regeneracja filtra DPF.

Na ile kilometrów obliczono nasze auta?

Na ile kilometrów obliczono nasze auta?

Czy nowe samochody psują się rzeczywiście znacznie wcześniej od modeli sprzed lat? A może po prostu znacznie trudniej i drożej się je naprawia?

Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?

Pięć złych nawyków kierowców, które wykańczają samochody. Czy też tak robisz?

Pięć złych nawyków kierowców, które wykańczają samochody. Czy też tak robisz?

To, w jaki sposób na co dzień traktujemy nasz samochód, może powodować usterki i przedwczesne zużycie wielu podzespołów. Czy wiecie, że np. przesadny ecodriving – próba oszczędzania paliwa za wszelką cenę – może doprowadzić do dużych wydatków? Wyjaśniamy, czego unikać, aby nie prowokować kosztownych usterek oraz przyspieszonego zużycia samochodu.

Filtr cząstek stałych - czyszczenie, regeneracja czy wymiana?

Filtr cząstek stałych - czyszczenie, regeneracja czy wymiana?

Wcześniej lub później czeka to każdego użytkownika diesla z filtrem sadzy: na desce zapali się kontrolka informująca o problemie z układem. Co w takiej sytuacji? Trzeba od razu rozbijać świnkę skarbonkę i szykować się na zakup nowego DPF-a? Nie zawsze!

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Wprawdzie spaliny nowoczesnych diesli nie mają ani koloru, ani zapachu, ale za to ich właściciele miewają ze swoimi autami poważne kłopoty. Jednym ze sprawców problemów serwisowych jest filtr cząstek stałych (DPF): gdy raz czy drugi nie uda się proces automatycznej regeneracji tego filtra, zaczynają się komunikaty o usterkach, z którymi nie każdy serwis daje sobie radę albo cena naprawy jest zaporowa. Tymczasem jest kilka sposobów na ratowanie filtra, niektóre nawet nie wymagają nawet wizyty w serwisie.

Opony emitują więcej zanieczyszczeń niż silnik. Dużo więcej!

Opony emitują więcej zanieczyszczeń niż silnik. Dużo więcej!

Firma Emissions Analytics po raz pierwszy sygnalizowała problem w marcu 2020 r. Nagłówek informacji, która poszła w świat, brzmiał raczej niewiarygodnie i – jak można się było domyślić – u wielu wzbudzał zaskoczenie i niedowierzanie jednocześnie. Teza brzmiała: zanieczyszczenie powietrza generowane przez zużycie opon jest tysiąc (słownie: tysiąc) razy wyższe niż powodowane przez emisję gazów wydobywających się z rur wydechowych aut. Po dwóch latach i serii badań konkluzja brzmi: pył wynikający ze zużycia opon jest nie 1000, lecz nawet 1850 razy groźniejszy niż cząsteczki stałe zawarte w spalinach!

Materiał promocyjny
Tych kosztownych awarii da się uniknąć

Tych kosztownych awarii da się uniknąć

Samochody psują się z różnych powodów – na skutek wieku i zużycia podzespołów, wad materiałowych i konstrukcyjnych, ale bardzo często też w wyniku niewłaściwej eksploatacji i zaniedbań użytkowników. Podpowiadamy, w jaki sposób można uniknąć wielu poważnych awarii.

Koniec z autami zespawanymi z dwóch i bez filtrów DPF. Niebawem nowe przepisy

Koniec z autami zespawanymi z dwóch i bez filtrów DPF. Niebawem nowe przepisy

Ministerstwo infrastruktury ujawniło, że niebawem do Sejmu trafi projekt nowelizacji pomagający skutecznie eliminować auta w złym stanie technicznym, m.in. samochody z wyciętym filtrem cząstek stałych i nieprawidłowo naprawione po kolizjach. Mają też zmienić się zasady przeglądów technicznych.

Materiał promocyjny
Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF?

Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF?

