Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Filtr cząstek stałych

Filtr cząstek stałych

10 tys. za zezłomowanie starego Diesla?
Auto Świat

10 tys. za zezłomowanie starego Diesla?

Fala tanich Diesli z Niemiec?
Auto Świat

Fala tanich Diesli z Niemiec?

Diesel do miasta? Lepiej nie!
Auto Świat

Diesel do miasta? Lepiej nie!

Wyjaśniamy, dlaczego nowoczesne diesle źle znoszą jazdę w miejskich korkach

DPF czyli filtr cząstek stałych: same problemy
Porady

DPF czyli filtr cząstek stałych: same problemy

Ceramiczny osadnik montowany w silnikach Diesla miał sprawić, że te przestaną truć środowisko. Rozwiązanie kreowane na dziejowy sukces niestety okazuje się kolejnym niewypałem.

DPF-y: wyczyść albo wytnij
Auto Świat

DPF-y: wyczyść albo wytnij

Im większy przebieg samochodu, tym większe problemy sprawia filtr cząstek stałych. W pewnym momencie nawet wymiana na fabrycznie nowy usuwa problem tylko na krótki czas. Przedstawiamy różne opcje rozwiązania tej sprawy

Nie bójmy się filtrów cząstek stałych
Porady

Nie bójmy się filtrów cząstek stałych

Nie musisz tracić kilku tysięcy złotych na wymianę zapchanego filtra cząstek stałych. Dzięki taniej metodzie skutecznej regeneracji wymyślonej przez przedsiębiorcę z Krzywinia (woj. wielkopolskie) możesz go przywrócić do użytku za 500 zł.

Filtr czątek stałych - Jak o niego dbać?
Auto Świat

Filtr czątek stałych - Jak o niego dbać?

Gdyby o przydatności filtrów cząstek stałych wnosić tylko na podstawie lektury cenników nowych aut, bylibyśmy pewni, że to świetny wynalazek. Niejeden nabywca samochodu z silnikiem Diesla miał do wyboru auto bez tego elementu lub (trochę droższy) samochód z filtrem. W przypadku niektórych modeli taki wybór mamy do dziś. Niestety, coraz więcej diesli ma filtr cząstek stałych w standardzie. Producenci nie „chwalą się” jednak, jak taki filtr działa, jak komplikuje życie kierowcy i jak podnosi koszty eksploatacji auta. Dopiero obszerny wykład mechanika uzasadniający wysoki koszt naprawy pozwala poznać różnice w eksploatacji samochodu z filtrem cząstek stałych i bez niego. Zapłata słonego rachunku to również moment, w którym niektórzy po raz pierwszy dowiadują się, że mają auto z takim dodatkiem. Gdyby część osób wiedziała, jakie konsekwencje użytkowania ekologicznego diesla ich czekają, kupiłaby jego „brudniejszą” wersję. O co chodzi?

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.