Filtr czątek stałych - Jak o niego dbać?

Auto Świat
Gdyby o przydatności filtrów cząstek stałych wnosić tylko na podstawie lektury cenników nowych aut, bylibyśmy pewni, że to świetny wynalazek. Niejeden nabywca samochodu z silnikiem Diesla miał do wyboru auto bez tego elementu lub (trochę droższy) samochód z filtrem. W przypadku niektórych modeli taki wybór mamy do dziś. Niestety, coraz więcej diesli ma filtr cząstek stałych w standardzie. Producenci nie „chwalą się” jednak, jak taki filtr działa, jak komplikuje życie kierowcy i jak podnosi koszty eksploatacji auta. Dopiero obszerny wykład mechanika uzasadniający wysoki koszt naprawy pozwala poznać różnice w eksploatacji samochodu z filtrem cząstek stałych i bez niego. Zapłata słonego rachunku to również moment, w którym niektórzy po raz pierwszy dowiadują się, że mają auto z takim dodatkiem. Gdyby część osób wiedziała, jakie konsekwencje użytkowania ekologicznego diesla ich czekają, kupiłaby jego „brudniejszą” wersję. O co chodzi?

Katalog Samochodów Auto Świat