Większość diesli poruszających się po naszych drogach jest już wyposażona w filtry cząstek stałych oczyszczające spaliny z sadzy. Zwykle przez pierwszych 120-200 tys. km przebiegu auta ich działanie jest dla kierowcy praktycznie niezauważalne. Im większy przebieg, tym wyższe ryzyko, że wystąpią problemy z filtrem, których pierwszym poważniejszym objawem jest zwykle zapalenie się kontrolki DPF. O czym dokładnie ona informuje i co robić, kiedy się zaświeci?

Nowe diesle z filtrami mogą tysiąckrotnie przekraczać normy emisji spalin

Nowe diesle z filtrami mogą tysiąckrotnie przekraczać normy emisji spalin

Europejska Federacja Transportu i Środowiska alarmuje, że nowoczesne silniki Diesla w momencie samoczynnego oczyszczani filtra cząstek stałych mogą nawet tysiąc razy przekraczać dopuszczalne normy emisji spalin!

Posłowie odrzucili projekt kar za usuwanie filtrów DPF

Posłowie odrzucili projekt kar za usuwanie filtrów DPF

Kilka tygodni temu grupa posłów złożyła projekt ustawy, która miała wprowadzić karę 5 tys. zł za usunięcie filtra cząstek stałych. Projekt nowelizacji został jednak odrzucony w pierwszym czytaniu, głównie głosami posłów PiS.

Posłowie chcą 5 tys. kary za wycięty DPF

Posłowie chcą 5 tys. kary za wycięty DPF

Do Sejmu wpłynął poselski projekt ustawy o drastycznym zaostrzeniu kar dla właścicieli aut z wyciętymi filtrami cząstek stałych oraz warsztatów, które wykonują takie modyfikację.

1800 kierowców ukaranych za wycięte filtry DPF

1800 kierowców ukaranych za wycięte filtry DPF

Filtry cząstek stałych to nie tylko polski, lecz międzynarodowy problem. W naszym kraju właśnie rozpoczęły się wzmożone kontrole, które dotyczą też kierowców ciężarówek. GITD informuje, że dowody rejestracyjne straciło już kilku kierowców z Wielkopolski. Wiemy też, że w ostatnich tygodniach w Wielkiej Brytanii złapano i ukarano już co najmniej 1800 kierowców, którzy - jak Polacy - usunęli ze swoich samochodów filtry cząstek stałych. Przyłapani muszą tam zapłacić blisko 12 tys. zł kary, ale u nas mandat jest śmiesznie mały.

Filtr cząstek może zniszczyć turbosprężarkę!

Filtr cząstek może zniszczyć turbosprężarkę!

W nowoczesnych silnikach jest tak, że defekt jednego podzespołu automatycznie pociąga za sobą lawinę innych kosztownych usterek. Ostrzegamy, czym grozi ignorowanie niesprawności filtra cząstek stałych

Wyciąłeś filtr cząstek stałych? Możesz mieć poważne kłopoty!

Wyciąłeś filtr cząstek stałych? Możesz mieć poważne kłopoty!

Po ostanim raporcie NIK, który krytykował m.in. bezkarność wycinania filtrów cząstek stałych, sprawą zainteresował się szef sejmowej komisji ds. służb specjalnych.

NIK o spalinach: trują nas bezkarnie!

NIK o spalinach: trują nas bezkarnie!

Najwyższa Izba Kontroli zajęła się spalinami. Wnioski są smutne: jesteśmy bezkarnie podtruwani.

10 tys. za zezłomowanie starego Diesla?

10 tys. za zezłomowanie starego Diesla?

Francuska minister ochrony środowiska Ségolène Royale wypowiada wojnę spalinom Diesli we francuskich miastach. Według jej najnowszego rozporządzenia, każdy kto zezłomuje auto ze starym generacyjnie silnikiem Diesla, dostanie na 10 tys. euro dopłaty przy zakupie samochodu elektrycznego

Fala tanich Diesli z Niemiec?

Fala tanich Diesli z Niemiec?

Coraz więcej stref dla aut o niskiej emisji szkodliwych związków (tzw. Umweltzonen) powodują, że posiadanie auta ze starszym generacyjnie silnikiem Diesla jes w Niemczech coraz bardziej problematyczne
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech