Wraz ze startem sezonu zmiany opon, warto pamiętać, by przy wyborze nowej opony zimowej sprawdzić jej przewidywany przebieg i zużycie paliwa, by wiedzieć, jak efektywna kosztowo jest to inwestycja. Opona zimowa Goodyear UltraGrip Performance 3, która drugi rok z rzędu zwyciężyła w teście opon zimowych ADAC, została doceniona między innymi za najwyższy szacowany przebieg i wysoką oszczędność paliwa – dwa elementy, które dają kierowcom realne korzyści finansowe, pozwalając pokonać więcej kilometrów za mniej. Eksperci docenili ją również za najkrótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Poznaj kontekst z AI
UltraGrip Performance 3: przetestowane i sprawdzone w rzeczywistych podróżach
W najnowszym teście ADAC opona Goodyear UltraGrip Performance 3 zajęła pierwsze miejsce z oceną „dobrą”, pokonując 30 konkurencyjnych modeli. Niemiecki automobilklub przyznał jej najwyższą ocenę w zakresie przebiegu i hamowania.
Uzyskane wyniki:
Najdłuższy przewidywany przebieg: 76 500 km, co oznacza wynik ponad 10% lepszy od opony zajmującej drugie miejsce w zestawieniu.
Najkrótsza droga hamowania w najczęstszych zimowych warunkach (na mokrym asfalcie): dzięki zaawansowanym technologiom opona UltraGrip Performance 3 uzyskała najlepszy wynik w teście, zatrzymując się z prędkości 80 km/h na dystansie zaledwie 31,7 m. Dla porównania, najsłabsza opona
w zestawieniu potrzebowała aż 47,1 m, aby się zatrzymać.
Dodatkowym atutem opony Goodyear, potwierdzonym w badaniu ADAC, jest wysoka oszczędność paliwowa - zużycie paliwa na poziomie 5,8 l na 100 km.
Doskonałe osiągi opon UltraGrip Performance 3 pod względem przebiegu
i oszczędności paliwa zapewniają klientom Goodyear najniższy koszt posiadania w swojej klasie.
Co istotne, UltraGrip Performance 3 utrzymuje najwyższą wydajność przez cały okres użytkowania, od pierwszego do ostatniego sezonu zimowego.
Aby zapewnić doskonałą przyczepność i pewność w warunkach zimowych, opony UltraGrip Performance 3 wykorzystują innowacyjne rozwiązania Goodyear, takie jak technologia Snow Protect i Wet Grip+, które optymalizują osiągi opon w niskich temperaturach.
Technologia Snow Protect dzięki zwiększonej gęstości lameli, tworzących wiele krawędzi chwytających śnieg, zapewnia maksymalną trakcję i przyczepność. Dodatkowo specjalne „śnieżne pazury” oraz wydłużone rowki na krawędziach barkowych poprawiają zachowanie opony na miękkim i głębokim śniegu. Z kolei technologia Wet Grip+ z udoskonaloną, okrągłą stopką umożliwia lepsze odprowadzanie wody – jest ona skuteczniej usuwana na boki, co zmniejsza ryzyko aquaplaningu i gwarantuje pewne prowadzenie na mokrej nawierzchni. Dodatkowo innowacyjne lamele 3D w części barkowej zwiększają sztywność opony, poprawiając jej stabilność i osiągi na suchej drodze.
Więcej możliwości z Goodyear
Opona UltraGrip Performance 3 dostępna jest od tego roku w aż 269 jednostkach asortymentowych – to o 68 nowych wariantów więcej niż do tej pory, co czyni tę linię najszerszą linią opon zimową w historii marki i pozwala kierowcom dobrać oponę do przeróżnych typów samochodów, od małych aut miejskich i pojazdów elektrycznych po SUV-y.
„UltraGrip Performance 3 odzwierciedla nasze zaangażowanie w zapewnianie najwyższych standardów bezpieczeństwa i osiągów każdemu kierowcy niezależnie od typu posiadanego pojazdu” — powiedział Ben Glesener, dyrektor Goodyear ds. technologii konsumenckich w regionie EMEA. „Dzięki rozszerzonej ofercie i czołowym wynikom w testach zimowych, Goodyear zapewnia dziś większej niż kiedykolwiek liczbie kierowców możliwość dotarcia wszędzie tam, dokąd zaprowadzą ich zimowe drogi.”
Test opon zimowych ADAC 2025. Przetestowano 31 opon w rozmiarze 225/40 R18, samochód testowy Golf VW 8, wrzesień 2025 r.