Logo
PoradyEksploatacjaZatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

  • Filtr cząstek stałych przechwytuje i gromadzi cząsteczki sadzy zawartej w spalinach
  • Gdy filtr wypełni się sadzą, uruchamia się proces automatycznego usuwania jej w sposób bezpieczny dla środowiska.
  • Nie zawsze jednak warunki jazdy pozwalają na automatyczne oczyszczenie filtra – wtedy zaczynają się kłopoty, na które nie ma skutecznych i niedrogich metod dopuszczonych przez producentów aut
  • Ratunkiem dla przytkanego filtra może być odrobina specjalistycznej chemii i wyjazd w dłuższą trasę
  • Wymiana zatkanego filtra z małym przebiegiem na nowy powinna być ostatecznością
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Przez pierwsze 10 miesięcy filtr DPF w moim dieslu zachowywał się tak, jakby go nie było, jakby ta technologia została już przez lata dopracowana na tyle, że DPF nie stanowi dla właściciela samochodu najmniejszego problemu. Aż do chwili, gdy nagle przestał działać system start-stop, a po kolejnych kilkunastu km przebijania się przez miasto na wyświetlaczu pojawił się komunikat: „Usterka silnika”. Samochód jednak jechał normalnie i bez przeszkód dotarł do serwisu. Diagnoza: zatkany DPF. Lekarstwo: procedura czyszczenia warsztatowego, która albo pomoże, albo… nie pomoże. Pomogło, ale tylko na chwilę.

Udostępnij:
Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium